Kai Børre Andersen kör Suzuki i VM 2006

TriggerTrash

TriggerTrash
Gick med
15 Apr 2005
Hoj
Grannens Flamesdakota
Det blir full VM-säsong i roadracing och klassen Supersport 600 för norrmannen Kai Børre Andersen nästa år. Efter att ha vunnit det Internationella Tyska Mästerskapet (IDM) i samma klass för en månad sen fick han ett flertal förfrågningar av olika team. Det mest attraktiva avtalet kom från Team Suzuki Netherlands som också valet föll på. Kontraktet är undertecknat och Kai Børre kommer att som förste norrman köra roadracing på vm-nivå i ett fabrikssponsrat team.

Team Suzuki Netherlands ägs av den Holländska Suzuki-importören och har tekniskt och ekonomiskt stöd direkt från Suzukifabriken i Japan. Detta gör teamet mycket konkurrenskraftigt och Kai Børre är mycket optimistisk inför nästa säsong och räknar med att kunna placera sig bra redan vid sin första VM-säsong. Den norska Suzuki-importören Erling Sande AS har också gjort en viktig insats för att få till Andersens avtal.

Redan den här veckan börjar arbetet med VM-förberedelserna. Då reser Kai Børre till Almeria-banan på Spanska sydkusten för att köra de första testerna med det nya teamkompisarna. Teamet kommer att bestå av två förare, Kai Børre Andersen och Holländaren Barry Veneman.

Låter kul för dom. Jag vill oxå bli uppplockade sådär eller få fullspons =/

AVUNDSJUK :hihi

old news
men kul att se galningen tillbaka i vm

Jas-95 skrev:
Börre är av helt annan kaliber.

JB

Jag tror inte att han har en chans mot Stiggy. Han kommer väl göra en bra placering när han får poäng men mera tror jag inte att man kan hoppas på.

Mitt tips är nog helt tvärt om. KB kommer att vara snabbare än Stiggy.

Victor skrev:
Jag tror inte att han har en chans mot Stiggy. Han kommer väl göra en bra placering när han får poäng men mera tror jag inte att man kan hoppas på.

Stiggy kommer att vara grym nästa år med fabrikssupport. Med tanke på att detta var hans första år så har han fanemig imponerat. Avslutade säsongen på bästa sätt med en 6:e plats. Jag tror inte att KB kommer att vara snabbare än Stiggy.

Chris Ash skrev:
Stigefelt och Harms kommer köra ifrån norrbaggen.
förhoppningsvis även den tredje föraren...

Det har väl snackats om att Stiggy har pratat med Tatu Lausletto (stavning) om en styrning i teamet utöver Harms.

Kul att Börre skall köra VM. Ju fler nordbor desto bättre är det ju.

Jag tror att Harms kommer att vara snabbast, följd av Stiggy, Tatu och börre. I nämnd ordning.

Tatu Lauslehto (pardon my finish) stod som aktuell i sista Allt om MC om det gick i lås. (Läs pengar!)

Fürstenhoff skrev:
He he he.

Har ALDRIG varit imponerad av "Stiggy" före denna säsong men måste :Bugar och ge han många :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp för hans prestationer denna säsong!! ;)

/Fürstenhoff.

Nu snöar det i helvetet? Vad har det tagit åt dig Patrik? Är du full? ;)

Vem som kör ifrån vem är svårt att säga; minns att Kai-Börre piskade den svenska eliten hårt vid sina inhopp i Synsam/Veidec Trophy. Dret-Kawasakin han sedan körde i VM gjorde honom knappast rättvisa. Att Stigefelt med teamkamrat sitter på Honda måste dock ses som en fördel för dem.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra