Kamphundar..

Status
Ej öppen för fler svar.
Jag har så liten penis att jag vill också ha en hyena om den ballen växer i propotion till hur elak hund man har?

Kia skrev:
2159655 Men alla hundar kan väl bli elaka om de hamnar i fel händer hos fel ägare..? Eller har jag fel nu...? :confused:
:fakta

Håller fullständigt med.
Det är inte hundarna det är fel på utan oftast klientelet som har de så kallade kamphundarna.

//\//\

Läste om dessa hyenabilder och hyenapeople.

Var ju inte fullt så dramatiskt att de var indrivare, de tjänar sina pengar genom att uppträda på gatan med sina pets. Hyenor och babianer.

Hade nog fungerat rätt hyfsat vid indrivning dock.

Droopy skrev:
2160195 Jo. Blodtörstiga bastarder är de vilket kommer fram hela tiden var gång en dåre har dem. Se dagens aftonblad.
Med vettiga ägare är det inge problem. Men hunden är en tickande bomb.
Sanna mina ord.
Inte mer än människor.

(Risken är mycket större att du råkar ut för en aggresiv människa, än en aggresiv hund.
Kolla brottstatistiken så får du se.
)

War-psycho skrev:
2159738 Man kan få alla hundraser så om man vill.

Visst, olika raser har olika lynne.
Precis som olika hojtyper har olika egenskaper.

Men det är alltid ägaren som är orsaken till problemet, inte hundrasen.

Precis som det inte är faktumet att du sitter på en sporthoj, som är orsaken till att du körde för fort. Det är du som förare som är orsaken till din fortkörning.

(pit)bull-shit

Alla hundar kan inte alls bli så. Alla hundar kan göras mer eller mindre temporärt galna ja, men de s.k familjehundarna har inte den fysiken att det skulle spela nån roll. man tar dem lätt i ett slagsmål.
kamphundar har ett sajko psyke som hela tiden vill rinna över när de ägs av svin som triggar dem hela tiden.
De gör det de ska. de skyddar sin ägare. och såklart är det ägarens fel, men jämförelsen med olika motorcykeltyper är bra: för om du hade en 250cc custom (en shi-tzu kan vi säga) så hade du inte kunnat utgöra ett hot.

War-psycho skrev:
2160212 Inte mer än människor.

(Risken är mycket större att du råkar ut för en aggresiv människa, än en aggresiv hund.
Kolla brottstatistiken så får du se.
)

helt sant av dig. vet inte varför det känns otäckare med en kamphud? kanske man inbillar sig att man kan klara sig bättre mot en likvärdig motståndare.
jaja, det rättfärdigar iaf inte galna hundsorter att det går omkring dårar och annat slödder.

Droopy skrev:
2160215 (pit)bull-shit

Alla hundar kan inte alls bli så. Alla hundar kan göras mer eller mindre temporärt galna ja, men de s.k familjehundarna har inte den fysiken att det skulle spela nån roll. man tar dem lätt i ett slagsmål...

+

...jaja, det rättfärdigar iaf inte galna hundsorter att det går omkring dårar och annat slödder.
Skitsnack x 2.

Försök att ta en aggresiv schäfer, eller en rottweiler i ett "slagsmål" du... lycka till.
(Och dom klassas inte som "galna hundsorter" idag.)

Har även tagit hand om en ilsken Golden Retriever, den skulle du inte heller ha en chans mot.

Sen finns det inga "galna hundsorter".
Ta en av dessa kamphundsägare, och ge dom en schäfer, rottweiler, eller t.o.m. golden retriever, så skaa du se hur snälla dom hundrna blir.

Tog över en ung schäfer från en kamphund-idiot...
Den fick vi avliva, för den var helt rabiat & ångestbitare.
Ändå så anses schäfern vara en familjehund idag, av dom flesta.

Så sluta tugga om "galna hundsorter", för det är ägaren det hänger på.
Får dom inte ha pitbulls, så använder dom schäfrar, eller andra hundraser istället.
Och då kommer alla börja kalla dessa hundraser för "mördarhundar" igen.

War-psycho skrev:
2160248 Skitsnack x 2.

Försök att ta en aggresiv schäfer, eller en rottweiler i ett "slagsmål" du... lycka till.
(Och dom klassas inte som "galna hundsorter" idag.)

Har även tagit hand om en ilsken Golden Retriever, den skulle du inte heller ha en chans mot.

Sen finns det inga "galna hundsorter".
Ta en av dessa kamphundsägare, och ge dom en schäfer, rottweiler, eller t.o.m. golden retriever, så skaa du se hur snälla dom hundrna blir.

Tog över en ung schäfer från en kamphund-idiot...
Den fick vi avliva, för den var helt rabiat & ångestbitare.
Ändå så anses schäfern vara en familjehund idag, av dom flesta.

