Kalmar-tråden

Då var första turen avklarad:banana

Göett!!!

Får se vad som händer efter jobbet idag... Vart ute en runda ner till f-stan igår efter en service på hojjen. :)

Men hojjen åker faen in till stan nästa vecka iaf. :tummenupp

någon som ska ut något i helgen o köra? lite sugen på o gasa lite om det blir väder till det. söndags körningarna från select har inte börjat än väl?

Hittade nyklen till CBRen ikväll, hehe...så nu skall den igång snarast...
och KTMen e ju klar att testas med den nya drevningen...15/44 mot orginal 17/38, borde kunna gasresa den på 5an nu :D

Nu är det bara tiiiiid som skall till.

låter som en mycket rolig drevning :) lär nog gå o resa på 5:an nu :P ska beställa drivpaket till min nu snart. ska dreva lite jag med men vet inte om jag ska nöja mig med en kugg ner fram som jag hade på min gammla retta.

ok ja jag o tjejen är lite sugna om vädret är ok. är barnfria i helgen o så. ska kolla med lite andra hojpolare som inte är här så ofta med :)

Jag och en polare lär nog vara på om det blir körning i helgen...

Bara man få bredband snart... får krupp av att behöva sitta på jobbet o glo som ett fån.

Last edited:
Mitt andra år i kalmar med motorcykel och hittar fan inga goa vägar tycker jag. Jag är lätt på att köra i helgen:yoparty

Hur brukar dom här söndags åkningarna vara? Goldwing gäng eller R1 nördar:tungan

hehe ja det är sällsynt med guldvingar på söndagar vid select :P är uteslutande sporthojar som brukar ses där.

vi är några som samlas vid shell i morgon kl 13 för o köra lite. får se vart det bär i väg o vilket väder det är. kanske blir lugnt tempo för alla småvägar lär ju inte vara sopade kanske.

Mitt andra år i kalmar med motorcykel och hittar fan inga goa vägar tycker jag. Jag är lätt på att köra i helgen:yoparty

Hur brukar dom här söndags åkningarna vara? Goldwing gäng eller R1 nördar:tungan

Inga goa vägar säger du?? Jodå...det finns allt några härliga adrenalinvägar:tummenupp Men tycker du att dom är trissta så byt till sport och öka tempot så är problemet löst:D

Goa vägar finns det säkert. men jag har icke funnit några. Kanske ska smyga ner på shell imorrn och se vart folk brukar åka:) Jo är ju det där med ktm superduke ingen kåpa att gömma sig bakom:/

Vart nere o körde lite i Färjestaden idag då jag såg 2 hojjar :tummenupp eller jag snarare mötte dem när de parkerade utanför shiponja pizzeria.

Tror den ena vart en relativt ny CBR600 och den andra vart en Ducce monster. Någon/ra som känner sig träffade? :)

Många som varit ute o kört idag och alltid lika trevligt när man hälsar på varandra.

Vart nere o körde lite i Färjestaden idag då jag såg 2 hojjar :tummenupp eller jag snarare mötte dem när de parkerade utanför shiponja pizzeria.

Tror den ena vart en relativt ny CBR600 och den andra vart en Ducce monster. Någon/ra som känner sig träffade? :)

Många som varit ute o kört idag och alltid lika trevligt när man hälsar på varandra.

Det blev en liten tur, tror dock jag ska ta en till om några minuter :)

Såg dom oxå/Och hörde. De körde förbi verkstan.

Ja fy fan. Klev utanför dörren kl 12 och kom hem runt 19 tiden:) Vart några timmar idag känner jag. Nu blir det några snabba bira.

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon