Körning - tid & plats

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
Ser ut som man får ta ut Gixxern och rasta den lite på Söndag, verkar bli bra uppslutning.. :hihi
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Skärmavbild 2012-08-18 kl. 19.15.29.png

Vädret säger "Game on brohems!" :yoparty

Jag och tjejer (och farsan) tar söndags-frukost hos VMCK, men medan 50+ gubbarna där säkerligen kör en runda med 1-2 museum-stopp släpper jag av tjejen på Torpa och joinar er vid Shell Torpa @ 10.20, avfärd 10.30 mot Mascot. :)
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Det är flygdag i Eksjö under söndagen. 10000 besökare väntas och stora trafikproblem. Polisen har extra övervakning och även med helikopter, bara så ni vet :krama
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
God damn it. Missade att sätta alarm igår kväll - så nu har jag precis slängt i mig frukost (hemma) och ska jag jalla som fan till Habo och hämta hojen. Är jag inte vid Shell Torpa 10.30 så är det helt fritt att köra vidare så kommer jag ikapp till Mascot :näsblod

Typiskt.... haha
 

dr.finkel

medlem i picken outlaws
Gick med
14 Jun 2011
Ort
vrigstad
Hoj
R1 -06
jag, jensen och en till dyker upp vid mascot. kommer nog vara några minuter försenade..
 

Rav3n

No pain, No gain...
Gick med
26 Dec 2009
Ort
Huskvarna
Hoj
Aprilia V4R Tuono APRC -2011
I fortsättningen ta gärna allt mellansnack och efter-körningssnack och allmäntsnack i respektive tråd så håller vi denna om möjligt till Körningar (Tid, plats m.m. info) Gäller de om att dyka upp eller inte på en körning är de ok men inte all annan irrelevant snack. Tack på förhand... :tummenupp
 

K-Man

Legenden
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
S1000XR
Rensa spammet Rav3n :tummenupp Det behöver inte finnas i denna tråd.

Nån som är sugen på Burger Run innan säsongen är över?

40+ mil krokvägar samma dag, bl.a 'Närke Ring' - den fantastiska sträckan Askersund-Laxå på Rv 205. Länk till gamla tråden om man vill se sträckan och mer info, men skriv inget i den tråden!
Vissa sträckor är tjälskadade likt Hökensåsvägen men andra är underbara.

Tryck GILLA om du är intresserad så letar jag fram ett datum

edit: Jag Googlar vägar genom Östergötland för hemresan, typ via glass-stället i Söderköping. Nån som kan det området och kan vara guide där?
 
Last edited:

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Någon som är ledig imorgon?

Behöver köra en runda i jobbet och lämna av några snabba grejor i Tranås, sen Nässjö. Tänkte köra över lekeryd och ta tranåsvägen, sedan ner mot Nässjö. Goa vägar, kul med sällskap, stannar max 10 minuter på vardera kontor.

Nytta med nöjje ;) men behöver åka senast 09:00 imon för att timea bra väder!
 

YipYip

Ny medlem
Gick med
23 Jul 2010
Ort
Halmstad
Hoj
2001 TDM 850
Någon som är ledig imorgon?

Behöver köra en runda i jobbet och lämna av några snabba grejor i Tranås, sen Nässjö. Tänkte köra över lekeryd och ta tranåsvägen, sedan ner mot Nässjö. Goa vägar, kul med sällskap, stannar max 10 minuter på vardera kontor.

Nytta med nöjje ;) men behöver åka senast 09:00 imon för att timea bra väder!

Hmm inte helt omöjligt. Jag är ju ledig och funderar på nått sätt att ställa om dygnet.

Vad tror du rundan tar tidsmässigt?
 

Goffe

Psychosocial
Gick med
15 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
ZX10R -05 DBR Killer MiniGP-motard -13
Körning lördag/söndag om någon vill ut och leka vid bra väder. Alt till Tidaholm och prova vad appen går för..
0721770551
 
Last edited:

lerutis

Ny medlem
Gick med
23 May 2012
Ort
STOCKHOLM
Hoj
Tuono 2014
Hmm inte helt omöjligt. Jag är ju ledig och funderar på nått sätt att ställa om dygnet.

Vad tror du rundan tar tidsmässigt?

hm

Tror vi är hemma på max 3 tim? Ska bara göra snabb visit på kontoren, körsträckan är ju en bit endå

Finns en liten liten chans att det inte blir av än, men smsa mig 0725 09 69 88
 

Ziephon

Biblioteksninjan
Gick med
11 May 2009
Ort
Jönköping
Hoj
-04, Aprilia RSV1000 R Factory
edit: Jag Googlar vägar genom Östergötland för hemresan, typ via glass-stället i Söderköping. Nån som kan det området och kan vara guide där?

...eller "sörping" som vi infödda säger :tungan Om ni inte redan kört den här turen så kommer här ett förslag på körning ifrån Sörping ---> Jönköping. Transportsträcka till Ringarum (kan säkert ta sig på mindre vägar ned till Valdermarsvik om man känner för det...210:an ut från Sörping och sedan snedda nedåt) ---> Åtvidaberg ---> Kisa ---> Österbymo --->Eksjö ---> Jönköping. Sträckan Ringarum ---> Åtvidaberg är lite sliten, rätt smal och jäkligt kurvig på sina ställen, men en riktigt fin slinga att köra :)
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top