Så sluta tugga om "galna hundsorter", för det är ägaren det hänger på.
Får dom inte ha pitbulls, så använder dom schäfrar, eller andra hundraser istället.
Och då kommer alla börja kalla dessa hundraser för "mördarhundar" igen.

Lugn å fin nu.
Nu är ju inte Schäfer eller Rottweiler familjehundar, så de var dåliga exempel av dig. De är brukshundar. Att sedan familjer råkar ha dem gör dem inte till familjehundar. Eller blir en veteranmotorcykel en sporthoj bara för att rossi äger den? Eller blir pappas porsche ett handikappfordon bara för att han inte är fullt kapabel?
Nä brukshundar är de. Och det går att ta en sån med bara det att det kostar.
En galen golden är inget att leka med de heller, men hur vanliga är de?
Inte urtypen för galen kamphund iaf.
Så om vi skippar undantagen utan håller oss till hur det är generellt så är pitbullar amstaffar och allt vad folk vill kalla dem tickande bomber som är jäääääätesöta så länge de ägs av rätt person.

Din liknelse vid mcmodeller liknar den amerikanska vapenlobbyismens främsta argument:

Det är inte vapnet som dödar - det är handen som håller i vapnet.

Vilket är kvalificerat bull.

Jag repeterar: hade där inte funits ett "vapen" (sporthoj/genetiskt missfoster/magnum 44) så hade inget skett.

Att sen säja att pitbullar går att få snälla är att glida på sanningen, eftersom dom i grunden är labila p.g.a aveln mot vad de är avsedda för: kamp.
Man kan på samma sätt påstå att det går att jonglera med nitroglycerin med.
Det är också delvis sant.
För gör man rätt händer inget, men man ligger farligt nära hela tiden.

Droopy skrev:
2160341 Din liknelse vid mcmodeller liknar den amerikanska vapenlobbyismens främsta argument:

Det är inte vapnet som dödar - det är handen som håller i vapnet.

Vilket är kvalificerat bull.

Jag repeterar: hade där inte funits ett "vapen" (sporthoj/genetiskt missfoster/magnum 44) så hade inget skett.
Tvärtom, här är det du som har fel. :mattias

Hade det inte funnits en magnum 44, så hade personen valt ett annat sätt att ha ihjäl sin medmänniska.

Skulle vi förbjuda sporthojar, så skulle folk köra fort på andra motorcyklar istället.

Skulle vi förbjuda pitbulls, så skulle dessa personer skaffa sig en schäfer, eller rottweiler istället, och använda som kamphund.

Är det schäfern eller rottweilern som är farlig då, ska vi förbjuda dom också ?
Då skaffar dom sig något annat istället, tills allt är förbjudet.

Så, här är det du som snackar bull.

Interceptor skrev:
2159654 Ja, det verkar ju vara pålitliga hundar eftersom de alltid omnämns i tidningar där man kan läsa hur de har sargat människor och djur.

Media väljer vad de vill hypa... därför får vi aldrig vete ngt om de andra raserna och deras attacker. Det stod iaf inget i Sossebladet om när syrrans damphund (en Jack Russell terrier) bet mig. :huvet

PS. skaffa alldrig en Jack Russell... jag tror att de har medfödd ADHD eller ngt... damphundar :3freak

Santo skrev:
2160408 Media väljer vad de vill hypa... därför får vi aldrig vete ngt om de andra raserna och deras attacker. Det stod iaf inget i Sossebladet om när syrrans damphund (en Jack Russell terrier) bet mig. :huvet

PS. skaffa alldrig en Jack Russell... jag tror att de har medfödd ADHD eller ngt... damphundar :3freak

man kan inte lita på nån. :lol

Framförallt ska du vara glad att det inte va en pitbull.

Last edited:
War-psycho skrev:
2160380 Tvärtom, här är det du som har fel. :mattias

Hade det inte funnits en magnum 44, så hade personen valt ett annat sätt att ha ihjäl sin medmänniska.

Skulle vi förbjuda sporthojar, så skulle folk köra fort på andra motorcyklar istället.

Skulle vi förbjuda pitbulls, så skulle dessa personer skaffa sig en schäfer, eller rottweiler istället, och använda som kamphund.

Är det schäfern eller rottweilern som är farlig då, ska vi förbjuda dom också ?
Då skaffar dom sig något annat istället, tills allt är förbjudet.

Så, här är det du som snackar bull.

Nej bäste herre - det är du som pratar bull!

Eller ka man säga ditt principresonemang om att man hittar andra vägar stämmer.
Men: Måste man då alltid tillhandahålla allt det värsta till människorna?

Jag tror att vi har vapenlicens i det här landet just bara för att försvåra för impulshandlingar som leder till mord.
Folk hinner således besinna sig och tar det "näst värsta" eller tredje värsta vilket med lite tur rinner ut i sanden.

Man kan inte bara ge upp och säga att "eftersom folk ändå kommer göra si eller så så kan vi lika gärna tillhandahålla kärnvapen"

Förtå min poäng: En pitbull orsakar värre och mer skador än en annan hund, den ger sig inte heller utan fortsätter maniskt tills den själv blir fysiskt söndersliten.
Likaså skjutvapen: Om folk inte innehar skjutvapen skjuts inga människor. Enkelt. Kniv yxa osv är mer personligt och bara kalla personer törs se sina offer i vitögat (brottspsykologi) varför det kommer bli färre mord totalt än om vapnen flödade. Detta behöver inte ens diskuteras, kolla usa.

Så varför måste man då ha "värsta hunden"? En hund som kokar över på nolltid och inte ger sig ens när offret gett upp? För att det går?
vansinneshundar. Lika illa var det en gång med Dobermann. Men se på denm idag då de är renrasiga om än fortfarande lite halsstarriga. Kanske alla dessa terriers kan bli det en gång framöver vem vet.

Och jo - fler kör för fort med en sporthoj än med vanliga mc. Så är det bara.
Alltså vansinnigt mycket för fort. För du jämställer knappast 120 med en custom med 280 med en sporthoj får jag hoppas? Fortkörning som fortkörning kan man inte säga även om antalet fortkörningar skulle vara konstant, det tror jag med precis som du.

Andra saken jag ger dig rätt i är att vid mord är människan död oavsett val av vapen så visst, det har ingen betydelse men där tycker och tror jag att val av vapen inte alls är så enkelt som att "om jag inte har en pistola så tar jag en yxa" det beslutet kräver guts att gå i närkamp, något de flesta inte väljer eller ens klarar... Därför ska vapen vara förbjudna då de leder till fler allvarliga brott. Av samma anledning ska kamphundar förbjudas, det är för få som kan hantera dem på rätt sätt med kärlek och respekt i förhållande till hur många det finns ute på gator och torg. Ta en promenad i en förort får du se vad för hund alla typer har.

Santo skrev:
2160408 Media väljer vad de vill hypa... därför får vi aldrig vete ngt om de andra raserna och deras attacker. Det stod iaf inget i Sossebladet om när syrrans damphund (en Jack Russell terrier) bet mig. :huvet

Det där kan jag värkligen hålla med om.Har träffat en bra och flertal som är lömska samt hört om folk som fått avliva dom för att dom blivit bitna.

PS.Håller med i det war-psycho skriver.

Droopy skrev:
2160436 Nej bäste herre - blah blah blah...
Struntprat

Sporthojar lockar ett visst klientel av hojförare.
Inte många som köper sporthoj gillar att glida runt långsamt.
Skulle man t.ex. förbjuda sporthojar, så skulle dom köra skiten av andra typer av hojar istället, och så skulle dom typerna bli överrepresenterade i statistiken istället.

Detsamma gäller med vapen & hundar.

Vi har bra vapenlagar i Sverige, och det är nog inte många av brotten som begås med licensierade vapen.
Visst, skulle man kunna köpa vapen på ICA, så skulle det säkert öka antalet vapenrelaterade brott.
Men folk som begår brott, använder dem verktyg dom får tag i.

Du tror väl inte rånen skulle upphöra, om det inte fanns skjutvapnen ?
Nä, dom skulle bara använda sig av andra verktyg istället.

Samma med hundar.

Som jag sa tidigare, en av hundarna jag tog hand om var en schäfer som skulle bli kamphund, och den skulle du inte vilja träffa.
Betyder det att du vill förbjuda schäfrar också ?
Tror du verkligen att folk inte skulle använda andra hundar som kamphundar då ?

Då är du bara väldigt naiv.
Du får inte bort problemen bara för du tar bort deras "verktyg".
Idioterna skaffar bara andra "verktyg" istället, för sina syftens skull.
Vi behöver inte hjälpa dom genom att ge dom gratis vapen precis, men att tro att det är "verktygen" som är det verkliga problemet, är bara fånigt.

Nä, ge fan i att förbjuda hundar, sporthojar m.m, och sätt dit dom som använder dessa till otyg istället.
För otyg kommer dom hitta på, oavsett vilka hjälpedel dom får tag på.

Last edited:
är knappast någon hundexpert, men undrar varför dom heter just PITbullterriers....

Utan att riktigt ta sida i den här debatten vill jag bara säga att jag tror att vissa hundar helt enkelt är våldsammare i sin natur än andra, ett fenomen som till stor del förmodligen kan spåras till människans önskemål. Dock tror jag att alla hundar, precis som människor föds goda, men sedan förvrängs av omgivningen. Men som sagt:

[på-hittat ordspråk]

Ett svärd byggt av metall är bättre än ett svärd byggt av trä

[/på-hittat ordspråk]

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...