PippiT
Professionell mobbare
Vad körde du på? Hastighetsvisningen på trafikskolans hoj slocknade när den kom under 5 km/h. Gamla analoga mätare har inte uppslösning så att du kan se om du kör 3 km/h.
Enligt den trafiklärare jag hade ska provet inte köras i 2-4 km/h. Det skulle köras i 5-6 km/h och ingenting annat. Absolut inte i 8 km/h.
Garagevändning är avskaffad. Det hade ju inte varit fel om de som deltar i diskussionen även vet var som nu förtiden ingår i provet.
Lågfart/krypfast ska gå långsamt. Visst. Kan någon förklara varför 8 km/h är så förfärligt ruskigt fort? Hur fort går ni? På industritomten där min arbetsplats finns har vi mätning och visning av hastighet för att truckarna inte ska överskrida tillåtna 20 km/h. När jag kom gåendes så mättes min hastighet.Jag gick i 8 km/h!
Klart hojen ska framföras tryggt, säkert och långsamt på uppkörningen av lågfartsbanan. Men varför denna låsning vid en siffra? 5 km/h är rätt. 8 km/h är fel.
Slira på kopplingen? Äh?
Inte mer än nödvändigt.Jag kör med torrkoppling.
![]()
Det var aldrig på tal om någon hastighet för mig, det enda de var intresserade av var hur man hanterade hojen på lågfarten.