Körskolor i Sthlm

RocketQueen

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2004
Hoj
Såld :(
Jo killar och tjejer jag behöver lite hjälp av Er.
Jag tänkte kontakta en körskola och skriva in mig till Mars (eller när de nu börjar) men jag har ingen aning om vilka som är bra.
Jag sitter här vid datorn o kollar runt. Priserna varierar ju en del.
Någon som va jätte nöjd med just sin skola (i Sthlm) som kan ge mig lite tips?
Teorin tänkte jag skriva så snart som möjligt.

RocketQueen skrev:
Jag tänkte kontakta en körskola och skriva in mig till Mars (eller när de nu börjar) men jag har ingen aning om vilka som är bra.
Kan varmt rekomendera Farsta trafikskola.Lasse är en grymt erfaren hojåkare som är väldigt duktig på att lära ut så att det fastnar.Dessutom har dom ett 4 timmarspass ute på deras manöverbana,det brukar lätt bli 6 timmar långt o kostar "bara" 1200 spänn.

ktmjacke skrev:
Kan varmt rekomendera Farsta trafikskola.Lasse är en grymt erfaren hojåkare som är väldigt duktig på att lära ut så att det fastnar.

Ok ska kolla ifall de har en hemsida.
Då ska jag be om Lasse isåfall.

Jag körde på Grönlunds i Solna som jag tyckte var väldigt bra. Annars har jag också hört att Lasse i Farsta är bra.

:tummenupp

Mr J skrev:
Jag körde på Grönlunds i Solna som jag tyckte var väldigt bra. Annars har jag också hört att Lasse i Farsta är bra.

:tummenupp

Gud va bra! Deras hemsida har jag här. Då har jag 3 att ringa till.
Är de nåt speciellt jag ska tänka på?
Som jag skrev så läser jag teori nu (själv alltså) så jag tänkte boka en tid o skriva upp.
Sen kanske jag kan köra lite med en polare tills jag får plats i skolan.
Jihooo va kul!

Om du e normalbegåvad så klarar du teorin på 1 dag. Jag körde bonniers trafikskola + mcdelen från teoriprov.com. Pluggade 4 timmar och hade nog 1 eller 2 fel tror jag. Men då hade jag å andra sidan B-kort innan.

Inga problem med andra ord. Beställ tid på en gång om du inte redan gjort så.

Framtidens Trafikskola i Vinsta/Vällingby äger västerort :tummenupp går du där så får du höra Ernsts trevliga stämma :yoparty

Jag tog mitt kort där -01 och är väldigt nöjd.

Mr J skrev:
Om du e normalbegåvad så klarar du teorin på 1 dag. Jag körde bonniers trafikskola + mcdelen från teoriprov.com. Pluggade 4 timmar och hade nog 1 eller 2 fel tror jag. Men då hade jag å andra sidan B-kort innan.

Inga problem med andra ord. Beställ tid på en gång om du inte redan gjort så.

Då grejar jag det. Har ju ( :brinnerup ) inte ens B kort men jag tänkte skriva båda på en gång.

Verkar som alla skolor verkar kanon bra. Jag får leka sekreterare på måndag och bara ringa o snacka med dem.
DÅ ska jag bara bestämma mig sen beställer jag tid. :)

Bäst!!

Jag kan varmt rekomendera Fartsa trafikskola. Har alldrig hört något dåligt om dom och kan med personliga erfarenheter säga att de var bra. Lasse är jätte bra som lärare. Några kompisar till mig säger också att den är sjukt bra. Var av en är 36 och mc-bud (inget moppefucko asså :tungan ).

Jag gick på Grönlunds... Dom va bra tycker jag.... Ibland blev jag irriterad när lärarna typ pratade med varandra och inte koncentrerade sig på eleverna. En tjejkompis gick på Jarla, hon tyckte dom va bra oxå.... Men sa samma sak. Ibland kunde lärare stå och röka när man var där och betalade ca 600:- / h. Det känns lixom lite fel.... Men i det stora hela var dom bra som sagt.

Men vore jag dig så skulle jag ta Jarla eftersom dom kör sina konbanor osv vid Solvalla. Och det passar ju dig som fisken i handsken :D

Om du har ändå har annat än Grönlunds att välja så gör det. Var där 2 lektioner för priset av 1 (dom klantade sig med bokningen) och lärde mig ungefär, inte så mkt vettigt (dom var även ganska okoncentrerade och pratade med varandra istället för att kika på mig). Visst lärde jag mig nån enstaka grej på första lektionen. Men andra lektionen var det i princip bara som om att jag lånade deras bana för att köra på själv. Sen ville han att jag skulle boka flera lektioner ? Icke!

Jag klarade uppkörningen utan att hyra deras bana igen (han sa ju ändå inget).

Last edited:
ktmjacke skrev:
Kan varmt rekomendera Farsta trafikskola.Lasse är en grymt erfaren hojåkare som är väldigt duktig på att lära ut så att det fastnar.Dessutom har dom ett 4 timmarspass ute på deras manöverbana,det brukar lätt bli 6 timmar långt o kostar "bara" 1200 spänn.

Kul för dig i sånt fall. När jag körde med honom sa han inte mycket alls, han var för det mesta ointresserad på banan dessutom men det fans andra som kollade mer. Å andra sidan klara jag 1:a uppkörningen men Lasse var inte speciellt positiv till mig. Farsta blir inte ett alternativ för mig till mellankortet, min åsikt!

Vanish skrev:
Kul för dig i sånt fall. När jag körde med honom sa han inte mycket alls, han var för det mesta ointresserad på banan dessutom men det fans andra som kollade mer. Å andra sidan klara jag 1:a uppkörningen men Lasse var inte speciellt positiv till mig. Farsta blir inte ett alternativ för mig till mellankortet, min åsikt!

Varför ta fler lektioner när du redan har kort? Kör privat så du vänjer dig vid hojen. Sen får det va nog... blir LITE billigare så :fyllisar

BlueNote skrev:
Varför ta fler lektioner när du redan har kort? Kör privat så du vänjer dig vid hojen. Sen får det va nog... blir LITE billigare så :fyllisar

Jajo men då ska man ha en hoj att öva på också, men ifall det blir nå mer trafikskola är det för banans skull. Som du säger borde privat körning vara det mest lämpliga alternativet. Jag har ej planerat detta eftersom det inte är aktuellt förräns nästa vår.

RocketQueen skrev:

Hade du bott norr om stan så finns det bara en: http://www.tulebilskola.se. Mer hojåkare än deras lärare finns inte, de jobbar som mc instruktörer även på fritiden. Dessutom är det nästan ingen som gått där som kuggar sig!

highside skrev:
Hade du bott norr om stan så finns det bara en: http://www.tulebilskola.se. Mer hojåkare än deras lärare finns inte, de jobbar som mc instruktörer även på fritiden. Dessutom är det nästan ingen som gått där som kuggar sig!

Jag bor faktiskt norr om stan men inte åt Sumpan hållet men de är ju inte långt. Går ju massa bussar dit.

Ingen som kuggat? I feel the pressure. hoho
Nej men de låter bra.

Back