Körskola i Helsingborg

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Tjena alla i Helsingborgsområdet.
Först och främst vill jag säga att jag precis blivit medlem (igår), och om jag placerat tråden fel så får jag be om ursäkt. För det andra så har jag även sökt om liknande trådar i just den här forumsdelen, men har ej hittat något.

Tänkte påbörja mitt MC-kort nu så fort som möjligt så jag snart också kan synas vid vägarna, tänkte bara höra av er om de olika körskolorna som finns här?
Positivt/Negativt? Prisvärt? osv.

Har kollat upp Lantz och Drive-in än så länge, och det är också de enda jag känner till som sysslar med A-kort. På Lantz så tog jag mitt B-körkort för en 6månader sedan, och återvänder helst inte, dessutom har de först tider i September, Drive-In har lediga tider redan i nästa vecka.
Vad har ni för erfarenhet av Drive-In och finns det andra skolor som ni kan rekommendera eller rent av finns i Helsingborg?

Tänkte som sagt börja så fort som möjligt, och om det finns någon som säljer deras teoriböcker från 08, så köper jag gärna dem också eftersom jag tänkt köra teorin privat ! :)

Mvh Wilcan

Tog mitt A-kort på Lantz. Det är ägaren, Johan Lantz som har hand om MC-utbildningen (iallafall då, 2001, vet inte om dem kompletterat med flera) Han är bra, lugn och rolig tycker jag. Har du dåliga erfarenheter därifrån från ditt B-kort kanske du har hamnat hos "fel" lärare ? Tog mitt ganska "intensivt" under några semesterveckor. Det man får vänta på var iallafall då teoriprovet och uppkörningstiden.

Hojta till om du behöver köra privat.

tog mitt på drive in, berra e en skön lirare

har bara positiva erfaranheter från drive in

lycka till med A kortet :tummenupp

Tusen tack, känner mig redan mer än välkommen på forumet ! :)
Låter intressant Mange, tell me ;)
Morsan har ju MC-kort, men var ju på den tiden då man automatiskt fick det med sitt B-kort. Så aldrig i livet att hon skulle upp på en hoj.
Johan på Lantz är skön ja, men hela deras upplägg och bland annat läraren jag hade vart puckat, dessutom är jag en ivrig snubbe och kan inte vänta på deras långa väntetider ! :D

Har dock inte kört växelmoped eller något liknande förut, så behöver starta från grunden, mopeder var ju så töntigt och tråkigt redan då ! :)

Har köpt teoribok av en användare här på SH, så hoppas jag snart kan komma igång, var lite väntetid på Drive-In när jag var å kollade idag.

Tack på förhand!

Hehe okej, dissar nog dem eftersom de var 60kr dyrare per lektion, haha.
Frågan är ju iofs vilken hoj man får köra på de olika skolorna :) hah.

Lutar mest mot Drive-In nu, ska dock köra inom Karl-Eriks efter jobbet imorn å se hur det ser ut med körtider osv, :)

Tack på förhand allihop =)

Har du A-kort? Vaffö kör du aldrig??? :hojsmilie

Ja du.....det kan man fråga sig.
Mååånga olika omständigheter, har kört en del på annat håll än TT när jag väl kört.
Denna säsong är familjen helt hojlös och den suger duktigt.
Va inne på att köpa en rolig bil i stället, men Jenny (sambon) vill ha hoj igen.
Blir ingen i år i alla fall pga http://www.helsingborgslasarett.se/...kesjowall.5.13d8f3cc116d3f5d692800033711.html

I´ll be back......

Läser dock forumet dagligen :)

Mååånga olika omständigheter, har kört en del på annat håll än TT när jag väl kört.
Va inne på att köpa en rolig bil i stället, men Jenny (sambon) vill ha hoj igen.
Blir ingen i år i alla fall pga http://www.helsingborgslasarett.se/...kesjowall.5.13d8f3cc116d3f5d692800033711.html

I´ll be back......

Läser dock forumet dagligen :)[/QUOTE

Jaså en liten pojke till, man får gratulera

I´ll be back......

Aha, en till. Grattis! :)

I´ll be back......

Grattulerar!! :tummenupp

Johan på Lantz är skön ja, men hela deras upplägg och bland annat läraren jag hade vart puckat, dessutom är jag en ivrig snubbe och kan inte vänta på deras långa väntetider ! :D

Har dock inte kört växelmoped eller något liknande förut, så behöver starta från grunden, mopeder var ju så töntigt och tråkigt redan då ! :)

Det var just deras upplägg på MC sidan som gjorde att jag valde just Lantz. Jag tror det var samma som Mange, då vi tog ungefärsamtidigt.

Men, jag tror det mesta beror på vilken lärare man får, jag dissade Drive-In då för jag har en polare som sa de var totalt värdelösa och han fick byta skola för det gick bara inte att forstätta där. Men, så både WW och Henke har ju bra erfarenheter (Och det är hyvens killar som jag litar på 100% :tummenupp ), så personkemi lärare - elev kan ju skita sig ibland...

Last edited:
Drive In är inge bra, tyvärr. Jag anser mig inte ha lärt mig speciellt mycket där som jag borde kunna med lappen i handen första dan.

Säger bara som min nu avlidne morfar alltid sa.

Bara för att du har ett körkort, innebär inte det att du kan köra, bara att du får fortsätta öva, fast på egen hand.

kontentan är, tro inte att man e fulllärd bara för att man går på körskola & sedan klarar kortet. Körlärarna FÖRBEREDER dig för att SJÄLV kunna utveckla dig & ditt körande, när du sedan skall ut i trafiken på egen hand.

kontentan är, tro inte att man e fulllärd bara för att man går på körskola & sedan klarar kortet. Körlärarna FÖRBEREDER dig för att SJÄLV kunna utveckla dig & ditt körande, när du sedan skall ut i trafiken på egen hand.[/QUOTE]
:klappar synd att alla inte fattar det bara

Word up Wonder, så är det ju.:pannkyss

Iaf så sa de nu på Karl-Eriks att jag var tvungen att skicka in ett hälsointyg för MC med, vilket kommer ta en del tid men även att länstyrelsen påskyndade just de som söker för A, säsongen lider mot sitt slut.

Något som dock var konstigt var att receptionisten på Drive-in sa tvärtom, vilket betyder att jag borde kunna börja övningsköra där asap. :tuttar

Vi får se hur det blir, ska i alla fall beställa teoribok idag, och har även beställt en kod från Vägverket så att jag kan boka uppskrivning asap.
Önskar att jag redan hade MC så jag hade kunnat hänka på, på er lilla "cruising" ikväll. :rolleyes:

Mvh M

Jag kan rekommendera Drive-in...både jag och brorsan klarade kortet där i våras. Tjejen skulle tagit sitt med om jag inte hade vurpat och blivit sjukskriven. Nu räcker inte pengarna...så hon får väl ta sitt nästa år istället.

Back