Körprov MC: Lågfartsbana

Själv bromsar jag alltid till stillastående med bakbromsen, så inte beläggen fram lämnar material på skivorna...
 
Folk har ju väldigt konstig syn på lågfarten här...

Det dom kollar på i lågfarten är kopplingskontrollen, kan du köra på dragläget och inte rycka samt hålla ett stadigt tempo med hjälp av kopplingen? Sätter du ner foten en gång så bryr dom sig inte mycket. Bromsar du ner farten och fortsätter köra i ett kontrollerat tempo så låter dom dig göra det.

Jag gjorde uppgraderingen från A1 till A2 i måndags och satte ner foten i svängen på lågfarten, körde vidare och när jag var klar med banan frågade han hur jag tyckte att det gick. "riktigt dåligt tycker jag, kan köra om den om du vill" svaret jag fick var "Nä, det där gick ju riktigt bra, du visade att du kunde hantera kopplingen och planeringen av hur du skulle köra banan." Det var bara gå vidare och köra högfarten.

Jag fick dock byta däck mellan bankörningen och ute i trafik :rodnar

Det folk säger att dom blir kuggade för och det dom faktiskt blir kuggade för brukar oftast vara två olika saker.

Måste bara instämma på sista meningen, ibland är det svårt att erkänna sina misstag. Att man helt enkelt inte var säker förare nog.
 
Låg/högfart

Honda hornet, visade ner till 1km/h, hur noggrant det nu var kalibrerat...
Jag använde det där som ett redskap för att pressa ner hastigheten till absurdum bara för att träna.
Men jag tror alla begriper att 2km/h är för långsamt, det ska ju inte ta fem minuter att runda banan lixom...:rolleyes:


min kompis var på motorstadion och gjorde lågfart och högfart, dom sa till han att nej du inte fyra km/h du ska köra två km/h, sen högfarten så välte han en enda kona och blev underkänd, killen efter han fick två extra chanser, vad är det för rank skillnad?
 
min kompis var på motorstadion och gjorde lågfart och högfart, dom sa till han att nej du inte fyra km/h du ska köra två km/h, sen högfarten så välte han en enda kona och blev underkänd, killen efter han fick två extra chanser, vad är det för rank skillnad?

Dom kikar på hur bra man hanterar hojen inte om man välter en kona eller två. ;)
Sen kanske din polare inte sa hela sanningen heller. :banana
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top