Kalla fakta; Konspirationsteorier angående 9/11

Härligt, nu börjar det röra sig i tråden på det vis jag trodde att det skulle göra :)
Som Lampan säger, det är mycket tuffare att tro på något smått otroligt som detta istället för den om terroristerna som lärde sig flyga och infiltrerade WTC och KANSKE monterade sprängladdningar inne i husen.

Man hör det man vill höra, sanningsrörelsens främsta egenskap är ju att hålla för öronen och knapra piller :ätapiller

Tror de tycker det är tufft. Inte mainstream, något att grubbla på. Vara lite annorlunda. Ställa tuffa frågor som ingen kan svara på för vad du än svarar så får du en motfråga. Tror du inte på dem så lever du i förnekelse eller är så korkad att du gått på propagandan.

Varenda nöt från vaken.se mfl sidor kan inte svara på något. Bara motfrågor och "bevis" tagna ur luften eller ur sitt sammanhang. Man ser vad man vill se.

Ingen här inne som fotar och dokumenterar s.k. chemtrails? (finns ju teorier om att den hemska förtryckarstaten sprider ut kemikalier för att göra oss sjuka :rofl)
Tydligen så skulle ju Arnold Schwarzenegger fixas in som president, hur gick det med det?

När teorierna som övertygar så många inte stämmer så verkar man bara glömma. Man tar ingen lärdom i att: "Fan, det där förra jag inbillade mig var ju bara bajs, nu skiter jag i det här" utan hittar bara nya teorier att grotta ner sig i.

Klart som fan det fifflas och trixas när det finns ekonomiska intressen men inte fan tror jag det handlar om världsomspännande konspirationer.

Tror de tycker det är tufft. Inte mainstream, något att grubbla på. Vara lite annorlunda. Ställa tuffa frågor som ingen kan svara på för vad du än svarar så får du en motfråga. Tror du inte på dem så lever du i förnekelse eller är så korkad att du gått på propagandan.

Varenda nöt från vaken.se mfl sidor kan inte svara på något. Bara motfrågor och "bevis" tagna ur luften eller ur sitt sammanhang. Man ser vad man vill se.

Ingen här inne som fotar och dokumenterar s.k. chemtrails? (finns ju teorier om att den hemska förtryckarstaten sprider ut kemikalier för att göra oss sjuka :rofl)
Tydligen så skulle ju Arnold Schwarzenegger fixas in som president, hur gick det med det?

När teorierna som övertygar så många inte stämmer så verkar man bara glömma. Man tar ingen lärdom i att: "Fan, det där förra jag inbillade mig var ju bara bajs, nu skiter jag i det här" utan hittar bara nya teorier att grotta ner sig i.

Klart som fan det fifflas och trixas när det finns ekonomiska intressen men inte fan tror jag det handlar om världsomspännande konspirationer.

Svininfluensavaccinet. :fakta

Sprängde DEM tornen eller inte???:va

..Jag vet inte men jag har i alla fall lyckats komma över filmmatrial som visar två flygplan som flög in i tornen. Någon som missat det matrialet?

Om ett 200ton tungt plan fullt med flygbränsle kraschar i en skyskrapa och får brinna i en halvtimme.
Vad är det som är så otroligt med, att detta skulle förvandla stålkonstruktionen till kokt spagetti och att hela rasket rasar?
Vad är det som är så otroligt med att våningarna under kollapsar när rörelseenergin från 200ton flygplan +x antal 100ton toppvåningar kommer ner?

Men jag betvivlar inte att bushadministrationen blev överlyckliga över den ultimata ursäkten för att invadera till höger o vänster, störta saddam, lägga beslag på oljekällor, samt ge feta kontrakt till sina presidentvalskampanjs donatorer.

Svininfluensavaccinet. :fakta

Skrivningarna och hysterin i media om svininfluensan är ju klockrent exempel där ekonomiska intressen styr. Dock så tror jag inte att någon statsmakt spridit ut viruset.

Är för trött för att haja om du är seriös eller ironisk.

OT: Om man är mansgris, är man immun mot svininfluensan då?

Om jag förstår rätt så går man antingen på alla konsperationsteorier angående 9/11 eller så är den publika förklaringen 100% korrekt?

Tänk vad lätt att vara så svart/vit i sitt åsiktstagande.
Självklart ser de inblandade parterna vinster i att vinkla det som återberättas och som oftast ligger sanningen någonstans mellan extremerna men att någon regering skulle vara med att handgripligen utföra något "folkmord" på det egna folket för att vinna kudos till kriget mot terror känns aningen långsökt.

Skulle dock vara kul att läsa de fullständiga rapporterna varför hus 7 rasade av sig själv eller varför det först rapporterades om en helikopter som flög in i Pentagon som sedermera blev ett flygplan.

Last edited:
Skrivningarna och hysterin i media om svininfluensan är ju klockrent exempel där ekonomiska intressen styr. Dock så tror jag inte att någon statsmakt spridit ut viruset.

Är för trött för att haja om du är seriös eller ironisk.

OT: Om man är mansgris, är man immun mot svininfluensan då?

Jag var självklart ironisk. :)

Nu är det om dårarna igen på tvåan! :foliehatt:on

Kort och gott känns det som att hatet i världen har ökat, så skulle anse att både Bush-administreringen och Al Quida m.fl. har vunnit på det hela, och varför skulle inte båda kunna ligga bakom det hela? (genom en tredje part eller så)

Dårar finns det gott om, synd att man inte ser det på dem bara :(

Gillar parallellen med religion. Det är helt klart samma mönster om man kollar på sekter, religion, miljöhysteriker, konspirationsfolk, etc. Enda skillnaden är att religiöst folk är tomlyckliga i ögonen medan resten är tomhatiska.

Då lär Egon Frid få söka ny sysselsättning :)

edit: oj, där kom det som på beställning .. he's out

Hmm, min EPG är uppfuckad, vad var det för program? Finns på svt play?

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph