Körställning över modellåren GSX-R 1000

Ketzer

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hed@red
Hoj
Aprilia Tuono V4 Factory -15 & KTM SD 1290 GT -17
Grunnar på o komplettera Tuonon och är sugen på en GSX-R 1000 då GSX-R modellerna enligt mig alltid varit råa.

Då jag inte har möjlighet att testa själv då jag inte hittat berörda hojar hos handlare i närheten skulle jag vilja ha er uppfattning om vilken generation som är bekvämast utan att modifiera körställningen med andra fotpinnar o styre.

Jag är 189 lång.

Alla generationer är av intresse, from K1/K2 tom dagens.

Hoppas det finns nån som har erfarenhet. Det kanske inte ens skiljer så mycket mellan dem!?

OBS jag vill ej ha input om ngt annat märke, prestanda för övrigt eller dylikt utan detta handlar bara om GSX-R 1000.
 
k1-k8

Har haft k1, k5 och en k7a och tycker att körställningen är rätt lik på alla tre. Det som är utmärkande för k1an är att sadeln är betydligt mjukare. Tycker helt klart du ska satsa på k5 eller nyare för de är så pass mycket modernare motorcykel.
 
motormässigt var ju 2005 och 2006 års modeller riktigt vassa framför allt på mellanregister.

båda årsmodellerna har ram problem, att dom sprack och suzuki skickade ut en mesig förstärkning för dom påverkade tillverknings serierna.

2007 och detta håller jag fast vid, sunkig fjädring...


2008 och framåt sägs ska vara bra, dessa har jag ingen erfarenhet av men 2005-2007 och då skulle jag välja 2006 modellen.
 
Hm?? 189 ööö Sitta bra på Gixxer?? men de e klart jag sitter som på en Touringhoj på min (Gixxer 2010) Men jag e ju halv dvärg= +170,, så jag kanske ska hålla min käft..... men de kan jag ju inte He HE,, :D kört över 1000mil i år,, o jag tycker den e skit skön. var i norge o körde (långt o länge) Funka perfect (DU hade rätt K-man :tummenupp).. och vad jag tycker och läst/hört så har dom Nya 09-11 bättre körställning än dom äldre modellerna.. dom äldre känns Hm? mer bulliga över tanken m.m 9-11 känns mer kompakt.. TYCKER JAG!! sen e det ju självklart allas egen känsla som spelar in.. Klart du ska införskaffa ett stycke Gixxer :yoparty Stackars Aprilian blir inte mycket körning där inte när Gixxer står i garaget :D :D
 
K1-4 är väl bäst körställning för dig!
K5-8 går väl med!
k9-11 Är snäppet kortare hmm nja allt går!

Är 1.84 själv!
Med din längd är R1 08 bästa alternativet men som sagt det var ju inget alternativ :D
 
Har haft K2,K3,K6 och K7. Kommer inte ihåg sittställningen på dom 2 första, men mina knän tyckte bättre om K7 framför K6, där dessutom originalpinnarna är justerbara. Skall du ha den till gatkörning hade jag tagit K5/6 som är lite busigare i karaktären. Till bana K7/8.

2007 valde jag mellan R1 och K7án. Jag som är 186cm satt bättre på R1án men tyckte inte om motorkaraktären på den.
 
Det är därför ÖHLINS finns :banana


visst men köper man en hoj ny så förväntar man sig att fjädringen ska motsvara resten av hojen.


såg Öhlinsfolket göra sitt bästa med ngn raceputtes hoj på åsen som senare fick ge upp då man aldrig fick till det.

Men att måsta slanta upp 8-10 k på en ny hoj för att få god fjädring..njae då satsar jag på en annan modell..:tummenupp
 
Jag har kört mycket på både K2 och min egen K9 och man sitter väldigt bra på bägge trots att jag är 189 cm lång. Jag har haft en ZX10 -06 också och där var jag som en fällkniv.

De äldre hojarna, K1-K4 är stora och rymliga, man sitter väldigt lågt. Relativt brant knävinkel eftersom sätet är ganska lågt. Stora, bulliga tankar. K5-K8 är fortfarande relativt stora men betydligt modernare och framförallt kortare. K9-K11 är ännu bra mycket kortare mellan säte och styre och dessutom högre sadelhöjd och smalare tank. Fotpinnarna på K9-K11 är dessutom justerbara så jag satte mina i bakersta läget vilket gör att jag sitter riktigt bra:tummenupp
 
Tackar för input!

Verkar som det är aningen hugget som stucket.. Får testa det som jag kommer över hos handlare, får mao bli lite roadtrips vad det lider..

Sen att det inte blir åka av på Apan kan jag aldrig tänka mig, det är helt enkelt en suverän hoj det!

Är sugen på o komplettera den med en vass R4 o då går jag på vad jag känner för o har råd med.
 
Haft några Gixxers genom åren... Vad gäller 1K modellerna har jag ägt en K3 och en K7. Provat resterande. Satt bäst på K3:an vilken åxå hade råast/roligast motor i MITT tycke. K7:an blev heeeelt annorlunda efter "trimning", standard kändes den "snäll" jämfört med K5/K6. K1/K2 är råast i motorn, inte lika "finmekade" motormässigt känns det som, men roliga... :yoparty

Har polare som har en K2:a och är 193 cm kort och han sitter kanoners (säger han) på sin Gixxer.

Annars måste jag hålla med nån av föregående talare. Dom är rätt lika i körställning.
 
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Back
Top