K&N filter

Ebay i england har jag köpt ifrån kostar typ hälften så mycket med frakt inräknat.

//Stefan

Jag gör en minikapning:

Måste man göra något särskilt om man byter luftfilter till ett KN? :korkad(?)

Jag gör en minikapning:

Måste man göra något särskilt om man byter luftfilter till ett KN? :korkad(?)

Hmm, nä man Måste inte göra det, men det blir f*n så mycket roligare om man köper ett slip-on alt. helsystem och en PCIII. (Bänkning rekommenderas starkt, efter montering) :yoparty

Last edited:
Har du förgasare så är det nog säkrast att se till så att bestyckningen blir rätt med större munstycken. Annars kommer den gå för snålt o så kanske kolvarna brinner upp...
Detsamma gäller även med en PCII/III, den i sig gör inget kul, man måste upp i en bänk och justera in den ordentligt. (även om det finns std-mappar att ladda ner, så slipper nån påpeka det, men dom är just bara std, inte perfekta för just din hoj)

Anser ni det lönt att skicka i ett KN-filter i antisporthojen Kawasaki Zephyr 550? Tänkte mest stoppa i ett för att det ger lite fräckare ljud, om jag inte är helidiot. Det är en extrem symaskin just nu och något eftermarknadsslipon har jag inte hittat..

Detsamma gäller även med en PCII/III, den i sig gör inget kul, man måste upp i en bänk och justera in den ordentligt. (även om det finns std-mappar att ladda ner, så slipper nån påpeka det, men dom är just bara std, inte perfekta för just din hoj)

Om man som jag, bara har skruvat dit ett slipon då? kan hondan gå för snålt då eller? (slipon från hotbodies racing). Jag har inte bänkat och har ingen PCIII :confused:

Om man som jag, bara har skruvat dit ett slipon då? kan hondan gå för snålt då eller? (slipon från hotbodies racing). Jag har inte bänkat och har ingen PCIII :confused:

Om man inte har insprut med lambda sensor som ställer om sig efter avgasvärdena så är det nog risk att den går snålt.

Det är nog säkrast att höra med någon som vet bättre. Fråga på mekforumet så får du säkert bra svar.

Ja, den kan gå för snålt, nej, det är inte säkert att den gör det, men för fett går den nog inte. Kolla stiften, ljusa = för snålt, mörka = för fett, mitt emellan = lagom :)
Men annars skulle jag rekommendera ett K&N-filter, en PC å sen upp i bänk så du får den ordentligt mappad, nån hk till får du ju dessutom :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT