Körtråden 2013

Jo, eller hur! :rolleyes:
Kul runda med kul folk, bra tempo och spännande inslag med konstapeln. :tummenupp
Nästa runda ska jag prova växla...:D

När han kört om oss alla och stoppat oss så blev det lite gnäll över att vi inte höll precis 70 när vi gled förbi korsningen han stod i, sen kom den....
"Det är fint väder och jag vet att det är eran sista tisdag men kör som folk och se till att komma hem helskinnade."


Och vi kom hem hela och rena allihopa, en eloge till ordningsmakter i Helsingborg som pratar så att det går hem hos alla.
 
Hade avsatt Söndagen för en gruppkörning. Grejen är att det var idag. Nollkoll med andra ord. Så nu har jag hela söndagen ledig för annan körning. Är det någon här som tänkte ut och smiska gasrulle imorn och vill ha sällskap så hojta till.
 
Den stog ute i Påarp.. Men hem tagen nu.. Dock fortfarande utan oljetryck... Dax o börja lära sig meka hoj, måste kolla olje pumpen.. För det kan bli riktigt dyrt sa Johan så kan prova endel själv!

det kan vara annat än pumpen, det kan vara pick'upen i sumpen också, som gör att pumpen går "torr" o därmed dåligt tryck.

en mekhandbok & några timmar i garaget & du fixar det själv.
bara att hoppas på att lager inte redan tagit stryck av det dåliga oljetrycket.

börja med att töm oljan i ett tråg, lys med lampa för att titta efter silvrigt/guldigt skimmer eller aluspån i oljan, vilket kan tyda på lagerras/annat problem.

därefter av med pump, sist sumpen.

alt. skapa en tråd i mekforumet o posta inlägg om vad du gör/gjort & be om råd/tips/förklaringar

detta fixar du & det kan till o med vara roligt/nyttigt

// Henke
 
Last edited:
det kan vara annat än pumpen, det kan vara pick'upen i sumpen också, som gör att pumpen går "torr" o därmed dåligt tryck.

en mekhandbok & några timmar i garaget & du fixar det själv.
bara att hoppas på att lager inte redan tagit stryck av det dåliga oljetrycket.

börja med att töm oljan i ett tråg, lys med lampa för att titta efter silvrigt/guldigt skimmer eller aluspån i oljan, vilket kan tyda på lagerras/annat problem.

därefter av med pump, sist sumpen.

alt. skapa en tråd i mekforumet o posta inlägg om vad du gör/gjort & be om råd/tips/förklaringar

detta fixar du & det kan till o med vara roligt/nyttigt

// Henke


Okej bra tips..
Jadu ang spånet så nämnde Johan nått att han hade sett nån liten flisa när han bytte olja så jag är rätt orolig för den biten.

Men vi får väl se när jag plockar ner den, har ju några månader på mig:)
Tack för tipsen sålänge !
 
Körning på söndag!

Samling på Max i Hyllinge och avfärd 11.00

Passagerarvänligt men väldigt svängigt.

Turen går ner mot Höör och viker av upp mot Hässleholm, Hästveda, Bjärnum, örkelljunga.

Hemma vid 17.00 ca. Mat halvvägs eller ta med matsäck.
 
*/ ?>
Nyheter
Katalogen börjar ta form!

Stora Motorcykelkatalogen 2...

KTM och Husqvarna återkallelser

Pressreleaser från KTM och ...

Provkörning pågår: KTM 1390 Super Adventure S EVO

Vulkanen Teide vakar över o...

Äventyr i Algeriet

I januari åker Allt om MC t...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Back
Top