Kört som snabbast

tigerpunch skrev:
Jag undrar bara vilka som har kört fort villken är fortkörningsgränsen som alla har kört på bana eller. alla verkar ha turbo här men man kan väl ändå inte köra så fort med en sån en då vinden måste bli stark?

250 med min zx6r och det va nog max.. för henne :gråta

800me_min125a.jpg

..men då va ja pinkinödi o hade solen i ryggen!!!

Nejmenallvar. 290 km/h med en trimmad busa. Chukct snabbt!

På MC - 126km/h (har ju bara haft en gammal slötrimmad rd125lc :tungan )

Bil - 180/190km/h (bara kört gamla slöbilar där med)

Men snart blir det mellantung! Då ska man väl ta sig över 200 sträcket :)

under ligg menings byggnad......... :va

Jag har kört fort. Alla verkar ha kört fortare än 70 km/tim. Alla kör inte turbo men kanske borde :tungan

Man kan köra hur fort som helst, bara fartvinden inte bryter en bakåt, utan kåpa ca 280-300, med rätt kåpa....vem vet hur fort det kan gå då.

Har flygit i mach 2,1 med SK 37, å jag klarade av det utan att blåsa bort...

Det här måste vara beviset på hur en tråd som handlar om något eller några saker i slutändan handlar om nästan ingenting... eller så gör den det! :confused: :confused:

180 med motard, 225 med lånad kåphoj och en aning fortare med bil. :tungan

247km/h med en 4-hjulsdriven diesel. (är seriös)

Last edited:
299......Mätaren stannar ju där.... Och ja, det blåser som satan. Hjälmen sitter klistrad mot nyllet.... Man pallar inte ligga i dom farterna speciellt länge. Om man inte har riktigt högt o bra kåpglas....

En gång körade jag snabbt när det blåste jättemycket. Det skulle vara svårt när man inte hade kåpor. Typ 280 i E4 söderåt.

Blanco skrev:
299......Mätaren stannar ju där.... Och ja, det blåser som satan. Hjälmen sitter klistrad mot nyllet.... Man pallar inte ligga i dom farterna speciellt länge. Om man inte har riktigt högt o bra kåpglas....

trodde de var min hjälm de var fel på.. Känns som att spännet ska strypa mej och visiret hamna genom ansiktet vid 250.. men bakom kåpan så märker man inte av det.. :tummenupp

270 knyck.....motorvägen på väg upp mot Gävle för några veckor sen bara.

Jag och polarn kappade och när jag kommit till 270 så slog jag av eftersom kopplingen slirade pga. kassa lameller......vet inte vad det blir borträknat felmarginalen på hastighetsmätaren, men men jag säger ändå 270 :tuttar

256km/h på mätaren är det högsta jag varit uppe i, fanns absolut mer att hämta men det är inte så kul att köra i dom hastigheterna, runt 200-220 är mer behagligt och det känns precis lika fort.

Såhär tror jag frågan lyder... Om motorcyklarna går fortare än vad man som människa klarar av att köra? Eller om det finns någon toppfart där det inte går köra fortare längre...

Svaret på den frågan är väl nej, det går åka så fort som hojjen går, oftast.

292km/h har jag kört (mätarfart), 265km/h som fortast på bana. (då har jag åkt sporthoj på bana två gånger, å inga direkta brutala rakor...).

Nejmenallvar. 290 km/h med en trimmad busa. Chukct snabbt![/QUOTE]

Trimmad busa??? 290 ???
321 Km/h utan trimm!!!

Kring 295km/h på mätaren.

Kanske var 275km/h i verkligfart.

Hojen var en Kawasaki Ninja orginal.

Hoj (gsxr 1000) = 299 km/h enligt hastighetsmätaren så kanske 260-270.
Bil (lotus omega)= 280 - 290 km /h

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...