Bild Kaffekokare för riktiga mc nördar.

.....och vill man sluta dricka kaffe sen så......luktar man in i en hjälm efter en varm sommardagstur :)

Är det där sanktionerat av Ferrari så säljs nog de där på flygplatser med Ferrari shop och andra turistfällor där man öppnat liknande shoppar. Kanske rent av en ursäkt att åka ner och titta på Ferraris nya museum i Modena? Jag var jäkligt besviken på det gamla, men man kan alltid äta en god lunch på torget och dra vidare till någon av de privata samlingarna i omgivningarna.

Ärligt talat, skulle jag inte vilja ha kaffekokaren i fråga. Påminner mig av någon anledning om tv´n som Phillips släppte. Någon som minns den? Det värsta är att man tyckte att den var urfräck som barn.

8099428_orig.jpg

Är det där sanktionerat av Ferrari så säljs nog de där på flygplatser med Ferrari shop och andra turistfällor där man öppnat liknande shoppar. Kanske rent av en ursäkt att åka ner och titta på Ferraris nya museum i Modena? Jag var jäkligt besviken på det gamla, men man kan alltid äta en god lunch på torget och dra vidare till någon av de privata samlingarna i omgivningarna.

Ärligt talat, skulle jag inte vilja ha kaffekokaren i fråga. Påminner mig av någon anledning om tv´n som Phillips släppte. Någon som minns den? Det värsta är att man tyckte att den var urfräck som barn.

8099428_orig.jpg

Grymt cool TV. Philips Space Helmet. Har ett bra samlarvärde (om den fungerar):fakta

Som sagt, Ferrari och F1 är väl inte direkt synonymt med motorcyklar. :)

Rätt tuff dock!

Gör man riktigt kaffe i den eller är det plastkaffe ?

Ska nog köpa en att ha på kontoret om jag hittar till rimligt pris!

Var har du hittat bilderna?

Nuvarande bilder finns det gott om på nätet via bla Google, http://www.google.se/search?q=Racep...s=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a eller Ryska ZIZA där jag hittade de postade bilderna, http://ziza.qip.ru/2010/08/09/koncept_kofemashiny_Racepresso_5_foto.html Hjälmen är tyvärr än så länge bara en designstudie gjord av Nespresso via ett önskemål från Ferrari som då skulle få namnet Ferrari Nespresso.Men när designen släpptes så blev kokaren så populär av de flesta som såg den att den genast fick namnet Racepresso.Som sagt var, om Ferrari då gillar den eller kanske något annat motorbolag som ser möjligheter till att utöka sin kassa så lär det ju bli Nespresso som släpper just denna version till försäljning. :crash

Last edited:
Grymt cool TV. Philips Space Helmet. Har ett bra samlarvärde (om den fungerar):fakta

Jag kan delvis förstå kultvärdet eftersom man växte upp när den lanserades och tyckte att den var fräck. Vem ville inte ha en sådan i pojkrummet med tv-spelet inkopplat? Idag hade nog en sådan pjäs hamnat i ett förråd av nostalgiska skäl.

Kan man inte få den i HD-version d.v.s. en gammal tyskhjälm med dödskalle på sidan?:va

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!