Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Hellbilly skrev:Nu ser jag ljuset!Men hur mycket kan man plana toppen innan det börjar bli otäckt nära?
andersbrink skrev:Om vi säger så här, mera lyft och duration ger inte automatiskt mer effekt eller vrid. Den dynamiska kompressionen vid låg och mellanvarv blir lite lidande med 750-kammen jämfört med 1100-kammen. För bästa effekt med 750-kammen bör man antingen plana toppen 1.00 mm eller installera en 88-89 750-topp med små 20 cc förbränningsrum så att kompet landar runt 10.5-11:1.
Banditens plana och låg-kompade kolvar lämpar sig bäst att turbomatas. Börjar man på att hyvla av topplocket för att få upp kompet i vettiga siffror börjar det bli lite väl tajt mellan kolv och ventil.
, men känns fånigt att starta en ny om nästan samma sak...Jo ja tänkte mej att enbart byta insugskammen (utan port el. plan.) för att kanske "fylla ut" lite efter 9000 rpm men vill behålla det mesta av mellanvridet (dvs både ha o äta kakan samtidigt he he) om ja nu fattat rätt så borde 1100 kammen funka bäst för min del då, eller ? B 12 skrev:Ursäkta man "tränger" sej på i tråden, men känns fånigt att starta en ny om nästan samma sak...Jo ja tänkte mej att enbart byta insugskammen (utan port el. plan.) för att kanske "fylla ut" lite efter 9000 rpm men vill behålla det mesta av mellanvridet (dvs både ha o äta kakan samtidigt he he) om ja nu fattat rätt så borde 1100 kammen funka bäst för min del då, eller ?
Hojen är f.ö "standard" moddad me micron, 2" hålet o KN (130 h-munst.) 114 bhp. Va kan man förvänta sej för ung. effekt (hp) ökning om man gör denna "utfyllnad" ? eller är det att kasta pärlor......
Tackar för nyanseringen! hmmm dom där ystra 210 låter ju som fin fin hårdporr, men skulle helt säkert skicka både moi o hojen till varmare trakter i en svinblink! (pluskan oxå he he) Skulle ju iof vara buskul att se minen på nå´n av ynglingarna me en o annan retta, när en "allroundtourer" bränner förbi i överljudsfartandersbrink skrev:Uppgraderingen från original B12-kam till GSXR1100-kam ger ungefär 5 - 6 hästar extra vid 10k rpm (om man har gjort 2" modden och ljuddämpare). Att även byta den "korta" avgaskammen ger inte så mycket, max 2 hästar.
Att enbart byta B12-toppen mot en original 88-89 750-topp ger ca 10 hästar.
Mest ger dock en portning och planing. Snikportningen ca 8 - 15 och raceportning ca 15 - 25 (plus ventiler), beroende på knasare och avgas. Sist av allt behövs mer kubik. 87 mm bigblock 1405cc, Keihin 41'or, portat och stepped headers kan ge dig våldsamt ystra 210 sugmotorhästar på slangen.
De där me toppen var ju nå´t att grubbla på, alltså mitt behov av kräm är inte så högt ställt, i sammanghanget, trivs kanonfint me min bov men saknar liiite till pisk i den....inte för att ja är kapabel att köra den "fullt ut" (alltså när de krävs lite mer skicklighet av chaufför´n) som den ens är nu, dock så har man ju nå´t primitivt? behov att ha möljigheten, att låta den lille rusa till en smula, om man är på de humöret
Nåra kusar till "på topp" och min bov skulle ha optimala egenskaper för mina behov...B 12 skrev:Har lallat, ringt runt lite, på skrotarna o de verkar vara lite tunt me kammar (visst äre årsmod. -89 el -90 som gäller !?) å få tag i just nu iaf..
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |