Kaffe?

  • Thread starter Thread starter KIRE
  • Start date Start date
Ugluk skrev:
Gå till en läkare, kan vara magsår. Inget kul alls enligt dom som haft det.

Gjorde det i somras, och de sade att de var början på ett. Men de "spontana" magsmärtorna har slutat, men kaffet gör fortfarande ont.
 
Man of War skrev:
Ingen som har något tips på vad man ska göra om man får ont i magen av kaffe? Började göra det i somras, och jag kan inte dricka kaffe längre, gör så ont att det känns som jag ska spy.
Hjälp?
Haha, det där känner jag igen :)
Finns bara en lösning, håll kaffedrickandet på en lagom (låg) nivå. Är likadant med apelsinjos för mig, inte att leka med för känsliga magar...
 
Man of War skrev:
Gjorde det i somras, och de sade att de var början på ett. Men de "spontana" magsmärtorna har slutat, men kaffet gör fortfarande ont.


Ät havregrynsgröt till frukost! gissar att du är rätt kass att käka frukost..
 
Zoegas Mollbergs blandning. Eller Skånerost. Eller vilket mörkrostat som helst i värsta fall, bara det är starkt. :brinnerup
 
Intenzo är mumsfillibabba i min perkulator.
Gevalia brrrrrr smakar ing :brinnerup enting (iaf inte den modellen som jag testa)
 
Penguin skrev:
Gevalia hemma hos päronen nere i Skövde är favoriten. Här uppe smakar det mesta kass pga det taskiga vattnet i Uppland skulle jag vilja påstå, tyvärr. :(

Mycket kalk i vattnet kräver mörkrostat kaffe!

Fast här i Uppsala behöver man knappt ha mjölk i kaffet :rolleyes: skulle vara som proteintillskott då!
Har fått skruva bort silarna i mina vattenkranar och måste kalka av vattenkokare och duschmunstycke varannan vecka :va Helt ootroligt!
 
KIRE skrev:
Jobbar vidare på banningspoängen med denna OT tråd :)
För att öka trådens existensberättigande kanske jag kan
tillägga vilket är favoritkaffet efter en MC-tur? Och
annars i största allmänhet.
Nu snackar jag vanligt bryggkaffe här.

Min egen favorit är Zoega Intenzo. Vad gillar ni?

Gevalia :yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top