Stackars djur iallafall.
Dom hör hemma på savannen.

Dom hör hemma på savannen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Spiken skrev:2159623Nigeria Globalt?![]()
(Upplysning: Nigger stavas med 2 G...)
Kia skrev:2159655Men alla hundar kan väl bli elaka om de hamnar i fel händer hos fel ägare..? Eller har jag fel nu...?![]()
Olsson skrev:2160050Det är inte hunden det är fel på.
Inte mer än människor.Droopy skrev:2160195Jo. Blodtörstiga bastarder är de vilket kommer fram hela tiden var gång en dåre har dem. Se dagens aftonblad.
Med vettiga ägare är det inge problem. Men hunden är en tickande bomb.
Sanna mina ord.
War-psycho skrev:2159738Man kan få alla hundraser så om man vill.
Visst, olika raser har olika lynne.
Precis som olika hojtyper har olika egenskaper.
Men det är alltid ägaren som är orsaken till problemet, inte hundrasen.
Precis som det inte är faktumet att du sitter på en sporthoj, som är orsaken till att du körde för fort. Det är du som förare som är orsaken till din fortkörning.
War-psycho skrev:2160212Inte mer än människor.
(Risken är mycket större att du råkar ut för en aggresiv människa, än en aggresiv hund.
Kolla brottstatistiken så får du se.)
Skitsnack x 2.Droopy skrev:2160215(pit)bull-shit
Alla hundar kan inte alls bli så. Alla hundar kan göras mer eller mindre temporärt galna ja, men de s.k familjehundarna har inte den fysiken att det skulle spela nån roll. man tar dem lätt i ett slagsmål...
+
...jaja, det rättfärdigar iaf inte galna hundsorter att det går omkring dårar och annat slödder.
War-psycho skrev:2160248Skitsnack x 2.
Försök att ta en aggresiv schäfer, eller en rottweiler i ett "slagsmål" du... lycka till.
(Och dom klassas inte som "galna hundsorter" idag.)
Har även tagit hand om en ilsken Golden Retriever, den skulle du inte heller ha en chans mot.
Sen finns det inga "galna hundsorter".
Ta en av dessa kamphundsägare, och ge dom en schäfer, rottweiler, eller t.o.m. golden retriever, så skaa du se hur snälla dom hundrna blir.
Tog över en ung schäfer från en kamphund-idiot...
Den fick vi avliva, för den var helt rabiat & ångestbitare.
Ändå så anses schäfern vara en familjehund idag, av dom flesta.
Så sluta tugga om "galna hundsorter", för det är ägaren det hänger på.
Får dom inte ha pitbulls, så använder dom schäfrar, eller andra hundraser istället.
Och då kommer alla börja kalla dessa hundraser för "mördarhundar" igen.
Tvärtom, här är det du som har fel.Droopy skrev:2160341Din liknelse vid mcmodeller liknar den amerikanska vapenlobbyismens främsta argument:
Det är inte vapnet som dödar - det är handen som håller i vapnet.
Vilket är kvalificerat bull.
Jag repeterar: hade där inte funits ett "vapen" (sporthoj/genetiskt missfoster/magnum 44) så hade inget skett.
Interceptor skrev:2159654Ja, det verkar ju vara pålitliga hundar eftersom de alltid omnämns i tidningar där man kan läsa hur de har sargat människor och djur.
Santo skrev:2160408Media väljer vad de vill hypa... därför får vi aldrig vete ngt om de andra raserna och deras attacker. Det stod iaf inget i Sossebladet om när syrrans damphund (en Jack Russell terrier) bet mig.![]()
PS. skaffa alldrig en Jack Russell... jag tror att de har medfödd ADHD eller ngt... damphundar![]()
War-psycho skrev:2160380Tvärtom, här är det du som har fel.![]()
Hade det inte funnits en magnum 44, så hade personen valt ett annat sätt att ha ihjäl sin medmänniska.
Skulle vi förbjuda sporthojar, så skulle folk köra fort på andra motorcyklar istället.
Skulle vi förbjuda pitbulls, så skulle dessa personer skaffa sig en schäfer, eller rottweiler istället, och använda som kamphund.
Är det schäfern eller rottweilern som är farlig då, ska vi förbjuda dom också ?
Då skaffar dom sig något annat istället, tills allt är förbjudet.
Så, här är det du som snackar bull.
Kia skrev:2159655Men alla hundar kan väl bli elaka om de hamnar i fel händer hos fel ägare..? Eller har jag fel nu...?![]()
Santo skrev:2160408Media väljer vad de vill hypa... därför får vi aldrig vete ngt om de andra raserna och deras attacker. Det stod iaf inget i Sossebladet om när syrrans damphund (en Jack Russell terrier) bet mig.![]()
PS. skaffa alldrig en Jack Russell... jag tror att de har medfödd ADHD eller ngt... damphundar![]()
StruntpratDroopy skrev:2160436Nej bäste herre - blah blah blah...
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |