Richo
Ny medlem
- Gick med
- 29 Jun 2004
- Hoj
- GSX-750R 96 RIP, 2004, 2005. Fz750 1988 RIP. Cbr600 1989. Aprilia 1L 99/06
min k4 Gixxer hoppar 6an ur och går ner till 5an vid motorbroms.
Håller jag upp växel med foten så händer det aldrig.
Det är precis som inte lådan går in i "hacket" och stannar kvar där.
Hojen har gått 1000mil och förra ägaren körde raceväxlat, Han säger att han inte märkt av det.
KAN vara så att det räcker med raceväxel för att hålla kvar 6an av gravitationen på "spaken" ?!
Det är nämligen inte hårt jag behöver hålla emot för att 6an skall ligga kvar vid motorbroms.
Snälla snälla snälla. ge mig lite tips och ideer på vad som kan vara fel.
Jag är inte blyg för att meka men vill gärna ha lite ideer om vad jag skall riva först.
Jag har haft isär växellådor (och fått ihop dem
) till Honda Mt5, Vespa 64a, FZ750 89a och visst kan det vara lite knåp men tar jag det lugnt och metodiskt så har det gått bra.
En knäpp ide om jag ändå måste riva lådan. Finns det nya/begagnade drev så man kan byta utväxling på 6an? Vill dreva ner (öka drevet bak) och ändå inte få idiot varv när man ligger i 130 på motorvägen med 6an i.
Vill alltså testa att göra 6an till något av en överväxel...
Men detta är alltså om jag ändå river hela lådan.
så jag vill ha svar på hur jag löser så 6an stannar i läget i första hand.
Tack för tips/mekråd.
/Richard
Håller jag upp växel med foten så händer det aldrig.
Det är precis som inte lådan går in i "hacket" och stannar kvar där.
Hojen har gått 1000mil och förra ägaren körde raceväxlat, Han säger att han inte märkt av det.
KAN vara så att det räcker med raceväxel för att hålla kvar 6an av gravitationen på "spaken" ?!
Det är nämligen inte hårt jag behöver hålla emot för att 6an skall ligga kvar vid motorbroms.
Snälla snälla snälla. ge mig lite tips och ideer på vad som kan vara fel.
Jag är inte blyg för att meka men vill gärna ha lite ideer om vad jag skall riva först.
Jag har haft isär växellådor (och fått ihop dem
En knäpp ide om jag ändå måste riva lådan. Finns det nya/begagnade drev så man kan byta utväxling på 6an? Vill dreva ner (öka drevet bak) och ändå inte få idiot varv när man ligger i 130 på motorvägen med 6an i.
Vill alltså testa att göra 6an till något av en överväxel...
Men detta är alltså om jag ändå river hela lådan.
så jag vill ha svar på hur jag löser så 6an stannar i läget i första hand.
Tack för tips/mekråd.
/Richard
Last edited: