Körtråden på FB! "sporthoj & motard Göteborg"

Tivook

Ny medlem
Gick med
17 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Svart FZ1-S
Ni som vill bli än mer parnoida.
Ja polisen håller koll på brottslingar via Facebook. Finns otroligt mycket material där som polisen använder.
I detta fal kan man verkligen säga att brottslingar är tröga. De lägger upp vad som helst på Facebook och Youtube som sedan kan användas som bevis mot dem.
Skulle inte förvåna mig om polisen har koll på detta forum med.

//Andreas

Jag vill inte att de ska låta som att jag vet något om det men med tanke på hur lite resurser polisen har rent allmänt så har jag svårt o tro att dom aktivt sitter på sporthoj o försöker ta folk.

Eventuellt om dom får något tips eller att någon film blir hajpad som dom gör grej av det dvs om det finns solklara bevis men annars så ere nog rätt grönt.

Vi försökte få snuten att stanna på våran firma efter ett inbrott då det fanns skäl till det då tjuvarna kanske skulle komma tillbaka, dvs hög chans att ta dem.

Icke, det har dom inte tid med. Man får ringa när brottet sker.

Har poliser som e kunder hos oss och dom har berättat skräckexempel då folk haffat tjuvar och behövt övervaka dem i över 3 timmar utan att polisen hade kommit. Då ringde dom o sa att dom skjutit tjuven o då kom polisen efter 10 minuter.

Så.. jag skulle nog av egen erfarenhet kunna påstå att dom allra flesta kan vara lugna så länge du inte postar film på youtube med regnr ansikten o en film där du blåser förbi nån svensk vägskylt i 260.

Tiv
 

Cykelstyre

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2006
Ort
Vargön
Hoj
Emmaljunga super viking, 2018
Ni som vill bli än mer parnoida.
Ja polisen håller koll på brottslingar via Facebook. Finns otroligt mycket material där som polisen använder.
I detta fal kan man verkligen säga att brottslingar är tröga. De lägger upp vad som helst på Facebook och Youtube som sedan kan användas som bevis mot dem.
Skulle inte förvåna mig om polisen har koll på detta forum med.

//Andreas

Jag bryr mig inte så mycket om vad polisen ser på FB. För min del kan gruppen gärna vara öppen. Dom kan inte göra något åt körningarn, om ingen är lite osmart och skriver vilka vägar som skall köras i förväg. Och allra minst kan dom sätta dit någon för fortkörning/vårdslöshet i efterhand pga några foton/filmer från någon körning.

Jag personligen ser bara inte behovet av gruppen. Körtråden räcker utmärkt åt mig för att den är just en ren körtråd på ett hoj-forum. En del här har ju inte FB och jag vill inte missa körningar med dom pga det. Finns det folk som vill använda FB-gruppen för körning får dom jättegärna göra det. :)
 
Last edited:

fjäder

Frukost är för mesar.
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
07 KTM Superduke
Ni som vill bli än mer parnoida.
Ja polisen håller koll på brottslingar via Facebook. Finns otroligt mycket material där som polisen använder.
I detta fal kan man verkligen säga att brottslingar är tröga. De lägger upp vad som helst på Facebook och Youtube som sedan kan användas som bevis mot dem.
Skulle inte förvåna mig om polisen har koll på detta forum med.

//Andreas

Precis, och i år samarbetar polisen med flygvapnet som skickar tolv stycken B-52:eek:r direkt om du ska ut och åka lite.
Å då pratar vi napalm....
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top