K&N på ns125f

SkorvKalle skrev:
Fel! en 125:a går inte bättre med koniskt filter, den låter fräckare och ett K&N för 200 spänn har jag då aldrig sett


gåt den inte bättre äru helt blåst eller om man får till det med bestyckning så blir det mer effekt..
 
Lillmäster skrev:
nej du kanske inte behöver veta men det finns väl andra som har samma hojj och har fixxat bestyckning jag har hållt på och jävlats bra länge och inte fått till det och därför frågar jag vafan ska alla gnälla då för? ge mejj ett bra svar istället..


Jag ska ge dig två bra svar, din attityd kan du ta på moppenet.

Svar 2: Kolla bestyckningstråden.
 
Den här tråden luktar moppefucko från ett håll, snälla, skärp dig, bete dig som folk, eller ta konsikvenserna.... :7peta
 
Lillmäster skrev:
gåt den inte bättre äru helt blåst eller om man får till det med bestyckning så blir det mer effekt..

om din hoj är rätt bestyckad med originalfilter/luftbox och du byter till K&N så kommer den få mer luft, allstå behöver den också mer bensin, byter du inte munstycke kommer den gå SÄMRE med ditt K&N, dock inte helt säkert men min hoj gick sämre när jag inte bestyckade om den.. bestyckar du den sedan rätt med ditt K&N kommer den gå lika bra som den gjorde från början med originalfiltret/luftbox... Den enda skillnaden du kommer märka är ljudet, därför menar jag att det är onödigt o lägga 600-700 spänn på ett K&N för att få bättre ljud..
 
Alltså NÅGON MODERATOR STÄNG TRÅDHELVETTET......
men du måste kolla på stifftet för att se om du har rätt blandning se sticky tråden bestyckning..

alltså du kommer aldrig att få en tvåtakt att gå bättre med ett konfilter vare sig det är från kn eller inte, men som sagt man är ju ute efter ljudet!
men se till att bestycka rätt så blir det bra, som nämt det kan skilja stora storlekar från hoj till hoj.

ett kn till en förgasare till med nomral anslutningsdiam. går på max 550:- inte mycket mindre för den delen heller, sattsa hellre på ett billigare, ger samma ljud.

själv är man ju POSER och då är det najs med märken :)

gör som du själv känner


lycka till :tummenupp














Moderatorer sköt ert jobb
 
Ja frågade en mc mekaniker på min skola om öppet luftfilter... Han sa att om man vill vara riktig räcer ska man ha det för man vinner MYCKET lite effekt på höga varv men man förlorar vridmomentet på låga varv för det blir fel vakom.. Det blir inget vakum i ett öppet filter. men om man nu vill ha mer kraft på höga varv så får man ju ett skönare ljud och en hoj som drar mer soppa!! :tomten
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top