kamtiming

Lillsteffe

Ny medlem
Gick med
26 Nov 2005
Ort
öland
Hoj
cbr 600
hur blir motorkaraktären beroende på hur man ställer kammarna typ 98-110
vrid kontra hp.
 
ex, 110 i lobcenter då får man väl mer toppeffekt och med ett lobcenter på ex,100 då får man en bottenstarkare hoj. tror de är så iallfall. :yoparty
 
Låga värden på insuget ger vridstarkare BOTTEN men tajt spel mellan kolv och ventil. Låga värden på avgas ger vridstarkare TOPP men tajt spel mellan kolv och ventil. Dvs, har man från början rätt tajt mellan kolv och ventil blir det en kompromiss med kamtajmingen. Fast å andra sidan är inverkan av motorkaraktäristiken pga kamtajmingen rätt försumbar om man håller sig inom 102-110 på en 4-ventilad motor.
 
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa

Det händer en hel del när d...

Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Back
Top