Körkortsstatistik på SH

körkort på SH

• Antal röstningar
    0

stinky06

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2009
Hoj
HD
Hej

Det vore kul att se hur många som hänger här, har körkort eller håller på att ta det:yoparty
Själv håller jag på att ta för mellan:banana

Last edited:
Själv har jag klarat teorin för mellan och har uppkörningen om lite drygt en vecka :)

skapa en poll... alla orkar inte skriva & posta ett inlägg, sedan blir det jobbigt att hålla reda på

själv e det 6:e säsongen med tung hoj (med körkort för mc)

o har redan "hunnit med" 2 krascher.. en ut i skogen & ett där jag klöv ett rådjur (04 + 07)

det finns 2 sorters motorcyklister... de som krashat & de som kommer att krascha

tyvärr den hårda verkligheten för många (inte alla)

Last edited:
Vore även intressant att göra en poll där man ser hur många som hänger här frekvent som varken har båge eller kort :näsblod

Vore även intressant att göra en poll där man ser hur många som hänger här frekvent som varken har båge eller kort :näsblod

hehe... för att göra det mer intressant

folk som inte har körkort för mc, eller äger mc & hänger här
samt folk som har körkort, men är mellan 2 hojar

skulle tro att det är 10 % som inte har kort, eller avser att köpa hoj, men ändå vill deltaga i disskutionerna runt hojliv

samt säkert 25-30% som sålt, bytt, letar, renoverar mm mm. men ändå avser att köra hoj inom en nära framtid

skapa en poll... alla orkar inte skriva & posta ett inlägg, sedan blir det jobbigt att hålla reda på

o har redan "hunnit med" 2 krascher.. en ut i skogen & ett där jag klöv ett rådjur (04 + 07)

det finns 2 sorters motorcyklister... de som krashat & de som kommer att krascha

Det där är kvalificerat skitsnack, som oftast uttalas av någon som själv klotat.
Har än så länge hållt mig på vägen även om jag bara är inne på tredje säsongen, har aldrig lagt omkull hojen vid något tillfälle.

Det där är kvalificerat skitsnack, som oftast uttalas av någon som själv klotat.
Har än så länge hållt mig på vägen även om jag bara är inne på tredje säsongen, har aldrig lagt omkull hojen vid något tillfälle.

om du söker på inlägg gjorda av mig för ca: 3 år sedan... finner du en kille som säger samma sak som dig.. ... 2 månader senare säger jag i ett inlägg..

VAD VAR DET JAG SA !!

nu säger jag inte att du kommer att köra omkull, men det är OFTAST män, med nya kort som gör det

(ser att du tog kortet förra året, så 3 säsonger ?)

om du söker på inlägg gjorda av mig för ca: 3 år sedan... finner du en kille som säger samma sak som dig.. ... 2 månader senare säger jag i ett inlägg..

VAD VAR DET JAG SA !!

nu säger jag inte att du kommer att köra omkull, men det är OFTAST män, med nya kort som gör det

(ser att du tog kortet förra året, så 3 säsonger ?)

När 99% av motorcyklisterna är män, är det inte konstigt att de kraschar.
:sh-FF-bugg-smaylie

Det där är kvalificerat skitsnack, som oftast uttalas av någon som själv klotat....
Nåja, om det är skitsnack kan nog diskuteras.

Jag var "oklotad" från -75 (tog lappen för 125'a) till -08...då gick jag med i highsider-klubben:crash

Fram till dess var jag "rutinerad och erfaren" och ansåg mig ha passerat de
verkligt riskabla åren sedan länge...

Alla människor intalar sig att inget kommer hända just dem. Men tro mig, det kan hända, och risken är stor. Det händer inte bara dem som bombar. Det är en medveten risk, deal with it.

ja cracha massa gånger innan ja fick ta tungt kort.. räknas de då?
slipper ja klota tung?
weeee
stämmer inte de nu stämmer ja dig wizard :D

Man kommer säkert klota. Men man kan ju inte sitta o va skraj för att klota hela tiden, för då kommer man garanterat att klota.
Ja brukar tänka "Den dagen jag blir rädd för att köra hoj, då är det dags att sälja hojen."

Jussde, jag ringer vv som en galning och hoppas att någon ska lämna ett återbud så ja får köra upp lite tidigare än 1/7. :)

Ähh, jag klotade när jag övningskörde förra året.. Inbromsningen inför garagesvängen gjorde sitt. Som privatist fick man lära sig den hårda vägen, inte bromsa och svänga samtidigt :D (ja, jag vet att man kan och att det går bra med bakbromsen)

I år har jag lyckats med att få släpp på bakhjulet två ggr, dock utan dramatik. En gång på rullgrus och en gång med "släp" i en korsning (någon otrevlig fläck antagligen)

Last edited:
Det heter körkortsstatistik min vän! :)

Själv började jag köra hoj vid 3 års ålder på en 50cc Därefter har det rullat på med diverse crossar & mopeder för att vid 16 års ålder ta A1-kortet, sedan bil & A obegränsat. Givetvis avklarades både teoriprov & uppkörningar på första försöket. :) Detta var i början & mitten av 90-talet så det är ju ett tag sedan.

Ähh, jag klotade när jag övningskörde förra året.. Inbromsningen inför garagesvängen gjorde sitt. Som privatist fick man lära sig den hårda vägen, inte bromsa och svänga samtidigt :D (ja, jag vet att man kan och att det går bra med bakbromsen)

I år har jag lyckats med att få släpp på bakhjulet två ggr, dock utan dramatik. En gång på rullgrus och en gång med "släp" i en korsning (någon otrevlig fläck antagligen)

Samma här. La farsans sprint i backen när jag skulle stanna.
Att bromsa frambroms å svänga samtidigt är inte att reka första gången man sitter på hoj..
Men en blinkers senare fick jag mitt kort tillslut.(tack Jarla)..

*/ ?>
Nyheter
Vi provkör Indian Chief Vintage

Screenshot I kommande nu...

Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Back