Körskolan lurar syrran?

pucko skrev:
Hur länge sedan tog du körkort då? :va

...Det var på antiken, dock så har jag alla behörigheter, vilka har du? :arsele :hihi

Esquire skrev:
Att det måste vara dubbelkommando i bilen vid uppkörning är relativt nytt. Ca fem år sedan eller något. Så alla gamla gubbar som sitter och säger att det minsann inte behövdes något dubbelkommando när de körde upp för en massa år sedan ska man inte lyssna på. Då behövdes det inte, nu så måste det finnas.

kallar du mej gammal va?? va ?? va?? :7peta rutinerad skulle väl jag kalla det :lol

McB skrev:
Om hon blir nervös av att behöva köra en annan bil och därmed äventyrar säkerheten ställer jag mig frågande till om hon över huvud taget bör få något körkort.

Att en oerfaren förare känner sig tryggare i en bil man känner och kört förut. Är det så konstigt? :confused:

pogo skrev:
Hej!

Syrran ringde nu och undrar om hon kan låna pengar till körskolan...
Hon har missuppfattat lite och inte alls vart uppmärsksam på vad allt kostar...

Nåja... Det är en speciell avgift jag reagerar över!
Hon ska köra upp på onsdag, för B körkort givetvis, men nu IDAG säger hennes körlärare att hon måste betala en extra avgift på 500 kr för hyra av bil bara för det är så många andra som ska köra upp samma dag!
Okej, NEJ! De går jag inte med på! Hon HAR betalt in en avgift för uppkörning till vägverket på 650 kr, i den ska väl bannemig bil ingå?
Jag kan inte minnas att det var annat för mig? Reagerar nu speciellt också eftersom läran sa att hon måste betala hyra för många andra kör upp?!

Kan de göra så här? Jag får inte tag i hennes körlärare nu och jag vill verkligen reda upp det här! Tycker det känns jävligt dumt också då hon får hyra en annan bil som hon aldrig kört, hon är ju inte van vid den... (Är inte nervösiteten straff nog i en uppkörning?)

Hjälp här, den avgiften är väl ändå inte rätt?
Ge mig gärna något att referera till!

Mvh // Peter

Bilskolan har ju en bil som hon kör upp med. Uppkörnings avgiften är ju till VV.. Så varför ska skolan hålla med bil till VV? Att läraren sa så kanske va klumpigt men vad jag vet så är det normalt att man betalar dels för uppkörningen till VV och dels för lån av bil från skolan.

red_ninja skrev:
kallar du mej gammal va?? va ?? va?? :7peta rutinerad skulle väl jag kalla det :lol
Gammal är äldst... :tungan

Anledning till att det måste finnas dubbelkommando i bilen som ska användas vid uppkörningen är för att inte alla som kommer för att köra upp är redo för det. Eller blir vissa så nervösa att de inte vet vad de pysslar med. Hursomhelst så är det en åtgärd som införts för att öka säkerheten vid en uppkörning.

Ljunghusen skrev:
Att en oerfaren förare känner sig tryggare i en bil man känner och kört förut. Är det så konstigt? :confused:

Att känna sig tryggare och att bli såpass nervös att allt låser sig är två vitt skilda saker.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg