Kan denna dag bli Bättre?!

kiwimaddog

Är huvvet dumt får kroppen lida....
Gick med
22 Apr 2005
Hoj
R6´99 R7ed.
Joo. Det är såhär att jag jobbar helg, ofta tidigt på söndagmornar, så även denna.
Om man vaknar någorlunda pigg är dom morgnarna faktiskt riktigt sköna under säsongen, ingen trafik att tala om hela vägen till jobbet.

Kliver upp 07:20, masar mig in i stället o klär av kapellet från min kära R6a.
Kommer iväg i god tid, solen är på uppgång o majoriteten av himlen är blå.
Allt känns osedvanligt behagligt...
Kommer upp på en tom Essinge-led o lägger mig i rätt sköna 135-140(kall motor, vill inte stressa den) o mest njuter av morgonen.
tattatataa, ligger o kör, inga bekymmer i världen...tills jag råkar titta in i backspegeln...känner igen lackningen på den där blå/vita volvon som ligger o nosar mig i röven...inga sirener dock.
finner mig snabbt o gör mig beredd på att ta mitt straff, saktar in o....näää, dom kör om o fortsätter i mitt tempo i vänsterfilen :näsblod :confused:

resten av resan till jobbet går åt till att försöka inse vilken tur jag måste haft att för träffa på dom tröttaste ´vill bara tillbaka till stationen o signa ut snutarna´... Har trots allt Prövotid, rejält stressad ekonomi efter sommarens incidenter o Essingen har en 70-begränsning där jag körde.

Ergo, TACK polisen!!
(O nu åker nog bågen in för vintern, min tur är förbrukad)

Nä, det är en skitdag. Trött, jobbar till 18, regn.

Men annars får man väl gratulera, eller nåt.

Tack, Tack! Känns rätt bra, Skulle varit rätt irriterande att behöva köra upp igen...O du ska se att dagen artar sig hållis!

hållundan skrev:
2520648 Nä, det är en skitdag. Trött, jobbar till 18, regn.
Solen skiner som vanligt på Sveriges framsida :D

Dagen började dock inte så bra eftersom Schumis motor gick sönder och Alonso nu ser ut att ta sin andra raka VM-titel :mad:

shit vilket underbart väder vi har..kom igen alla stockholmare. Ställ på eller dra fram skönheten ur garaget å ut och kör...det ska jag iafl.
kan bara gratulera dig eftersom du hade sånt sjukt flyt:) Kör försiktigt där ute...

sandstream skrev:
2520663 Solen skiner som vanligt på Sveriges framsida :D

Dagen började dock inte så bra eftersom Schumis motor gick sönder och Alonso nu ser ut att ta sin andra raka VM-titel :mad:

näää?? Pissferrari...

lady skrev:
2520672 shit vilket underbart väder vi har..kom igen alla stockholmare. Ställ på eller dra fram skönheten ur garaget å ut och kör...det ska jag iafl.
kan bara gratulera dig eftersom du hade sånt sjukt flyt:) Kör försiktigt där ute...
Självklart! 11:00 i U-väsby är det som gäller.:hjälm

Bästa tiden att tokköra med hoj på allmän väg är helt klart tidigt på lördag eller söndag morgon. Har provat det flera gånger att köra 06:00-08:00 Söndag morgon. Helt underbart. Bilfritt och snutfritt.

Zee skrev:
2520842 Bästa tiden att tokköra med hoj på allmän väg är helt klart tidigt på lördag eller söndag morgon. Har provat det flera gånger att köra 06:00-08:00 Söndag morgon. Helt underbart. Bilfritt och snutfritt.

Men inte viltfritt...

ska ut och köra nu jag med :D solen är uppe & torkar asfalten :) så man får se om man ser nåra mer mc förare idag :D hejj hopp gummi snopp

Idag är en riktigt fin dag =) gick upp för några minuter sen och drog upp persienerna, och vad ser man? Sol och torr asfalt! Äta frukost och sen blire av att köra =).

Zee skrev:
2520842 Bästa tiden att tokköra med hoj på allmän väg är helt klart tidigt på lördag eller söndag morgon. Har provat det flera gånger att köra 06:00-08:00 Söndag morgon. Helt underbart. Bilfritt och snutfritt.

Oftast ja...

sandstream skrev:
2520663 Solen skiner som vanligt på Sveriges framsida :D

:banana

Tråkigt att Alonso fick vinna på det viset bara.. Jag vet att han hade kört ikapp och gett Schumi en rejäl fight minst iallafall.. Men nu måste Schumi vinna sista rejset medans Alonso bryter. Samma poäng, men i egenskap av fler vinster så tar Schumi hem titeln i så fall.
Men inte så troligt då Alonso i princip aldrig bryter:)

Det har varit en grym dag i Stockholm idag. Solsken och varmt! Dock har jag syndat... körde cromhäst hela dagen. det värsta av allt var att jag tyckte att det var skitskönt!

Men jag kommer inte att konvertera för det :tungan

Honke skrev:
2520866 ska ut och köra nu jag med :D solen är uppe & torkar asfalten :) så man får se om man ser nåra mer mc förare idag :D hejj hopp gummi snopp

:felämne
Jag vet grymt OT

Men jag har velat säga det från första gången jag såg din avatar! Och nu kan jag inte hålla mig längre, du ser ut som en yrkesmördare på den bilden :gnissla :skrämd :machinegu :clown :ajjabajja

lady skrev:
2520672 shit vilket underbart väder vi har..kom igen alla stockholmare. Ställ på eller dra fram skönheten ur garaget å ut och kör...det ska jag iafl.
Klart Monstret rullade några mil i höstsolen! Men nu är den avställd och väntar på några julklappar :D

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025