Kallfronten slår till!

• Thread starter Thread starter MikkE
  • Start date Start date
Äntligen!!! Ok, -40 är väl lite extremt kanske :D
Själv har jag -17 utanför köksfönstret och vattnet börjar frysa på ån. Fortsätter det så här så bör vi ha åkbar is lagom till jul :banana

Hoppas det håller i sig ett tag nu, har inte haft möjlighet till isfiske på ett par år.

Jag var uppe i de trakterna torsdag - fredag och jag fick iaf uppleva -34 °C. När jag åkte igenom Åsele var det dock inte kallare än -30.

Jävligt kallt var det. Fy fan.

-4 här just nu. Inte särskilt kallt men snön lägger sig fint (har snöat typ oavbrutet i typ tre dagar nu) och har vi tur så ligger den kvar över jul!:yoparty Vit jul is the shit.

Just nu är det mysiga -16

I förrgår pendlade det mellan -28 och -32

Edit: Även om man får igång bilen lider man med den stackarn när man vet att oljan är som tjära innan den fått upp tempen. Fläktremmen tjuter som satan innan den hunnit mjukna lite också.

Last edited:
Ja, fast det beror nog mer på närheten till öppet hav! När det är -10 och torrt i luften är det otroligt mycket skönare än +2 och fuktig luft! Testa att gå in i en 90-gradig bastu, eller att stoppa fingrarna i nästan kokande vatten ;)

hmmm det har du förstås rätt i, plus den jävla blåsten som vi aldrig blir av med :(

är för övrigt imponerad av att en stockholmare vet att trelleborg ligger vid havet :D

hmmm det har du förstås rätt i, plus den jävla blåsten som vi aldrig blir av med :(

är för övrigt imponerad av att en stockholmare vet att trelleborg ligger vid havet :D
Nog för att jag lägger min hatt här just nu, men int fan är jag stockholmare int :mad:

Han kollade nog på På spåret igår. :D
Hehe, näe, igår var jag jättehäftig, jag satt å programmerade halva natten :D
Däremot har jag förbrukat en del Trelleborg-gummiprodukter, slangar å däck mm :tummenupp

Last edited:
Just nu är det mysiga -16

I förrgår pendlade det mellan -28 och -32

Edit: Även om man får igång bilen lider man med den stackarn när man vet att oljan är som tjära innan den fått upp tempen. Fläktremmen tjuter som satan innan den hunnit mjukna lite också.

Jag tycker mer synd om mig än bilen som har fått sig ett dålig fjäderbenslager och jag måste stå ute och byta detta i -17 för att det är besiktning nästa vecka :mad:

-8 grader och sol i Halmstad, det kan ändå klassas som en härlig och frisk vinterdag!

Ja, fast det beror nog mer på närheten till öppet hav! När det är -10 och torrt i luften är det otroligt mycket skönare än +2 och fuktig luft! Testa att gå in i en 90-gradig bastu, eller att stoppa fingrarna i nästan kokande vatten ;)

Detta jävla skitsnack!

Jag bor i UMEÅ, Härom morgonen var det -22 när jag skulle till jobbet, jag körde över Umeälven som var öppen, det är några kilometer ut till havet som också är öppet.

Jag kollade luftfuktigheten i Lycksele (den närmaste vädersite jag hittade till Åsele, där det var -37 häromdagen) dom hade 92% luftfuktighet.
Det hade dom givetvis inte när det var -37, eftersom luften naturligtvis blir torrare när det blir kallt, men det är en naturlag och den gäller även söderut.

Folk som bor i södra sverige (men oftast stockholmare) jolmar på om att det är kallare söderut än i norrland för att det är så fuktig luft.

Skitsnack! Ni är mindre van vid kallt väder, klär er sämre och gnäller mer.

Det är hela förklaringen.

Last edited:
Här är -5,6 nu, men jag tycker för en gångs skull inte det känns så kallt.

Men all denna jävla snön... Blåst upp vallar på långt över en meter lite här och där.

Och alla vattenledningarna i stallet har frusit, så nu får man pulsa fram och tillbaks i snön med en massa vattenhinkar. Lovely!

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg