Körtråden på FB! "sporthoj & motard Göteborg"

Thompax

Got symaskin?
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC!
Hej alla glada sporthojs & motard åkare i Göteborg!
Tänkte man skulle göra en FB grupp "sporthoj & motard Göteborg" Där alla som kör sådant får joina så är det bara att höra av sig ifall någon är sugen på en kvällsrunda/lördagskörning etc eller om man bara har tråkigt och vill köra med andra.
Jag är hyffsat ny i sporthojs världen och kör mest med samma gäng hela tiden, så det hade varit kul med lite nytt körglatt folk.
vad tror ni om detta? eller finns det någonting liknande detta på FB? (Jag vet att det finns stora körtråden, men meningen med FB är att det kan bli lite aktivare)
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Visst finns det risk för att det blir kaka på kaka, men ju mer körningar gemensamma körningar det blir desto bättre. Får man då en notering varje gång nån vill ut och åka så är det ju ännu lättare att hitta varandra.

Kostar ju inget så gör du en grupp och lägg ut adressen här så märker man ju hur det går...
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Borde inte gruppen vara öppen så vem som helst som är spontant körsugen kan hoppa in i den?
 

Thompax

Got symaskin?
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC!
Gruppen är skapad iaf, och efter ett dygn har vi cirka 65medlemmar.
idén med FB är att folk hänger där näst intill dygnet runt vilket gör att det är mycket enklare och se ifall någon är sugen på att köra då man får en "popup" varje gång någon skriver i tråden.
 

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Kanske jag tänker fel här...

I o me att folk på sh gbg e ganska begränsat. E de inte att föredra en sluten grupp på fb bara för att hålla en viss anonymitet utåt. Hela världen behöver inte kunna gå in på gruppen o se vem som kört vart och när...

Tex. för att få joina anger man sitt nick på fb lr liknande... ja vet inte nåt smidigt sett. ja bara tänker högt..
 

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 990 SMR
Jag märkte att jag (som inte var administratör där) kunde släppa in folk i gruppen. Om det är på det viset så kan man ju släppa in folk som man känner. Är det någon helt ny så får man hejja här först. En annan tanke...
 

oskrapt

Ny medlem
Gick med
11 May 2009
Ort
Göteborg
Hoj
R1
Ja tycker invite only på den körtråden. Så tar alla in dom känner o vill ta me... Så blir gruppen lite exklusiv o man vet att fel folk inte är medlemmar :)
 

Eas94

Sporthojsnörd
Gick med
10 Nov 2009
Ort
Mölndal
Hoj
Honda Hornet 600 -04
Jahapp. Kan någon bjuda in mig till den gruppen? Måste hålla koll på er ifall ni tar en långtur förbi alingsåsområdet i sommar :)
Antar att det är PM som gäller...
 

Thompax

Got symaskin?
Gick med
12 Apr 2008
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 690 SMC!
Hm.. om man har gruppen som "hemlig" hur invitar man folk som man inte är kompisar med?
 

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha R6-00
Duger inte "stora körtråden" längre?
Det undrar jag med...

Även om tanken är god, så som sagt, jag föredrar nog att fabror blå inte ser att jag ska ut och köra...

vet inte hur jag hamnade i den gruppen heller nu, gick ur den iallafall. Har inte ens godkänt att vara med i den? :va
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
seriöst hur paranoida är ni på en skala?

hela poängen försvinner när ni ska ha en sluten sekt där endast utvalda får vara med. håll er till forumet och skrota gruppen eller öppna den för alla.

det är mina 5 cent.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top