Kan detta stämma? 225hk?

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Som rubriken lyder, kan detta verkligen stämma? http://www.blocket.se/vi/14307702.htm?ca=20_s

" Kawasaki Zx-10R -05. Fabriksmonterad trimsats som ger ca 225hk och en topphastighet över 350km.
0-200 på 4,4 sekunder."

Låter nästan lite väl bra? Stämmer det så är det ju en riktigt sjuk båge alltså :yoparty :)

Det sköna är
"0-200 på 4,4 sekunder. Allt uppmätt på "bänken" med full dokumentation."

Dvs, utan luftmotstånd, förare osv. :tummenupp

Inget av påståenden stämmer. Oavsett hur mycket effekt man har (eller kanske pga) så grejar man 0-200 på 4,4 sekunder med gatdäck och originalhöjd/originalsving. Ska man få en såndär att göra 350 blås så behöver man ganska mycket mer effekt än 225hk. Nån borde maila idioten och fråga om bromspapper från bänken och loggen från mätinstrumentet.

Jaaa! Det är en sån därna fabriksmonterad trimsats!!

Jag har bara hör positivt om dem, de upphäver inte bara naturens- och fysikens lagar, de är även typgodkända och ryms i ett slipon!!

Vilket lyllo asså!!

Det är nog så enkelt att killen inte kan så mycket om hojar. Han har fått med ett bänkpapper när han köpte den och där så framgår säkert de siffrorna. Acc och topphastighet har alltså inget med verkligheten att göra. Jag hoppas det är så för annars så är killen mytoman av stora slag...
Men det skulle vara kul att veta vad som är gjort med den för det låter som turbo eller WSBK-kit.

0-200 på 4.4 sek, no way.

Han har nog hittat siffror på motoGP hojar eller nå:tummenupp t.

Om vi säger att den bromsar 225hk så stämmer liksom inte siffrorna alls.
Ni kan ju tänka er att åka på en zx10r och försöka sätta 0-200 på 4.4 sek, det är fasen fysiskt omöjligt med den hojen, om han nu inte har nån slags wheelibars och nåt platt jäkla slicks bak.

Man brukar se det på många turbomatade hojar, de är sällan så mycket snabbare 0-402 meter än orginal, det är het enkelt apsvårt att fixa en start utan att slå runt.
Utan det blir långa svingar, sänkningar mm för att få nån fason.

Iofs skriver han att det är uppmätt i bänken, vilket tar bort sånt som luftmotstånd eller möjligheter att slå runt.
Är den växlad för 350 når den det i bänken isf, men knappast i verkligheten, luftmotståndet är enormt och det krävs mycket mer än 225 hk för att nå 350 ärliga med en sådan hoj.

Eller så är det en sån där plus plus snackare, ni vet de som sitter och plusar ihop effekten på saker de satt dit, typ KN luftfilter +15hk, helsystem +35hk osv.

En sån där bromsar kanske 155hk standard, tycker siffran 225 är lite låg om den är turbomatad, så jag gissar att det är konventionellt trim men omräknat till vevaxeleffekt.

Last edited:
Om vi nu för sakens skull utgår från att uppgiften på att den är trimmad i nivå med en WSBK-hoj stämmer, så tycker jag det är mycket underhållande att han drar till med klassikern "aldrig körd på bana" för att påvisa att den skulle vara driftsäker och i gott skick. :D

Köper mycket hellre en hoj som bara gått på bana och servats ordentligt än en som körts på bakhjulet fram och tillbaks till korvkiosken.

Har hört att Kawasaki har hyperthrust som fabriksmonterat originaltrim.
I sådana fall så är siffrorna i underkant.

Alltså, du menar att den då skulle göra 0-200 på 4.4 sek?

Äh, blaha säger jag, bänksiffror och tramssnack tror jag på.

De ska ju ge typ 180 hk orginal med övertryck och om han då sätter på helsystem o lite sån skit, så kanske han menar att det gavtyp 35 hk eller nåt.

han vill ha 85k för hojen, med ett fabrikstrim av rang tror jag det skulle kosta en förbannad massa och dessutom ha klara svårigheter med gatåkning i längden.

Vad är hypertrust? är det som EBK eller :-D

Vissa blocketmuppar är härliga....

Som referens så når Kawasaki inte 225 bakhjulshästar ens i de cyklar som går i WSBK och där renoveras motorer oftare än vissa här byter kalingar.

Vissa blocketmuppar är härliga....

Som referens så når Kawasaki inte 225 bakhjulshästar ens i de cyklar som går i WSBK och där renoveras motorer oftare än vissa här byter kalingar.
Vadå, har du sett mina kallingar?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...