2fast4Hjo
"Dude I almost hade U"
Säger som en polare som va trött på de klagande hotellgästerna när de var för kallt på rummet.
"ni får väl kn*lla er varma"
"ni får väl kn*lla er varma"
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Njä, lite sanning ligger det nog i det, när jag flytta till sverige så var det från en plats där vintertemperaturen ofta ligger på -30 eller kallare så vanan vid låga temperaturer fanns nog.Detta jävla skitsnack!
Jag bor i UMEÅ, Härom morgonen var det -22 när jag skulle till jobbet, jag körde över Umeälven som var öppen, det är några kilometer ut till havet som också är öppet.
Jag kollade luftfuktigheten i Lycksele (den närmaste vädersite jag hittade till Åsele, där det var -37 häromdagen) dom hade 92% luftfuktighet.
Det hade dom givetvis inte när det var -37, eftersom luften naturligtvis blir torrare när det blir kallt, men det är en naturlag och den gäller även söderut.
Folk som bor i södra sverige (men oftast stockholmare) jolmar på om att det är kallare söderut än i norrland för att det är så fuktig luft.
Skitsnack! Ni är mindre van vid kallt väder, klär er sämre och gnäller mer.
Det är hela förklaringen.
Detta jävla skitsnack!
Jag bor i UMEÅ, Härom morgonen var det -22 när jag skulle till jobbet, jag körde över Umeälven som var öppen, det är några kilometer ut till havet som också är öppet.
Jag kollade luftfuktigheten i Lycksele (den närmaste vädersite jag hittade till Åsele, där det var -37 häromdagen) dom hade 92% luftfuktighet.
Det hade dom givetvis inte när det var -37, eftersom luften naturligtvis blir torrare när det blir kallt, men det är en naturlag och den gäller även söderut.
Folk som bor i södra sverige (men oftast stockholmare) jolmar på om att det är kallare söderut än i norrland för att det är så fuktig luft.
Men om det är tex 10% luktfuktighet vid -10 och på ett annat ställe är det -10 och 99% luftfuktighet känns ju det senare stället bra mycket kallare eftersom vatten kyler ner kroppen snabbare än luft![]()
Låt oss säga så här:
Känns det som -10 så är det -10, både i stockholm och här, men visst, vill folk i stockholm leka martyrer och hävda att -10 där är likvärdigt med -30 här så får dom göra det, det är fortfarande skitsnack!
Ni och ni, jag stormtrivs när det är kallt, jag får krupp när det är svettigt och varmt!Detta jävla skitsnack!
Jo, det kan helt säkert stämma! Just idag, men jag tror dom flesta föredrar -10 och torr stillastående luft framför -2 och blåsig fuktig luftTitta lite på mitt inlägg längre upp.
Det är kallare och fuktigar i norrlands inland just nu än i stockholm.
Lik förbannat tror jag att stoppar du en mikrofon under näsan på en lyckselebo i dag och frågar vad det är för väder svara han "he jer blia" eller "myggfritt"
Gör du samma sak i stockholm så får du svaret "Jaa, dee eee ju såååå kallt nu va, med luftfuktigheten och allt"
Fast det är ju relativt fuktigast där, det är ju inte mest fukt i luften där.
Vi har ofta dimma när det är -30 eftersom strömmarna är öppna. Men det räknas tydligen inte.
Nej, men mättnadsånghalten sjunker ju när temperaturen sjunker.Näe, du bor för långt norrut, det är en annan fukt söderut...
Rätt kläder vid kyla är något som vi söderut är riktigt dåliga på...
Ja. Speciellt Tuggummituggande Canada Goose-bärande blondiner som inte knäpper jackan för att man ska se att dom har värsta dyraste tröjan under och har tunna tights och gnäller för att det är kallt.
Näe, du bor för långt norrut, det är en annan fukt söderut...
0-gradit i Göteborg är en helt annan femma än 0-gradit i Boden exempelvis.
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |