körkortet rök!!

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Ugluk skrev:
En handfull kanske är så dumdristiga. De flesta är nog bara skrävlare.
(Helt min egen uppfattning utan statistiskt underlag)


Kunde inte sagt det bättre själv! :rock
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Ugluk skrev:
En handfull kanske är så dumdristiga. De flesta är nog bara skrävlare.
(Helt min egen uppfattning utan statistiskt underlag)
En intressant fråga. Om man hade vetat precis hur det förhåller sig med den saken så hade man kunnat uppskatta sannolikheten att komma undan. Vi har ju några på forumet som hävdar att de regelmässigt kör ifrån Polisen (inga namn nämnda men de kör motorcykel professionellt), andra hävdar att man praktiskt taget aldrig komer undan. Jag tycker docka att MC-kurirena verkar veta rätt rutinerade på området.
 

Ugluk

Spritmoralens okrönte Pochahontas
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vimmerby
Hoj
Kawa GPZ900T
Bingo skrev:
En intressant fråga. Om man hade vetat precis hur det förhåller sig med den saken så hade man kunnat uppskatta sannolikheten att komma undan. Vi har ju några på forumet som hävdar att de regelmässigt kör ifrån Polisen (inga namn nämnda men de kör motorcykel professionellt), andra hävdar att man praktiskt taget aldrig komer undan. Jag tycker docka att MC-kurirena verkar veta rätt rutinerade på området.
Några få bekymmer bara:
Våra kära MC-bud lirar lite i en liga för sig. De får nog till en början anses ha väsentligt bättre erfarenhet och lokalkännedom än många av oss kan yvas över.. MCbudet skrev i en tråd att han kört 2000mil hittills i år! MC-kurirerna har nog dessutom sina skärmytslingar med lagen företrädesvis på dagtid i stockholm i tät trafik. Det är nog inte en situation där en genomsnittlig sporthojare blir invinkad till kanten av en illvillig laserskytt. Ett vanligare scenario i det senare fallet är nog större vägar utan påpassliga trafikstockningar.
Av de sporthojare som tror sig ha smitit ifrån en civilpolis har nog många i själva verket bara lämnat vanliga privatpersoner i V70 eller 9000 bakom sig. Fantasi och adrenalin kan nog lätt få det till en het jakt.
Så tyvärr kan vi nog inte få ett tillräckligt underlag för en sannolikhetskalkyl.. :hej
 

mr seveneleven

undrar om gamle svarten är till salu? =)
Gick med
19 Mar 2003
Ort
Ockelbo
Hoj
Generalrasad gixxer-spis på golvet i ladan...
ehh.....

Loka skrev:
Ja ja, har man hjärnan i högernäven går det så... Det är därför vi har så satans höga premier och låga hastigheter!

Vadå lika bra att stanna, vad var alternativet? Har du rätt att bli förbannad tycker du? Ha ha ha ha, det känns nästan som ett försenat aprilskämt när du till slut skriver att du har "prövotid"! Helt uppenbart var du inte mogen för ett körkort, ännu! Kom igen när du känner dig mer mogen för att inneha ett mc-kort med allt det innebär!

:tummenupp Looser :tummenupp

Vaddå sitter du o säger att du aldrig kör över hastighetsbegränsningen på din R-hoj ja då kan man ju fråga sej hur du använder dina resurser.....

---(trött på moralapor)---
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Re: Re: Re: Re: Re: rackarns

Blackninja skrev:
Jag skulle vilja se dg dra dem med en gixx 1000, hahaha

skämt :1pajas

:rolleyes: hm.. nån som har en att låna ut? :p
Näe..
Jag skulle nog inte våga.. lr jag vet inte..
man lär ju få adrenalinpåslag så man kanar av sätet gissar jag.. allrahelst med den hojen :whip
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Re: Moralkärringar.

Fredda66 skrev:
No offence, men att sitta och piska den där killen för att han körde 210km/h?
Okey, visst kan vi konstatera att det är dumt att köra så fort. Men för helvete jag är aldrig ute och kör utan att dra upp hojen i minst 150km/h på någon sträcka, om det är på 70 eller 110 väg skiter jag i. Omständigheterna får styra.

Förra veckan provkörde jag min Ninja för första gången och följdaktligen drog jag ur den i 250km/h på en raksträcka här i närheten. Dumt? Ja. Men hur många här inne har själva aldrig någonsin kört fortare än 150km/h? Jag tror man kan räkna dem på en hand.

Lider med DrZero i denna fråga. Skulle stått kvar på gasen i det där läget så hade det nog varit lugnt. Det hade jag iaf gjort, förutsatt att jag suttit på en lite "fetare" hoj.
Prövotid är en plåga, jag har 3 månader kvar sen är det lugnt. Skulle jag missa innan dess är det bara ta om hela skiten och det skulle smärta ända in i pungkulorna. Och skulle alla djävla moralkärringar med körkort hacka på mig när jag redan var så djävla förbannad så skulle jag fan skita i om jag hade körkort eller inte. Gasa och var glad. :brynad

//Fredda
Helt rätt!!! :fakta
 

Pappsen

Big Dick club member
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Oslo/Karlstad
Hoj
KTM Duke - 01
Re: ehh.....

mr seveneleven skrev:
Vaddå sitter du o säger att du aldrig kör över hastighetsbegränsningen på din R-hoj ja då kan man ju fråga sej hur du använder dina resurser.....

---(trött på moralapor)---


Instämmer med föregående talare. MORALAPA :finger Skaffa dig en fran moppe i stället, du kan du följa gränserna utan problem
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
InTrUDeR skrev:
jag undrar bara en liten sak...

dom som kör fort som faan och sen upptäcker att Bosse Blå står och "skjuter" med lasern mot denne som sen bestämmer sig för att ge gärnet och totalt ignorera polisens invinkande rörelse, alltså smita från polisen.........existerar verkligen sådana???

Vad jag undrar är...har inte dom flesta den där så kallade spärren inom sig att man SKA stanna om Bosse Blå vinkar in en??......Det finns ju dom som vrider på rullen av bara paniken, men att helt kallt smita å verkligen VETA vad man gör, att ha polisen efter sig, köra fort som faan för att komma undan men ändå behålla ett helt coolt lugn...........finns det verkligen sådana??

Jag skulle nog alldrig våga.....komma på tanken kanske men alldrig "göra" det...

//Perra
Efter ca 20 snutjag har man blivit sån...Är väl både positivt och negativt egentligen...Jag blir inte ett dugg stressad längre iaf.
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
out4speed skrev:
Tror de flesta här kommer att växa upp och förstå att det inte är så coolt att dra snuten, och sanerligen inte heller så lätt.

Har kört sporthoj i snart 10 år och kör inte det minsta lagligt , men när snuten viftade med spaden så fanns inte ens tanken att försöka köra ifrån dem och kanske riskera både mitt eget och andras liv.

Dessutom så finns det med största säkerhet bara en handfull här på sporthoj som skulle klara av det.

Men det är likväl trist att killen blev av med kortet, vet själv hur rädd man var de första 2 åren med prövotid , och nej det gick oftast mer olagligt än lagligt.

Ps vad du än gör kör inte utan kortet, det lär du med största säkerhet surt få äta upp sen på ett eller annat sätt, du vet lagen om allting´s djävlighet.
Vem har sagt att de e coolt?
 

Nisse Järnet

pschyy =D
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sthlm/norrort
Hoj
Honda XL1000, YZ250 + BMW turbo
Re: Re: Re: Re: rackarns

Tinatjejen skrev:
Är du helt pantad? Dra snuten med en strypt 500?! DET skulle jag vilja se! :eek:

För övrigt menade jag ju inte att han skulle dra från snuten om det var det du trodde?
En strypt 500 räcker gott och väl.
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nisse Järnet skrev:
Efter ca 20 snutjag har man blivit sån...
Fan Nise, tänk på vad du skriver! Du skall ju vara ett föredömme för oss giktbrutna farbröder. :hej
 

Bingo

行駛和是安靜&#
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skåne
Hoj
Designed to extinguish Fireblades and remind Ducatis they are only twins, som Hagster säger
Nisse Järnet skrev:
Ja, vi kollar ju (i smyg) på dina stunts med 125:an och får nästan mindervärdeskomplex för att vi inte kan göra samma sak med mycket starkare hojjar. :tummenupp
 

Nova

Back from California
Gick med
7 Apr 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Kawasaki ZX9R-00 med Gianelli
Nisse Järnet skrev:
Efter ca 20 snutjag har man blivit sån...Är väl både positivt och negativt egentligen...Jag blir inte ett dugg stressad längre iaf.


Måste gratulera dig till att du inte blir stressad.Jag skulle nog inte känna mig stressad om jag körde moped heller :1pajas
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
Re: Re: Re: Re: Re: rackarns

Nisse Järnet skrev:
En strypt 500 räcker gott och väl.

Måste ju bero på terräng o dyl åxå?

Men de ser ju ändå regskylten å kan väl säkert snoka reda på mig i alla fall?
 

SSB

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
...
Varpå man vid påföljande hembesök från farbrorblå visar stora ögon och säger:

"Jag skulle sälja hojjen, det kom en snubbe och skulle provköra, måste varit han ni jagade.

Han såg lite skärrad ut när han lämnade tillbaka hojjen och sade att det inte blev någon affär. Sen drog han fort som attans.

Vad han hette? Peter. Personnummer? Nee, det frågade jag aldrig efter. Reg-nummer på hans bil? Det kollade jag inte heller. Vad har han gjort? Rånat en bank? Jaha, kört för fort. Jaaduu, folk är inte kloka nu för tiden."

(har inte gjort följande själv, då jag är snäll och duktig och aldrig kör tokfort, men det funkar :) ).
 

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
moral!

jag menar inte att vara någon moralkärring jag talar först och främst för mig själv när jag säger att det finns ett antal situationer där jag INTE skulle dra snuten! exvis om du ligger på en motorväg och drar en civil polisbil min hoj toppar 220 och det anntar jag att polisens civilbilar gör med och om området är okännt för mig så känner polisen/erna garanterat till det så mycket bättre än jag !

jag tycker att det är fel att smita men jag skulle göra det själv om jag bedömmde att det fanns en rimlig changs att lyckas och om det inte enbart handlade om böter! men vist fan blir man chockad när man kommer och det helt plötsligt står poliser i hela vägen ! polaren blev av med kortet i höstas och jag var mycket glad att jag kom på 2dra plats för första gången i mitt liv! med facit i hand vet vi att vi kunde :hej vinkat och fortsatt köra utan problem och att vi hade kunnat säga att det var den andra som körde först då våra hojar är rätt lika framifrån (honda hornet ducati monster) men det är så jävla lätt att vara efterklok! lika lätt som att tala om för någon annan hur enkelt det är att dra snuten bara för att man kör hoj!

tänk efter först innan ni bestämmer er för att stanna eller dra!

tycker att det är dumt att alla "nya" åkare får en uppfattning av att man är en loser om man blir av med körkortet för att man kört för fort
 

TinaTjejen

long time, no see
Gick med
31 Mar 2003
Ort
Ängelholm
Hoj
GSX-R 600
SSB skrev:
Varpå man vid påföljande hembesök från farbrorblå visar stora ögon och säger:

"Jag skulle sälja hojjen, det kom en snubbe och skulle provköra, måste varit han ni jagade.

Han såg lite skärrad ut när han lämnade tillbaka hojjen och sade att det inte blev någon affär. Sen drog han fort som attans.

Vad han hette? Peter. Personnummer? Nee, det frågade jag aldrig efter. Reg-nummer på hans bil? Det kollade jag inte heller. Vad har han gjort? Rånat en bank? Jaha, kört för fort. Jaaduu, folk är inte kloka nu för tiden."

(har inte gjort följande själv, då jag är snäll och duktig och aldrig kör tokfort, men det funkar :) ).


oooh, man skulle nästan kunna tro att du gjort allt det där själv :p

Synd bara att jag är så in i h-vete dålig på att ljuga :rodnar
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top