körkortet rök!!

drzero

Yamaha For Power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
skutskär
Hoj
Ducati Biposto -97
jahaap efter lite inspirerad körning mellan skutskär tierp kröp farten upp mot 210 då står harry haffa där och min reaktion blev att tvärnita, tyvärr! då var det lika bra att stanna :hej körkort
blev det då får ringa min farsa som fick a behörighet när han tog för b men aldrig suttit på en hoj, han fick köra oj va bra

Ja blir så :finger :mad: :4skrika :4skrika :5sure :6surkart :fatta!

så får man ta om kortet också har ju prövotid GRRRRRR!


Kör nog utan kort i fotsättningen hur gäller försäkringen om jag krockar då?? För jag stannar inte!!!!!!!!!
 

Henken

Guest
Ajdå.
Har man prövotid kan man ju alltid vara efterklok & säga att man bör kanske tänka efter lite mer innan man chansar bort körkort.
Det jag vill säga till dig ang att köra utan körkort är:
:smasha
 

Loka

Hojsnackare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden
Hoj
Aprilia RSV Mille R
Ja ja, har man hjärnan i högernäven går det så... Det är därför vi har så satans höga premier och låga hastigheter!

Vadå lika bra att stanna, vad var alternativet? Har du rätt att bli förbannad tycker du? Ha ha ha ha, det känns nästan som ett försenat aprilskämt när du till slut skriver att du har "prövotid"! Helt uppenbart var du inte mogen för ett körkort, ännu! Kom igen när du känner dig mer mogen för att inneha ett mc-kort med allt det innebär!

:tummenupp Looser :tummenupp
 

Henken

Guest
Loka skrev:
Ja ja, har man hjärnan i högernäven går det så... Det är därför vi har så satans höga premier och låga hastigheter!

Vadå lika bra att stanna, vad var alternativet? Har du rätt att bli förbannad tycker du? Ha ha ha ha, det känns nästan som ett försenat aprilskämt när du till slut skriver att du har "prövotid"! Helt uppenbart var du inte mogen för ett körkort, ännu! Kom igen när du känner dig mer mogen för att inneha ett mc-kort med allt det innebär!

:tummenupp Looser :tummenupp

Det där var den ocensurerade/odiplomatiska versionen av det jag skrev :D
 

ambulans

Ambulans
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
Ingen för tillfället
ta de lugnt nu grabbar, slå inte den som ligger... han har fått sitt straff...

Men att köra utan... tänk över det igen, kör du på nån så blir inte livet lätt att leva sen.
 

drzero

Yamaha For Power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
skutskär
Hoj
Ducati Biposto -97
rackarns

dom sköt innan jag såg dom 213km/h :notme

Fick dock elak kommentar
Citat - Tror du det här är nåt bromstest???? :mad: slut Citat
 

The_Beast

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Jönköping
Hoj
Yamaha R1 -01
drzero skrev:
jahaap efter lite inspirerad körning mellan skutskär tierp kröp farten upp mot 210 då står harry haffa där och min reaktion blev att tvärnita, tyvärr! då var det lika bra att stanna :hej körkort
blev det då får ringa min farsa som fick a behörighet när han tog för b men aldrig suttit på en hoj, han fick köra oj va bra

Ja blir så :finger :mad: :4skrika :4skrika :5sure :6surkart :fatta!

så får man ta om kortet också har ju prövotid GRRRRRR!


Kör nog utan kort i fotsättningen hur gäller försäkringen om jag krockar då?? För jag stannar inte!!!!!!!!!

Jag lider med dig. Du får gå med i klubben för körkortslösa mc dårar o dricka bärs ett tag framöver istället :öl
 

goodfella

I´m above the law
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sodertalje
Hoj
Honda
Hade du bara fortsatt med samma hastighet hade din dag varit räddad, "tänk efter före" nästa gång.... :öl
 

Loka

Hojsnackare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden
Hoj
Aprilia RSV Mille R
Henken skrev:
Det där var den ocensurerade/odiplomatiska versionen av det jag skrev :D

Sorry Henken, men jag blir heligt förbannad på sånt här! Det fanns inte något som hette prövotid på min tid... Det hade säkert inte behövts heller om valparna kunde hålla sig lugna! Det finns också banor att köra på, precis som kajyl skriver.
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
drzero skrev:
Kör nog utan kort i fotsättningen hur gäller försäkringen om jag krockar då?? För jag stannar inte!!!!!!!!!

