Körning - eftersnack

Stort tack K-man :tummenupp mungiporna går fortfarande från öra till öra :banana
 
Jag tittade vidare i videomaterialet. Det blev ju ännu bättre sen när du kört iväg :D :tummenupp

edit mittinatten: Nu är det ihopklippt någorlunda. Renderas och laddas upp under fredagen :tummenupp
 
Last edited:
Tur att K-MAN valt att inte pipa bort alla svordomar för då hade det varit mer pip än ord :rolleyes:

Rav3n : Får se vad det blir framöver. Har tyvär tappat gnistan lite men hoppas på en nytändning.
 
Får se vad det blir framöver...
HUSABERG 570!!! :fakta

husaberg-570-sm-wheelie2.jpg
 
Tack för sällskapet och cigg (uttaget) igår vid mappningen Räven. Jag hoppas att du inte blev allt för knottbiten.

Sista mappen blev inte bra. Hojen gick som en kängurustylta hemåt så det var tur att det gick att byta till en annan bättre mapp från styret :)

Det här med mappning är en helt ny värld för mig och jag har mycket att lära men det är jättekul, och häftigt att märka vilken skillnad alla ändringar gör.
Skulle nog inte skada att ställa hojen i bänk ändå.

Tyvärr verkar min TC indikatorlampa vara trasig :(
 
ah misstänkte nästan att de inte var optimalt och känns nästan som de behövs en hel del inställande och körande och pilla de igen för att få de bra. Nä knotten var rätt lugna ett par bett fick man men inget man inte överlever, antog att du har en bit kvar att fippla för att få Bazzaz:n bra och bänk låter itne dumt. Du skulle budat hem Dynobänken från Nybergs... :hihi
 
Tänkte på en grej ang. mappningen. Ställer du in ett optimalt A/F värde sen justerar bazzaz auto tune in så nära som möjligt till detta värde? Känns som man borde köra längre rundor och spela in isåf för att få med så många trottel-öppningar vid olika varvtal som möjligt? Är någon stans kring 13.0 som man bör landa för optimal effekt va?

Var ju vääldigt fuktigt i luften och kallt igår kväll! känns som att sånt kan spela in en del med, tyckte min hoj var lite slö på vägen hem iaf :)

Hade gärna haft ett bazzaz system till min hoj med, lite för dyrt att köpa allt nytt bara!

Tack för sällskapet och cigg (uttaget) igår vid mappningen Räven. Jag hoppas att du inte blev allt för knottbiten.

Sista mappen blev inte bra. Hojen gick som en kängurustylta hemåt så det var tur att det gick att byta till en annan bättre mapp från styret :)

Det här med mappning är en helt ny värld för mig och jag har mycket att lära men det är jättekul, och häftigt att märka vilken skillnad alla ändringar gör.
Skulle nog inte skada att ställa hojen i bänk ändå.

Tyvärr verkar min TC indikatorlampa vara trasig :(
 
Blev en tur runt Sommen med Bullen, trevligt men dock väldigt lite bra vägar där runt numera. Vägen bortom Malexander var ju grusad så in i bomben så där kunde man inte dra på nått speciellt, så får ta nån annan runda nästa ggn i så fall.
 
Jag vill till banan!

Blev ju bara fiskesugen av den turen ju. Sommen nästa!
Var visserligen en kort bit som var fin :)
 
Alrighty, då var de blandat väder all over, tyckte de såg bra ut när jag kom hem efter jag sms:at Goffe om att jag troligen skulle hinna hem innan ni åkte. Och jepp de där med vädret är störande, kunde åtminstone vara stabilt ?! Just nu ser de bra ut men ger jag mig ut ska du se på fan att de kommer igen.
 
K-man, skicka upp förnedringen nu! 1.09.8 körde jag.... Du körde troligtvis mellan 1.05-1.06. Snabbt var ordet!

//Mr slow
 
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Back
Top