Körning - tid & plats

Sellergrenskan

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2010
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki SV650 2001
Hej allihopa! Jag är nyligen inflyttad till Mullsjö från Halmstad och tog självklart med mig hojen! Ser att ni skriver aktivt här om när ni kör, gött! Ni har ingen "vanlig" samlingsplats typ en gång i veckan som man kan räkna med?
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Nja ingen regelbunden tur som man tar, dock brukar vi samlas på Shell vid Torpa (Barnarpsvägen 45) i Jönköping när de väl är dags för en samkörning. Men som du säger skrivs de rätt aktivt här så de dyker alltid upp nån körning med folk.
 

Sellergrenskan

Ny medlem
Gick med
1 Mar 2010
Ort
Halmstad
Hoj
Suzuki SV650 2001
Nja ingen regelbunden tur som man tar, dock brukar vi samlas på Shell vid Torpa (Barnarpsvägen 45) i Jönköping när de väl är dags för en samkörning. Men som du säger skrivs de rätt aktivt här så de dyker alltid upp nån körning med folk.

Okej, då ses vi där någon gång :)
 

Landin81

ALFAHANNEN
Gick med
31 May 2012
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha Fz8N 2011 Landin Edition
Jag och ett par vänner från Mullsjö brukar vara ute och snurra där borta. Kan ju säga till nästa gång vi ska ut en sväng =)
 

Zam_Zap

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2009
Ort
Dalarna
Hoj
2010, Triumph Street Triple R
URL]

Då har jag haft hoj 10 dagar i Jönköping och två längre turer har det blivit.
Första gick upp till Gränna, sen hittade jag en annan väg tillbaka, den var bra. Sen snurrade jag mest runt och hittade bara trista vägar.

Andra turen hittade jag vägen ni skrivit om här Nässjö-Eksjö. Gillade den, men övrigt var det inte allt för skoj. 132:an Aneby-Jönköping var fint och trevlig men lite för stor för att det skulle vara okej. Mest nöta mil i lite för snabb hastighet bara för att komma tillbaka igen. Var upp på Utsikten i huskvarna också så det var väl fint där.

I morgon ser vädret bra ut. Har föreläsningar på förmiddagen sen tänkte jag träna och ta en vända. Tipsa gärna om vägar. Gamla Nässjövägen ska tydligen vara något. Barnarp-Nässjö, ska titta lite på den så kanske det blir den i morgon. Ska någon ut så får ni gärna guida en vilsen själ.
 
Last edited:

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
I morgon ser vädret bra ut. Har föreläsningar på förmiddagen sen tänkte jag träna och ta en vända. Tipsa gärna om vägar..
För en Street Triple är väl Hökensåsvägen bland de roligaste. Kolla kartan i första sidan i denna tråd. Sväng dock inte av i Daretorp utan fortsätt till T-korset, sen höger in mot Tidaholm till Turbinhusön och ta en fika. Roadbook: Jkpg-Bymarken-Björneberg-Skirebo-Habo K:a-genväg vänster efter St Hallebo gård (skyltat mullsjö tror jag)-Hökensås-Blåhult-Daretorp-Tidaholm

Grus har omnämnts på sistone och jag har inte kört sträckan själv senaste veckan så ta det vackert.
 
Last edited:

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Ska ta en sväng till garaget efter jobbet, blir lite oljebyte på polarens hojj samt tvätta hojjarna. Finns plats för flera om ni behöver svabba av lite =)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Just nu ser väderprognosen inte så bra ut men den har ju haft fel för det mesta ändå i år.
Är det någorlunda uppehåll på söndag så har jag möjlighet till en skaplig runda. Jag kommer isf att sikta mot Laxå, dvs Burger Run!

Samling Shell Torpa kl 11 på söndag, sen blir det Hökensås, Tibro, Tiveden, Laxå och en Whopper med extra allt på BK där.

Jag måste vara hemma kl 16 så tiden styr hemvägen lite. Kanske östra sidan av vättern på småvägarna.
 
Last edited:

E.Bulén

Gudomlig sporthojare
Gick med
11 Jul 2008
Ort
kraftfullt
Hoj
brittisk trepip
Burgerrun!!!

Ska se om jag kan få ihop allt som ska ihop tills dess...
Strypning av en alldeles för snabb sugsugi och pilla med kåpor på en viss jamaha
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Burgerrun!!!

Ska se om jag kan få ihop allt som ska ihop tills dess...
Strypning av en alldeles för snabb sugsugi och pilla med kåpor på en viss jamaha
Sätt tungan i underläppen, titta i kors och säg: Du har ju hela helgen på dig!

Blir det nån skur så kör jag. Ihållande regn så blir det tv hemma
 

Shrimp

Ny medlem
Gick med
10 Aug 2011
Ort
Jönköping
Hoj
Honda CBR 600F4
Just nu ser väderprognosen inte så bra ut men den har ju haft fel för det mesta ändå i år.
Är det någorlunda uppehåll på söndag så har jag möjlighet till en skaplig runda. Jag kommer isf att sikta mot Laxå, dvs Burger Run!

Samling Shell Torpa kl 11 på söndag, sen blir det Hökensås, Tibro, Tiveden, Laxå och en Whopper med extra allt på BK där.

Jag måste vara hemma kl 16 så tiden styr hemvägen lite. Kanske östra sidan av vättern på småvägarna.

Näää inte på söndag, då kan jag ju inte :huvet
 

Mats G

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Huskvarna
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 690 SMC -09
Samling Shell Torpa kl 11 på söndag, sen blir det Hökensås...

Lite halvt OT men när jag åkte Hökensås i förrgår så var det grusat över hela vägbanan från kommungränsen ungefär. Det verkar som om dom håller på att sakta jobba sig vidare mot Habo, så ett tips kan ju vara att lite extra uppmärksam där nu.
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Lite halvt OT men när jag åkte Hökensås i förrgår så var det grusat över hela vägbanan från kommungränsen ungefär. Det verkar som om dom håller på att sakta jobba sig vidare mot Habo, så ett tips kan ju vara att lite extra uppmärksam där nu.
Trist :( Kommungränsen eller länsgränsen? Jag gissar det senare. Är det ogrusat norr om länsgränsen eller? Isf kan man ta 195'an lite längre och svänga in i Brandstorp eller på 192'an. Då blir det fem mil transportsträcka men jag tror att Laxsjöarna är värt det om det är fint väder.

Man kan titta in på Motala motormuseum under touringtrippen hemåt. Rätt mysigt där även om de verkar ha en massa polisbilar där nu :)
 
Last edited:

Mats G

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2011
Ort
Huskvarna
Hoj
Suzuki GSX-R 1000 K7, KTM 690 SMC -09
Trist :( Kommungränsen eller länsgränsen? Jag gissar det senare. Är det ogrusat norr om länsgränsen eller? Isf kan man ta 195'an lite längre och svänga in i Brandstorp eller på 192'an. Då blir det fem mil transportsträcka men jag tror att Laxsjöarna är värt det. Man kan titta in på Motala motormuseum under touringtrippen hemåt. Rätt mysigt där även om de verkar ha en massa polisbilar där nu :)

Såg nu att jag uttryckte mig lite otydligt... Jag gör ett försök att förtydliga: Det var fint från Habo upp till läns-, eller kommun-gränsen (vilket det nu var, kommer tyvärr inte ihåg), en bit norr om crossbanan i alla fall, sen var det grusväg. Jag åkte bara en liten kort bit in på gruset innan jag vände söderut igen så jag vet inte hur långt det sträcker sig, men eftersom Jensen tidigare i veckan varnade för grus längre norrut så fick jag känslan av att de har jobbat sig vidare neråt därifrån.
 

wicknertz

Sweden By Wicked
Gick med
1 Apr 2006
Ort
Eksjö
Hoj
Ktm 690 på ANAboLa!
Imorgon Lördag ser vädret ut att vara med oss och jag tänkte kolla ifall det fanns nått intresse av åkning?!

Har en runda planerad som utgår och avslutas i Eksjö. Den är strax över 30(!) mil men EJ ett måste, om det kanske finns nån som har något bättre förslag? Högst flexibel..=)

//Wicknertz
 

PåsenRacing

Ready to Race
Gick med
27 Jun 2010
Ort
Grimstorp
Hoj
KTM 690 SMC-R 2013
Imorgon Lördag ser vädret ut att vara med oss och jag tänkte kolla ifall det fanns nått intresse av åkning?!

Har en runda planerad som utgår och avslutas i Eksjö. Den är strax över 30(!) mil men EJ ett måste, om det kanske finns nån som har något bättre förslag? Högst flexibel..=)

//Wicknertz

Jag är intresserad :)
Var och när isådant fall?
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top