Trafikförsäkringen kan dom aldrig neka dig, däremot är det lite si och så med det övriga beroende på bolag, IF tecknar inte annat än trafik till körkortslösa motorcykelägare.

Straffet för att köra utan körkort brukar vara en sjuhundring i böter, spela dum och djupt ångerfull så slipper du (med lite tur) övriga otrevligheter.
 

Skeebum

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
Yamaha WRF250 -07
Re: Re: körkortet rök!!

John Holmes skrev:

Straffet för att köra utan körkort brukar vara en sjuhundring i böter, spela dum och djupt ångerfull så slipper du (med lite tur) övriga otrevligheter.

Uppmanar du killen att köra utan KK?!
 

Rigge

!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gävle
Hoj
ZX10-R 09
Loka skrev:
Ja ja, har man hjärnan i högernäven går det så... Det är därför vi har så satans höga premier och låga hastigheter!

Vadå lika bra att stanna, vad var alternativet? Har du rätt att bli förbannad tycker du? Ha ha ha ha, det känns nästan som ett försenat aprilskämt när du till slut skriver att du har "prövotid"! Helt uppenbart var du inte mogen för ett körkort, ännu! Kom igen när du känner dig mer mogen för att inneha ett mc-kort med allt det innebär!

:tummenupp Looser :tummenupp

Vad gör det om man kör 210km/h i skogen då?
 

oskar

insnöad
Gick med
9 Mar 2003
Ort
stockholm
Hoj
offroad
john holmes, if säljer visst mer än trafikförsäkringar till kk lösa mc ägare, tecknade en halvförsäkring för ett tag sen och jag har inget kk än.

Mvh Oskar
 

drzero

Yamaha For Power
Gick med
30 Mar 2003
Ort
skutskär
Hoj
Ducati Biposto -97
åhå

a just det tänkte inte på banor

Mittsverige nästa åhh håhå

JÄRNET MER NERLÄGG GAAAAASA

Kan man bli beroende av mc körning "enligt mig JA"


Abstinens efter 2dagar utan, humörsvängningar o dyl :rolleyes:
 

avatar

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Ort
-
Hoj
Spritt ny
Skeebum skrev:
Uppmanar du killen att köra utan KK?!

Nej det gör jag inte, han frågade och jag svarade. Jag har själv inget körkort.



oskar skrev:
john holmes, if säljer visst mer än trafikförsäkringar till kk lösa mc ägare, tecknade en halvförsäkring för ett tag sen och jag har inget kk än.

Mvh Oskar

Tills i dagarna gjorde dom det, inte längre. Dock frågar dom ju inte om man har kk och det syns inte heller när man tecknar en försäkring så det går ju naturligtvis att få både halv och hel, antar att det blir strul vid eventuell skada. Trafikdelen kan man dock lita på.
 

Bikerbitch

Stolt mamma
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eskilstuna[Ärla]
Hoj
Aprilia RSV 1000R-07
drzero, du kommer ha PHET pms dom närmsta dagarna kan jag lova.

Synd att kortet rök o jag vet att det jag säger nu känns hårt o elakt men tänk efter före nästa gång.

Stödkram
 

Söderlund

Jagad
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Utanför Gävle
Hoj
non
drzero skrev:
jahaap efter lite inspirerad körning mellan skutskär tierp kröp farten upp mot 210 då står harry haffa där och min reaktion blev att tvärnita, tyvärr! då var det lika bra att stanna :hej körkort
blev det då får ringa min farsa som fick a behörighet när han tog för b men aldrig suttit på en hoj, han fick köra oj va bra

Ja blir så :finger :mad: :4skrika :4skrika :5sure :6surkart :fatta!

så får man ta om kortet också har ju prövotid GRRRRRR!


Kör nog utan kort i fotsättningen hur gäller försäkringen om jag krockar då?? För jag stannar inte!!!!!!!!!

Jag lider med dig.....vet precis hur det känns.....Men vadå ringa farsan, det där fattade jag inte? Du får köra i två dygn efter att dom tar kortet...
213 km/h....blir ett tag utan lapp kan jag lova dig....
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top