Körning Rättvik

marcus56

#56 Kungaklassen
Gick med
31 May 2004
Hoj
Aprilia SXV 4.5, Honda CRF450R
Redan nämnt i Örebrotråden men kan lika gärna starta en tråd, körning imorgon söndag 26/8 i Rättvik, 8-13, citerar Stoffy: "Sveriges coooolaste motardbana, ca 1240 m lång med några tuffa kuperade sektioner!"

Det vore kul om vi blev några stycken och då är det säkert större möjlighet att det blir fler gånger också. Som sagt var, riktigt rolig bana, Sveriges roligaste..? :)

Lyfter ämnet litegrann. ;)

Vi är några st som åker till Rättvik nu på söndag. Haka på så många som möjligt! :tummenupp
Vi är nu ett gäng på 5-6 st varav 3 utav oss åker härifrån Örebro. Riktigt schysst bana sägs det vara. Upp tidigt dock, körningen börjar kl 8 och håller igång till 12 innan gokartarna kommer. Men dom ska visst vara vänliga så man kanske kan få turas om lite efter kl 12 (kan vara kul å se lite motard ibland också).

Sådär boys.. Ses därute. :squid

004.jpg
001.jpg
002.jpg
003.jpg
006.jpg

Den banan har jag åkt minimoto på ett par ggr... utan tvekan den roligaste gokartbana jag åkt på.

Lyfter ämnet litegrann. ;)

Vi är några st som åker till Rättvik nu på söndag. Haka på så många som möjligt! :tummenupp
Vi är nu ett gäng på 5-6 st varav 3 utav oss åker härifrån Örebro. Riktigt schysst bana sägs det vara. Upp tidigt dock, körningen börjar kl 8 och håller igång till 12 innan gokartarna kommer. Men dom ska visst vara vänliga så man kanske kan få turas om lite efter kl 12 (kan vara kul å se lite motard ibland också).

Sådär boys.. Ses därute. :squid

håller på att bearbetar min fru, hon är inte riktigt lika medgörlig just nu som hon brukar vara

ett tips: kör banan åt fel håll så passar den ännu bättre för mc, det går bra
att köra 1000cc också

JAG KOMMER NOG ME FÅR SE ,,har börjat min semester idag 5 veckor med hoj åka:yoparty :yoparty

Det är alltså imorron,29/6 det gäller?

Jag kommer också,om vädret ser någorlunda lovande ut.

Japp! :tummenupp

Vädret ser bra ut. :)
FAAN MARCUS det gjorde du bra ,att ta med gubben till rättvik .:tummenupp det är den roligaste bana jag kört på , lärde mig mycket att kolla på stambeckarna+ eriksson . snabbaste banan jag kört på ,så j#vla rolig t.o.m du marcus är snabbare än mig :mad: men nästa gång så tar jag dig ,det var bara träning idag :D vill åka dit imorgon .....:tummenupp

FAAN MARCUS det gjorde du bra ,att ta med gubben till rättvik .:tummenupp det är den roligaste bana jag kört på , lärde mig mycket att kolla på stambeckarna+ eriksson . snabbaste banan jag kört på ,så j#vla rolig t.o.m du marcus är snabbare än mig :mad: men nästa gång så tar jag dig ,det var bara träning idag :D vill åka dit imorgon .....:tummenupp

Härligt härligt.. ;) då får vi se till att åka dit om nån helg, hälst efter SMet... :)

Bra kört själv Harry! :tummenupp Nästa gång är det säkert en bana med grus och då är ordningen återställd. ;)

Blir det av inom bara några veckor så väntar jag på det innan jag slänger tillbaks motorn i endurochassit :tummenupp

Min motor är ihop-monterad under mitten utav nästa vecka så jag vill köra snarast...

Ni som har arrangerat träning tidigare vem har ni kontaktat?

Gokartuthyrningen men nu är det ju tävlingar kommande två helger så om ni väntar lite kan det komma mer folk.

Lyfter tråden lite.

Jag hörde talas om körning på banan nu i helgen, 9-10:e aug.
Stämmer det? I så fall, vilka tider är det som gäller? Kostnad?
Regler för uppsamlingskärl, krashpuckar m.m.?

Det verkar ju vara en grymt skön bana, så det vore kul att testa den. :)

Det är inte klart vilken dag än men tiderna brukar vara 8-12 och sen ev. fortsätta lite till beroende på hur mycket kunder gokartuhyrningen har. Priset är 200 eller 250.

Jag minns inte om det är något sagt om krav på hojarna men det är ju bara bra att ha lite fotpinnepuckar och sånt, det vore trist om någon ser till att vi inte får komma tillbaka för att det blivit märken. Sen bör man väl ha tömt hojen på glykol och ha uppsamlingskärl men det är ju inget jobb direkt.

Riktigt jävla rolig bana är det iaf, man får upp bra tempo för asfalt. :)

Last edited:
Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!