Kalle Anka eller regular?

Du kör en Kawasaki ER6-n, det spelar ingen roll hur du håller fötterna, du ser ändå inte cool ut...:D

Det var ju det jag skrev.... Hur är det med läsförståelsen? :rolleyes:

Om jag tyckte att det viktigaste var att se cool ut, så hade jag väl valt nån annan hoj och suttit med fötterna på ett coolt sätt. Men så dåligt självförtroende har jag inte.

Kör jag aktivt byter jag konstant position på fötterna när det är kurvigt, iom att man inte vill få foten klämd mellan asfalt och hoj. Plus att när man flyttar röven över sadeln inför en sväng så är det rätt bekvämt att flytta foten likaså.

Kör jag långt och rakt fram e de kalle anka stilen som gäller.

Last edited:
Efter jag kört på bana började det kännas naturligt med tårna på fotpinnarna. :tummenupp

+1

Dock blir det så att om jag skall åka en trist transportsträcka brukar hålfoten hamna på pinnen.
Bankörning så är det trampdyna/tåspets som gäller. Flyttar bara vänsterfoten vid växling. Bakbromsen får vara orörd.

I kurvor har ytterfoten hålfoten, alltså framänden på klacken, på fotpinnen samt hälen tryckandes vilket leder till att tårna sticker utåt. Innerfoten har tårna på fotpinnen ända tills det är dax att växla om det råkar vara en lång vänsterkurva. Så gör jag, det funkar för mig och det funkar onekligen för många av förarna på toppnivå också.

Det var ju det jag skrev.... Hur är det med läsförståelsen? :rolleyes:

Om jag tyckte att det viktigaste var att se cool ut, så hade jag väl valt nån annan hoj och suttit med fötterna på ett coolt sätt. Men så dåligt självförtroende har jag inte.

Nu syftade jag på TS, annars hade jag citerat dig... :arsele

Har max spetsen på stöveln på fotpinnen.. men det tar ju i när det svänger mycket..

Som jag fick lära mej på BKK så SKA man ha tårna på fotpinnarna. Tänk logiskt: om man har häl/trampdyna på fotpinnarna och lägger ner eller välter så foten tar i, så kan foten brytas bakåt under fotpinnen och där har senor och ben inte så mycket att sätta emot med tråkiga frakturer som följd.

Jag kör numera alltid med främre delen av foten på pinnarna, trots att jag ännu inte skrapat i.

Kör jag aktivt byter jag konstant position på fötterna när det är kurvigt, iom att man inte vill få foten klämd mellan asfalt och hoj. Plus att när man flyttar röven över sadeln inför en sväng så är det rätt bekvämt att flytta foten likaså.

Kör jag långt och rakt fram e de kalle anka stilen som gäller.

Samma.. bara att när jag åker långt flyttar man runt foten lite ibland för att underhålla blodcirkulationen och undvika stelhet.

Nyheter
Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Back