K&N-luftfilter på STD-vacuumförgasare

RaffeKawa

Ny medlem
Gick med
7 Oct 2010
Ort
Broby
Hoj
Kawasaki A7 -68
Hej!
Jag har alltid haft den åsikten att original vacuumförgasare ska användas ihop med original luftburk och -filter.
Nu är det dock så att på min gamla GPX 600 -88 är det satans svårt att de gamla gummina på luftburken att sluta tätt mot förgasarna.
Med tjuvluft blir det fel mottryck och vips så går den cylindern inte som den ska.
Men.. tänkte jag.. och googlade lite.
Tydligen finns det möjlighet att få det att funka med t.ex. K&N-filter.
Mottrycket blir ju fel så ombestyckning måste ju till.
Nu kommer det knepiga.
Åt vilket håll ska man ändra, och ungefär hur mycket?
Finliret kan man ju kanske ta på bromsbänken, men man bör ju få det att funka någotsånär innan?
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top