Kan detta vara något.

Jag provkörde en ER-5 en gång. Ruskigt liten och smal, kändes som att sätta sig på en moppe. Jag hade en RD125 för några år se'n och den kändes betydligt större. Som andra nämner i tråden, det finns roligare hojar i prisklassen. Den är säkert ruskigt ekonomisk, praktisk och... alldeles sådär lagom att börja med. Räkna med att du vill ha mer hoj efter en säsong.

En sak du glömde räkna upp i din lista över "hjälpsamma svar" är att folk rekommenderar hojen de själva har.

... du har inte kollat på ER-6? :tungan

Skämt och sidå, jag såg att mc-huset sålde ut sprillans nya 07:or för 55 tusen och då ska dessutom tydligen Kawasaki bjuda på tillbehör för 7000 kr enligt
http://www.kawasaki.se/content.asp?Id=34048AA444A&CId=6549116

Då är du nere i 48 tusen om man kan anta att du ändå måste köpa kläder till ER-5:an och du får då en hoj helt utan slitage samt 24 månaders garanti och gratis vagnskada första året. Så då är du uppe i 20 tusen över "budgeten" men behöver i gengäld i stort sätt bara tanka första året, fast värdeminskningen blir ju så klart högre på en ny hoj mot en gammal.

Jag var själv på jakt efter en hyffsat billig begagnad 4-cylindrig hoj förförra sommaren, men det slutade med en ny twin istället och det har jag inte ångrat en endaste gång.

Bilsport och MC har dessutom klassat ner den från 5 till 4 så det är bara att tacka och ta emot.

Det enda jag kan klaga på är isf avsaknaden av en kåpa när man kör längre sträckor.

Sen vill man alltid ha mer effekt efter ett tag, det kvittar nog vad man köper.
Provade en 1098 i början av sommaren och förutom direkt efter när jag körde hem ifrån Ducati har jag alltid tyckt att min hoj har varit pigg och trevlig. (1098:ans motor och framför allt BROMSAR! var grymma :tummenupp )

Mitt slutliga tips är att testa de hojar du är intresserad av och kolla upp försäkringen innan du köper.

Lycka till så ses vi på vägarna till våren!
/Eilert

Måste hålla med de flesta tidigare inläggen. Vi har en ER5:a på trafikskolan och jag skulle rekomendera dig att köpa en Hornet istället, du kommer ha en bra cykel och mycke roligare på den.
Båda kan du ju strypa till mellanklassare ifall du vill.

Nyheter
Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard