Körning - eftersnack

En barndom/ungdoms polare hörde av sig och fått låna en hoj av sin brossa och ville ut och köra, blev både Hökensås -Tidaholm samt Tramnemo rundan på en och samma dag. Men kul var de, har man fått smiska K5:an lite mer samt fått testa en CB600 Hornet när polaren ville testa Gixxern.

CB600:an var fruktansvärt mesig i jämförelse med K5:an och sen hade den väldigt mycket styrvobbel när man slog av på farten när man legat i 130+... mycket olustigt beteende men dom har ju inga styrdämpare så kanske är normalt med sånt då ?!

Polaren blev nog mer sugen på en riktigt hoj nu när han testade Gixxern... Så vi får se till hösten. :hihi

Får bli fler turer innan säsongen är slut, ska se över Sommenrundan nästa tror vi. Men får väl postan nått i åka tråden om de är fler sugna ?!

CB600:an var fruktansvärt mesig i jämförelse med K5:an och sen hade den väldigt mycket styrvobbel när man slog av på farten när man legat i 130+... mycket olustigt beteende men dom har ju inga styrdämpare så kanske är normalt med sånt då ?!

Det ska inte bli något styrvobbel alls med en sån. då är något slut, styrlager, däck.. kanske fel inställd fjädring? Vilken årsmodell var det?

Ännu en dag på motarden. Började med att jag och Hoffen möttes upp och lekte runt lite. Lite sådär kallad street stunt kanske:tummenupp

Sen möttes jag och danne upp och även bullen och wanderer kom upp till den avstängda biten på gamla e4an. Det blev några wheelies sen hade jag såklart punktering... Mindre kul på annars härlig dag :tummenupp

Last edited:
Ännu en dag på motarden. Började med att jag och Hoffen möttes upp och lekte runt lite. Lite sådär kallad street stunt kanske:tummenupp

Sen möttes jag och danne upp och även bullen och wanderer kom upp till den avstängda biten på gamla e4an. Det blev några wheelies sen hade jag såklart punktering... Mindre kul på annars härlig dag :tummenupp

Jannes MC kollar efter slang i morgon, han trodde det fanns inne.
Troligen kan han kränga däcket åt dig med om du vill.

Tack för idag! Har en del coola bilder och film :)

/Danne

Vore sköj, är 16,30 sista budet för start? ;)
Då var jag redan på väg tror jag och i ett helt annat tempo än ditt :krama

Hade återinvigning av Gixxern idag. Fasen va 'Sporthojsrostig' jag kände mig. Inte alls så fokuserad som krävdes tyckte jag. Har ju harvat runt på halvfart på sistone.
SMC Steg 4 vore roligt :)
Crest_zpsa40105f9.jpg

Glömde att byta till öppna bakluckan på GoPron så det blev imma på linsen :huvet Hann bli nervös en bråkdels sekund vid ett möte i ett ess. Motstyrning funkar inte när framhjulet är i luften :mattias :crash
Framhjulet pekar mycket mer vänster än hojen :eek:
countersteering.jpg

Last edited:
Blev Tranemo rundan ikväll när alla andra var på Waynes istället:confused:
Fick äntligen tid för en runda!! Så går det när man kikar för lite på forumet....
Fick iallafall prova nya krukan, shoei xr 1100 o den satt som en smäck:tummenupp

Fifan vilken grym kväll det var på Torpet. Klockren säsongsavslutning! Ni som inte var där missade nåt.

Kan bara hålla med föregående talare! Grymt!
Inte ett enda rödflagg, har det någonsin hänt?
Det enda man kan klaga på är sin egna fysik, trött i kroppen finnes...

Tackar själv, gött att komma ut lite på en gemensam körning. :tummenupp

Jag + :tuttar uppskattade turen idag. Var kul att köra vägen över höken-sås på vägen tillbaka!

Får tacka för en trevlig runda :)
Det får vi göra om! :)

Det var en trevlig runda och kul att träffas såhär efter den alldeles för långa vintern!
Dagen slutade dessutom med att brorsan tingade en ny hoj! På fredag hämtar vi en "Skaka-ha"

Last edited by a moderator:
Någon som är sugen på motardbus i helgen? Finns ju många SMC-R er numer ju :)

Trevligt! Jag skall iväg med tösen till barnakuten en sväng så är du sugen i eftermiddag kan vi ta det då eller strax efter lunch?

jag kan nog i morgon med så sett.

Sen eftermiddag eller kväll går bra. Eller i morgon går också bra. Ska byta framdrev och lite annat nu på eftermiddagen.

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman