VR-8
Fabrikör Mr.J
Åmotar´n skrev:2211799Ladda hem en reservdelslista från Husaberg.se
Gå till www.karlstrommotor.se och leta dig fram,sen kan du söka priser på KTM och Husaberg reservdelar.
Startar din ALLTID på startmotorn....?
J
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Åmotar´n skrev:2211799Ladda hem en reservdelslista från Husaberg.se
Gå till www.karlstrommotor.se och leta dig fram,sen kan du söka priser på KTM och Husaberg reservdelar.
F.Åkesson skrev:2211380läste precis det du skrev! jag har också en husaberg -03 som är lite svårstartad när den är kall. hade mina funderingar på att byta batteri på min med för elstaren är inge vidare, men jag vet ju också precis som du skrev att från -04 så är startmotorn starkare, passar -04 på en -03 motor? och kan man dra igång en kall -04 med elstarten?
F.Åkesson skrev:2211380läste precis det du skrev! jag har också en husaberg -03 som är lite svårstartad när den är kall. hade mina funderingar på att byta batteri på min med för elstaren är inge vidare, men jag vet ju också precis som du skrev att från -04 så är startmotorn starkare, passar -04 på en -03 motor? och kan man dra igång en kall -04 med elstarten?
Samma här.Iofs 550-04,men den har startat hela vintern när jag har åkt enduro,efter 1timmesresor på täckt släpvagn.davve skrev:2212042Min -04 startar jag alltid på elstarten! Aldrig krånglat.
inte så bra på el så jug undrar mer hur man kopplar hop 2 batteri någon som har lust o ork att förklara kanske lägga up några bilderLiquidNOx skrev:2257580Min lillebror köpte nyligen en Husa 650 -02 och ägaren sa att elstarten generellt sett inte fungerar på den årsmodellen på grund av för högt tändningsvarvtal och klen startmotor. Teknikintresserad som man är började jag givetvis fundera på tänkbara lösningar. 24 V till startmotorn var en lösning, en större kondensator modell jätte-bilstereo-konding en annan. Roligt att se att någon redan har provat lösningen med dubbla batterier med framgång.
Dock är jag lite nyfiken på hur du löser laddningen. Ladda hemma separat efter körning?
// Andreas
LiquidNOx skrev:2257580Min lillebror köpte nyligen en Husa 650 -02 och ägaren sa att elstarten generellt sett inte fungerar på den årsmodellen på grund av för högt tändningsvarvtal och klen startmotor. Teknikintresserad som man är började jag givetvis fundera på tänkbara lösningar. 24 V till startmotorn var en lösning, en större kondensator modell jätte-bilstereo-konding en annan. Roligt att se att någon redan har provat lösningen med dubbla batterier med framgång.
Dock är jag lite nyfiken på hur du löser laddningen. Ladda hemma separat efter körning?
// Andreas
Hej! Har inte möjlighet att lägga upp några förklarande bilder för tillfället, men du seriekopplar enklast två batterier genom att med en kabel koppla det ena batteriets pluspol till det andra batteriets minuspol. Nu har du fortfarande två lediga batteripoler varpå du kan koppla din last (motor, lampa, etc); en ledig minuspol på det första batteriet, och en pluspol på batteri nummer två. Seriekopplar du två 12V batterier ger detta dig alltså 24 V. Lätt att mäta med en voltmeter så att det blir rätt. var dock försiktig med att koppla in detta på själva elsystemet på din hoj eftersom du med stor sannolikhet kommer att bränna det mesta i komponentväg på grund av den högre spänningen. Normalt sett har vi ju 12 V system i hojarna.nisse skrev:2258898inte så bra på el så jug undrar mer hur man kopplar hop 2 batteri någon som har lust o ork att förklara kanske lägga up några bilder
På denna sida så finns det massor med tips & trix som kan vara bra.LiquidNOx skrev:2257580Min lillebror köpte nyligen en Husa 650 -02 och ägaren sa att elstarten generellt sett inte fungerar på den årsmodellen på grund av för högt tändningsvarvtal och klen startmotor. Teknikintresserad som man är började jag givetvis fundera på tänkbara lösningar. 24 V till startmotorn var en lösning, en större kondensator modell jätte-bilstereo-konding en annan. Roligt att se att någon redan har provat lösningen med dubbla batterier med framgång.
Dock är jag lite nyfiken på hur du löser laddningen. Ladda hemma separat efter körning?
// Andreas
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Richa blickar framåt mot 70 år i branschen
Bike var på plats på Richa ... |