Kamerafäste till hojen?

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Hej!

Nån som har tips på vart man kan köpa kamerafäste lr har bilder på hur man bygger en egen.

Jag har funderat lite och fått idetorka. Och har inte en susning om hur jag bör gå tillväga.:huvet

Så hjälp mig gärna

/ Lindquist

Kollade där. Men jag vill inte ha sugkopp. Jag vill ha en sån som sitter vid tanklocket typ. Som man skruvar fast kameran på. Lr som sitter framme vid styrkronan.

3 mm plåt bocka och borra. sen silvertejp funkade kanon:tummenupp
väger kameran och du har problem med vibrationer så svetsta fast 3mm plåt stående på sidorna så blir den näst intill stum.

Kamera fäste

Tjena
Jag gjorde denna, 3mm plåt, 42mm rör å pulverlack.
Har satt på clip-on styre, så jag hade 2st 10mm hål att skruva fast den i.
Synd bara att kameran gick sönder, men det va en gammal skrutt...

Bifogat

• IMG_3627.jpg
    IMG_3627.jpg
    232.7 KB · Visningar: 142
Last edited:
Gjorde ett idag till min hoj i aluminium. Satte det i tankfästet, dels för att kameran inte följer med styrets rörelse. Sen kan man köra med tankväska samtidigt. Tyvärr blev det lite skakigt.
P1000046.jpg

Kollade där. Men jag vill inte ha sugkopp. Jag vill ha en sån som sitter vid tanklocket typ. Som man skruvar fast kameran på. Lr som sitter framme vid styrkronan.

Gjorde ett eget av en plåtbit, en halvcirkel som fästs i de 3 främre tanklocksskruvarna och en skruv som sticker uppåt som kameran snurras fast på.

kapar tråden,

har precis byggt ett eget kamerafäste som är fäst i de tre främre skruvarna på tanklocket samt ett fäste lite längre fram. det sitter mycket stabilt/stumt men jag har problem med vibrationerna. någon som har tips på hur jag blir av med det?

mellan fästet och tanklocket är det gummi och mellan kameran och fästet är det gummi. trots det så vibrerar det.

Uppfinningar är snålhetens moder eller vad uttrycket säger.

Jag provade idag med en rörklämma som är gummiklädd på insidan, satte den runt styret med en 30mm lång 1/4 tums skruv i. Gängade på videokameran och låste den med en mutter från ett demonterat tripodstativ.

Körde en sväng på gatan men har inte tittat på filmen ännu. Skall filma vägen till jobbet i morgon för att se hur skakigt det blir - återkommer med en rapport hur det fungerar i morgon.
F

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...