Körkortet bortblåst!

Mr_Suzuki

Ny medlem
Gick med
15 Nov 2003
Hoj
Honda VFR
Hej, Kan meddela att mitt krkort har dragits in av en "paragraf-ryttar-snut" Körde bil (saab 9-3 Aero) i 102km/h på öde landsväg (70-väg), en snut hoppade fram och tog kortet :mad: (detta efter att jag harkört utan anmärkning i 12år!). Tur för dem att det är vinter, till sommaren kan de glömma att ta tillbaka det. Har då skaffat mig en Suzuki GSX-R och har inga planer på att stanna får några polis-clowner. Har trott att de gick att resonera med dem men icke! :huvet

Har ni några polishistorier att dra? Hur ni kom undan mm. Om de får reg nr så kan man väl inte åka dit ändå, eller? De kan inte identifiera en om man har hjälm & skinnställ. :D

Ska bli skönt att sticka ifrån dem! :lol

Mr_Suzuki skrev:
Hej, Kan meddela att mitt krkort har dragits in av en "paragraf-ryttar-snut" Körde bil (saab 9-3 Aero) i 102km/h på öde landsväg (70-väg), en snut hoppade fram och tog kortet :mad: (detta efter att jag harkört utan anmärkning i 12år!). Tur för dem att det är vinter, till sommaren kan de glömma att ta tillbaka det. Har då skaffat mig en Suzuki GSX-R och har inga planer på att stanna får några polis-clowner. Har trott att de gick att resonera med dem men icke! :huvet

Har ni några polishistorier att dra? Hur ni kom undan mm. Om de får reg nr så kan man väl inte åka dit ändå, eller? De kan inte identifiera en om man har hjälm & skinnställ. :D

jag har bara en bilstory.

2 dagar efter jag köpt min mazda 323 GTR-92 så var jag på väg till jobbet,ser min jobbarkompis ligga framför mej en bit. Han märkte att jag var bakom.
Dum som man är, får man ju fixiden att köra om honom, lägger i 2 ans växel och trampar Fullt och om han s vw passat 1,8 t, när jag ligger i ca 130km/h och precis kommit om honom så möter man givetvis snuten.hinner inte bromsa ner utan det går kanske 110km/h precis vid mötet.
jag tänker: FAAAAN det här är inte sant...
jag var nu helt inställd på att bli av med körkortet, alltså A-begr och B-körkort.
Snuten vänder mitt på vägen och kör efter mej, jag hade koll ibackspegeln hela tiden ifall dom vände.
ja, dom vände......
HELVETE tänkte jag...
jag svände in till kanten för jag hade inga planer på att dra dom med bil då jag inte är ÖVERDRIVET säker på att köra en bil som gör 402 meter på 13 sek=)iallafall inte efter 2 dagar.=)
nåväl dom stoppade mej å sa att "vi tar kortet"
jag sa: okej,
dom sa: gör du minsta lilla, kör över spärrlinje,mot rött eller liknande åker kotet DIREKT!
jag sa: ja...
sden fick jag åka...

Jag har en fräck story... en kille i göteborg körde av vägen och dog när han försökte dra ifrån polisen.
Ta det lungt därute, det är lätt hänt att man kör över sin förmåga i en sådan andrealinladdad situation. Surt som fan men det är bättre att bli av med kortet en att skada sig själv eller någon annan.

Riktigt surt att du träffade på just en sådan snut förresten. Sorry att du blev av med kortet men det är i alla fall vinter!

Mr_Suzuki skrev:

En lördag när jag skulle till jobb missade jag bussen såklart och tog bågen istället.
Då jag bara hade nån minut på mig så gasades det rätt friskt.
När polisen vinkade in mig höll jag 100+ på den 50vägen och blev rätt förbannad.
De hade inte hunnit ta fram lasern sa de så jag slapp undan med böter.
Fattar inte varför jag inte fortsatte att hålla rullen vriden.
Jobbade gratis den dan :(

750RR

svar

förstår inte gnället,kör man mer än 30 km/h för fort dras körkortet in.det spelar väl ingen roll hur många prickfria år man har.var glad att din första"prick" inte va en unge på trehjuling istället.

maverick_750rr skrev:
En lördag när jag skulle till jobb missade jag bussen såklart och tog bågen istället.
Då jag bara hade nån minut på mig så gasades det rätt friskt.
När polisen vinkade in mig höll jag 100+ på den 50vägen och blev rätt förbannad.
De hade inte hunnit ta fram lasern sa de så jag slapp undan med böter.
Fattar inte varför jag inte fortsatte att hålla rullen vriden.
Jobbade gratis den dan :(

750RR

Böter för vaddå? Om dom inte kunnat mäta hastigheten med laser så borde du gått fri...

För 13år sen skulle jag till strängnäs från enköpingshållet och hamnade bakom några folkabussar som inte lyckades ta sig förbi en långtradare. Men vid en lång raksträcka blåste jag om allihop på en gång utan problem.
Ca 1km senare så vinkade polisen in mig.
Efter 5 minuters väntan och bistra poliser som talade i radio så visade det sig att jag inte fastnat på radarn och istället så satte dom dit mig för omkörning före övergångsställe!!!
Ett övergångställe mitt ute i ingenstans...
Fick 700:- i böter
har åkt den vägen några gånger efter det och aldrig lyckats se övergångsstället...

Mr_Suzuki skrev:

Se till att du överväger riskerna ordentligt innan du försöker dra farbror blå. Det är inga duvungar du försöker dra, dom kan köra bil ganska bra. Fundera om brottet är värt att riskera livet för. Är det viktigare att köra hoj under 2 månader än att ligga på sjukan ett år eller dö en tidig död? I min värld är det ett lätt val.....

svar

Nr:18 skrev:
Se till att du överväger riskerna ordentligt innan du försöker dra farbror blå. Det är inga duvungar du försöker dra, dom kan köra bil ganska bra. Fundera om brottet är värt att riskera livet för. Är det viktigare att köra hoj under 2 månader än att ligga på sjukan ett år eller dö en tidig död? I min värld är det ett lätt val.....
gav sheriffen fingret när dom låg bakom o hade mig på ca 25 över gränsen.slangade iväg o blev jagad i ungefär 2 mil.allting filmades av deras video.blev ganska snopen när man låg på ca 220 o sneglade över axeln o dom låg 4 meter bakom.fick panik o gasade ännu mer o bröt mot varenda trafikregel som finns.efter ca 10 minuters jakt ser jag en utställd skylt som varnar för spikmatta om 500 meter,då ger jag upp o stannar.poliser med dragna vapen överallt,gap,skrik,stryk.får veta senare att dom jagar bankrånare som flytt på hoj.ett halvår senare befinner man sig på rättegång åtalad för grov vårdslöshet i trafik.räknar med böter,hyfsat förvånad kliver man en halvtimme senare ut från rätten med en dom på 4 månaders fängelse i fickan.så tänk er för nästa gång ni drar snuten.fast nuförtiden går ju hojarna lite fortare än min gamla gsx-1100 gjorde kanske*he he*

ktmjacke skrev:
gav sheriffen fingret när dom låg bakom o hade mig på ca 25 över gränsen.slangade iväg o blev jagad i ungefär 2 mil.allting filmades av deras video.blev ganska snopen när man låg på ca 220 o sneglade över axeln o dom låg 4 meter bakom.fick panik o gasade ännu mer o bröt mot varenda trafikregel som finns.efter ca 10 minuters jakt ser jag en utställd skylt som varnar för spikmatta om 500 meter,då ger jag upp o stannar.poliser med dragna vapen överallt,gap,skrik,stryk.får veta senare att dom jagar bankrånare som flytt på hoj.ett halvår senare befinner man sig på rättegång åtalad för grov vårdslöshet i trafik.räknar med böter,hyfsat förvånad kliver man en halvtimme senare ut från rätten med en dom på 4 månaders fängelse i fickan.så tänk er för nästa gång ni drar snuten.fast nuförtiden går ju hojarna lite fortare än min gamla gsx-1100 gjorde kanske*he he*
Blev du frikänd i högre instans eller fick du sitta i finkan och glo i 4 månader???

svar

Felix skrev:
Blev du frikänd i högre instans eller fick du sitta i finkan och glo i 4 månader???
på inrådan av min ointresserade advokat så var det bara att bita i det sura o krypa in.såg att du är från bageristaden!har en dotter som bor där med mitt ex,ganska mysigt litet ställe.har ju tränat hos ingvar när man varit nere o hälsat på,och svept ett par pils på grand förståss*ler* ha de bäst//jacke

svar

glömde ju skriva att jag bara behövde sitta i 2 mån.va halveringsmetoden på den tiden.

ktmjacke skrev:
Precis vad jag menar! Hade du stannat hade du fått lite fortkörningsböter, nu blev det liiite allvarligare :tummenupp

svar

Nr:18 skrev:
Precis vad jag menar! Hade du stannat hade du fått lite fortkörningsböter, nu blev det liiite allvarligare :tummenupp
jo x-akt.och i mitt fall hade ju faktiskt det vårdande syftet med straffet en bra verkan,för sen den dan har jag alltid stannat när jag blivit anmodad att så göra.har lett till böter som värst.men man e ju lite äldre nu oxå,o förhoppningsvis smartare.har ju kottar själv nu,skulle bli vansinnig om nån av dom blev påkörda av en flyende hoj eller bil. så det e med delat sinne man sitter o glor på GR-filmerna.häftigt som fan,men oj oj oj va illa det skulle kunna gå.får verkligen hoppas att vår vän aldrig behöver uppleva fasan över att ha skadat nån annan än sig själv.sådärja,då har man gjort dagens goda gärning,nu kan man ge sig ut o slanga lite med gott samvete*leeeeeeer* mvh//jacke

ktmjacke skrev:
jo x-akt.och i mitt fall hade ju faktiskt det vårdande syftet med straffet en bra verkan,för sen den dan har jag alltid stannat när jag blivit anmodad att så göra.har lett till böter som värst.men man e ju lite äldre nu oxå,o förhoppningsvis smartare.har ju kottar själv nu,skulle bli vansinnig om nån av dom blev påkörda av en flyende hoj eller bil. så det e med delat sinne man sitter o glor på GR-filmerna.häftigt som fan,men oj oj oj va illa det skulle kunna gå.får verkligen hoppas att vår vän aldrig behöver uppleva fasan över att ha skadat nån annan än sig själv.sådärja,då har man gjort dagens goda gärning,nu kan man ge sig ut o slanga lite med gott samvete*leeeeeeer* mvh//jacke

Det där med att det kunde ha varit en unge på trehjuling som jag riskerat stämmer inte i mitt fall! 32km/h för fort på en ÖDE-landsväg (Norra Dalsland)bedömmer inte jag som farligt! Däremot är det farligt att köra 70 utanför en skola eller köra lagligt fort förbi en buss som stannat för att plocka upp/släppa av barn. Då hade jag tagit mitt straff. Nej, mitt förtroende för poliskåren är noll! Hoppas jag får tillfälle att ge igen (vet dock inte hur) :yoparty .

svar

Mr_Suzuki skrev:
Det där med att det kunde ha varit en unge på trehjuling som jag riskerat stämmer inte i mitt fall! 32km/h för fort på en ÖDE-landsväg (Norra Dalsland)bedömmer inte jag som farligt! Däremot är det farligt att köra 70 utanför en skola eller köra lagligt fort förbi en buss som stannat för att plocka upp/släppa av barn. Då hade jag tagit mitt straff. Nej, mitt förtroende för poliskåren är noll! Hoppas jag får tillfälle att ge igen (vet dock inte hur) :yoparty .
att DU bedömer ett vägavsnitt som "öde" betyder ju inte att du VET att så är fallet.oftast är det vid sådana tillfällen man blir som mest överraskad.bärplockande polacker o annat otyg kan ju dyka upp vart som helst.menar inte att racka ner på dig personligen,du är säkert en mycket kapabel mc-förare.men jag delar inte din uppfattnig om vissa saker.om man snattar på konsum o torskar så är det väl sig själv man ska skylla.vilka andra lagar kan man själv bestämma att inte följa?skulle ju bli ganska körigt om alla fick välja bort några lagar som man uppfattar som felande.en del tycker säkert att det e ok att ha sex med barn tex osv osv osv bla bla bla jadda jadda jadda.

svar

o med handen på bibeln så är det väl inte bara på den där "öde" sträckan du har kört för fort nånsin?

ktmjacke skrev:
o med handen på bibeln så är det väl inte bara på den där "öde" sträckan du har kört för fort nånsin?

Den ÖDE-sträckan var öde. Vägen går från 90 till 70 & 90 igen (300m senare) eftersom det ligger en bensinmack där. Ingen bil/person på macken dvs ofarligt!
Jo, jag har väl inte varit guds bästa barn map hastighet men tycker därför att det är för jävligt att åka fast med den lilla marginalen. Hade jag haft 150 (eller fortare) hade jag inget sagt. Varför tar de inte tag i våldet i samhället istället? Eller hjälper de brudar som blir våldtagna? Nej, de låt killarna som våldtar tjejer få skadestånd istället! :kocko KONSTIG lagstiftning & framförallt prioritering hos polisen.
Kommer aldrig att lita på svinen igen! :mad:

Mr_Suzuki skrev:
Den ÖDE-sträckan var öde. Vägen går från 90 till 70 & 90 igen (300m senare) eftersom det ligger en bensinmack där. Ingen bil/person på macken dvs ofarligt!
Jo, jag har väl inte varit guds bästa barn map hastighet men tycker därför att det är för jävligt att åka fast med den lilla marginalen. Hade jag haft 150 (eller fortare) hade jag inget sagt. Varför tar de inte tag i våldet i samhället istället? Eller hjälper de brudar som blir våldtagna? Nej, de låt killarna som våldtar tjejer få skadestånd istället! :kocko KONSTIG lagstiftning & framförallt prioritering hos polisen.
Kommer aldrig att lita på svinen igen! :mad:
Don't do the crime if you can't do the time! Sitt inte här och gnäll! Det är du som varit olaglig, inte polisen! Bara för att du tycker att det är fel så kan man inte göra som man vill i alla fall. Prioriteringarna är det politiker som gör, inte polisen. Polisen gör det politikerna säger, det är deras jobb. Acceptera det!
Leta upp ett parti som säger att polisen inte ska jaga fartsyndare så ska jag gladeligen rösta på det, men det kommer aldrig att inträffa.

Mr_Suzuki skrev:
Har ni några polishistorier att dra?

Nu i höstas skulle jag åka till en :tuttar på kvällen och tog motorvägen. På en belyst sträcka tänkte jag spara lite på framdäcket så man surfade omkring en kilometer på bakhjulet ungefär. Körde om 2 bilar sen tog lysena slut och det blev kolmörkt och det är ju inte så roligt att slanga omkring i + att jag kom ikapp en bil till så jag tyckte det var bäst att slå ner. Jag droppade ner 30-50 meter bakom bilen och när lyset träffade bilen så såg jag att det var en polisbil :huvet

Rätt skoj att ligga bakom polisen dom kilometrarna det var till nästa avfart var det INTE!! Jag letade ställen i diket där jag kunde smita över men det var så djupt överallt. När vi kom till avfarten så hade jag släppt av och var en bit bakom, dom svängde upp så jag tänkte ´perfekt´ och muttrade järnet. Jag han inte komma så långt innan jag fattade att dom lika gärna kunde köra ner på påfarten rakt fram så mitt under bron fick jag nita ner till laglig fart och sitta å kika vad dom gjorde. Som tur var svängde dom av efter en stunds velande i korsningen så då vart det full räser till damen så var det bara att hålla lite låg profil där ett tag innan man vågade åka hem igen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT