Kan det ha blivit en skada på bromsskivan?

Har de?

Vilka hojar då?
(mycket få hojar har genom tiderna haft accpump som standard. detta är något som oftare än sällan tillkommer med trim/eftermarknadsprylar)
Mig veterligen den enda hoj jag kan komma på MED accpump som standard är Hondas gamla SOHC750 F1 och F2 i vissa versioner.
Ev nån Italiensk skönhet oxå, samt eventuella racestånkor och motarder. Men där är det slut, och dessa fåtal uddafåglar kan knappast ligga som bas för ett uttalande där du påstår att "alla" förgasar hojar har denna iofs fiffiga finess.

..

Oki. var nog lite snabb i skrivandet när jag sa att alla har det. Tack för att du märker ord. :mattias

Men tex har min Piaggio Skipper 125 som jag kör med just nu, Accpump (eller vad det nu heter).
I alla fall så pumpar den in bensin om man vrider på gasen även om motorn är avstängd.

Last edited:
Fast indikatorklockor på bromsskivor är ju lite vanskligt. Iom att skivorna är flytande så är det ju inget fixt man har att mäta mot, så en plan skiva kan ju se skev ut, och tvärs om.

Man tar naturligtvis av skivan och lägger på ett diabasbord eller liknande. Svep över med indikatorklockan för att se oegentligheter.
Å andra sidan kan du se på en flytande skiva om den uppför sig konsekvent under ett varv eller om det förekommer "hopp" i mätningen.
En skev skiva får du dessutom inte att spåra ett helt varv oavsett vilket läge du ställer skivan.

Det var tyvärr slutsålt hos just den handlaren.

Ingen som har ett kit till salu? :)

http://www.blocket.se/kalmar/Magnetstativ_med_vipp__indikatorklockor_16198567.htm

Last edited:
Oki. var nog lite snabb i skrivandet när jag sa att alla har det. Tack för att du märker ord. :mattias

Men tex har min Piaggio Skipper 125 som jag kör med just nu, Accpump (eller vad det nu heter).
I alla fall så pumpar den in bensin om man vrider på gasen även om motorn är avstängd.

Aha - rättande av felaktigt uppgiven uppgift = märka ord. Jahaja.
Hur vill ers nåd ha mothuggen serverade så det inte känns så jobbigt?

Aha - rättande av felaktigt uppgiven uppgift = märka ord. Jahaja.
Hur vill ers nåd ha mothuggen serverade så det inte känns så jobbigt?

På silverfat med ömma ord i bomulsbädd tack!
Jag är en känslig person och blir lätt sårad när folk är hårda och kantiga :D

Hur bra "self control" har du egentligen?

Jag menar, 3 gubbar har precis flyttat din hoj och man läser inte om ett trippelmord nu på morgonkvisten? Starkt gjort! Jag hade nog tagit min hockeyklubba och dragit alla rakt nedanför knäna!!!!!!!!!!

Hur korkade får man va som flyttar en hoj bara sådär? Vad hade dom för anledning liksom?

Klockrent! :D

Lycka till med skivan :)

Jag har inte läst hela tråden, men jag skulle anmäla dem rakt av. Eller det skulle jag förvisso inte ha gjort men DU borde ju göra det!
Det de har gjort sig skyldiga till är ju egenmäktigt förfarande då de har agerat på detta viset utan ditt tillstånd. Förklara för dem att du drar tillbaka polisanmälan så fort det ligger en ny bromsskiva på din trapp, går de ihop om det så kostar det ca 700:- per skalle.
Det ska kosta att bete sig illa helt enkelt.

Jag har inte läst hela tråden, men jag skulle anmäla dem rakt av. Eller det skulle jag förvisso inte ha gjort men DU borde ju göra det!
Det de har gjort sig skyldiga till är ju egenmäktigt förfarande då de har agerat på detta viset utan ditt tillstånd. Förklara för dem att du drar tillbaka polisanmälan så fort det ligger en ny bromsskiva på din trapp, går de ihop om det så kostar det ca 700:- per skalle.

Om det ska kosta att bete sig illa skulle en ansenlig andel på SH, om de beter sig i verkliga livet som här, vara ganska fattiga. ;)

Jag håller med helt och hållet!!! Idioterna skall polisanmälas!

*/ ?>
Nyheter
Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Back