K&N-filter o PC3 på en 600rr?

dom jag känner som gjort detta säger att det blev en helt annan moppe vad det gäller mellan register och vrid...

edit: givetvis efter bänkning..:tummenupp

Last edited:
Gör det, men du bör bänka för att få ut max av det.

Jo bänka lär ja ju göra...
Nån som har koll på va de kostar...sist ja kolla har ja för mig de låg på 2..stämmer de?

Dom ligger där omkring.

Vissa har paketpris på sånt.
Tex om du köper en pc3 hos dom så betalar man ett fast pris på själva mappningen som kan ta allt från 3 timmar och uppåt.

Sen finns det ju race firmor som själva har en bänk där man kan få hjälp att mappa om också...

Är det verkligen värt pengarna? Med ett helsystem så börjar det väl hända grejer men bara KN och PC3 känns onödigt.

Skulle gärna vilja se lite bilder bänkningar så man har fakta.

Är det verkligen värt pengarna? Med ett helsystem så börjar det väl hända grejer men bara KN och PC3 känns onödigt.

Skulle gärna vilja se lite bilder bänkningar så man har fakta.

cbr 954 rr med Jardine RT-one bolt on, K&N luftfilter och en PC3á.
Med 152 hk orginal på veven uppgivet av Honda så ger ju det knappast 143 häst och 100 Nm på slangen orginal. Så liiite ger det även utan helsystem av ett dyrare fabrikat.Jag märkte en ganska markant skillnad i bottenvrid och upplevde ett bredare register i af:)

EDIT; Kass bild, jag vet

Bifogat

• Bild.jpg
    Bild.jpg
    31.8 KB · Visningar: 102
Last edited:
cbr 954 rr med Jardine RT-one bolt on, K&N luftfilter och en PC3á.
Med 152 hk orginal på veven uppgivet av Honda så ger ju det knappast 143 häst och 100 Nm på slangen orginal. Så liiite ger det även utan helsystem av ett dyrare fabrikat.Jag märkte en ganska markant skillnad i bottenvrid och upplevde ett bredare register i af:)

EDIT; Kass bild, jag vet

Schysst. :tummenupp
Då kan det ju vara värt. Trodde att det var onödigt utan att satsa på helsystem också.

På en 600cc märker man markant skillnad i vrid på mellanregistret (4000-8000 rpms). Men som andra sagt bör den bänkas och finjusteras på rullande landsväg för bästa resultatet.

De flesta hojar mår betydligt bättre med en PC3a och mappning, även med org avgas.

Varför kan man inte chippa hojar direkt i insprutningsboxen? (Som på bilar, liksom) Polarns Traja TT600 programmerade dom om på Trajaverkstad utan nån PowerCommander, funkade ju ändå - men andra hojar då?

Varför kan man inte chippa hojar direkt i insprutningsboxen? (Som på bilar, liksom) Polarns Traja TT600 programmerade dom om på Trajaverkstad utan nån PowerCommander, funkade ju ändå - men andra hojar då?

Aprilia rsv 98-03 går att chipa...finns olika chip man kan välja på m.m

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard