Körskola i Helsingborg

Grattis Henke!!! Nu är det väl snart dags att ut sluta producera sådana saker

Jävla OT, ni förstör ju min fina tråd.. Bastards.:huvet haha.
Respekt för Wylde guran Henke, och grattis till barnet :)

Uppskrivning bokad till den 27e Augusti :)

Har börjat läsa teori nu och på två dagar har jag kommit 140sidor.
Frågan är bara hur mycket om kolvar, bussningar (mekanik) som kommer på uppskrivningen? Tänkte lägga vikt på trafikregler o skyltar som jag glömt samt underhåll/felsökning av hojen som är nya saker för mig. Det är väl inte helt illa tänkt?

Några tips inför A-Uppskrivningen när det kommer till frågor osv?

Uppskrivning bokad till den 27e Augusti :)

Har börjat läsa teori nu och på två dagar har jag kommit 140sidor.
Frågan är bara hur mycket om kolvar, bussningar (mekanik) som kommer på uppskrivningen? Tänkte lägga vikt på trafikregler o skyltar som jag glömt samt underhåll/felsökning av hojen som är nya saker för mig. Det är väl inte helt illa tänkt?

Några tips inför A-Uppskrivningen när det kommer till frågor osv?

Många! Du svarade aldrig om du ville ha mina 12 återstående distanstest!
De funkar på samma sätt som testen du gör på körskolan, och kan vara en lagom "uppvärmning". Hör av dig om du är intresserad.

Sorry for OT :(

Ang mekanik frågor så fanns inget sånt när jag skrev upp.
Lite frågor om hur man bromsar, kedjespel mm , men inget motormeck.

Ett bra tips är att köpa en billig skithoj och börja träna på konbanan asap :mattias

Kan kännas väldigt drygt att lägga pengarna på att lära sig grundläggande hantering av motorcykeln på en körskola :hojsmilie

Ps. Grattis Henke till ytterligare en familjemedlem :rullandeu

Synd att man inte ens har råd till det :(
En snål polare har dock en Hondansr125.. Man kanske kunde lånat den, för en mindre peng... :(

Vill gärna lägga så lite cash som möjligt eftersom jag är galet fattig redan. haha.

Kör där dom har tid, vilken är av mindre betydelse. Alla vill sno dig på pengar och tvinga på fler lektioner än nödvändigt. Jag försökte få enbart nån lektion + hyra av hoj på uppkörning (är inne på 6:e hojen) men det fick jag inte utan var tvungen att skriva in mig och så skulle dom besluta hur många lektioner jag behövde. Bullshit säger jag.

Det är i dagsläget 9 veckors väntetid på lämp och samma för handledare. Sen ska du hinna köra upp, lära dig framföra en hoj o köra upp innan... september är det väl VV slutar köra upp för hoj? Tyvärr lär du få sitta till nästa år.

Så där ja, med uppehåll för festival nere i Tyskland så är man tillbaka och har bokat sina 2 första lektioner. Den första Måndagen den 25e, och den andre på torsdagen. Tänkte ringa å försöka boka upp hela veckan för att sedan se hur mycket jag jobbar just den veckan. Ser grymt mycket fram emot körningen, men mindre åt uppskrivningen den 27e. Måste verkligen börja råplugga nu och ta ut saker ur boken som är svårare ! :)

Ha're gött gott folk!

Back