Körkortet bortblåst!

Poliser i all ära, men det ska vara möjligt att resonera med dem. Läste någonstans att man alltid ska fråga polisen om hanslaserpistol. Han måste ha papper med sig angående när den senast var kalibrerad och en massa sånt. Sen får den inte vara äldre än 6år tror jag det var.

Det enda som gäller om man stannar för snuten är att tjabba emot om det inte är något uppenbart. Har man blivit filmad i ca 150 på 90 väg är det inte så mycket att tjabba emot.

Snackade med en kille som alltid tjabbar emot. Har varit i rätten ett par gånger. Det ända som händer om du förlorar där är att du får böter, indraget KK eller fängelse beroende på grovheten i brottet. Farligare än så är det inte.

Som alla andra säger här inne, "KÖR MED HJÄRNAN"

// För att köra ifrån farbror blå

Lite onödigt att sparka på en som redan ligger. Klart han gnäller när det svider som mest. Visst är det som Nr 18 säger men det låter ju som om det möjligen finns förmildrande omständigheter, har man verkligen inget överseende med folktomma vägar osv? Här i Norrköping frikände de ju en kille från vårdslöshet i trafik när han körde på slangen en bit framför farbror blå.

Mvh Blip

Nr:18 skrev:
Don't do the crime if you can't do the time! Sitt inte här och gnäll! Det är du som varit olaglig, inte polisen! Bara för att du tycker att det är fel så kan man inte göra som man vill i alla fall. Prioriteringarna är det politiker som gör, inte polisen. Polisen gör det politikerna säger, det är deras jobb. Acceptera det!
Leta upp ett parti som säger att polisen inte ska jaga fartsyndare så ska jag gladeligen rösta på det, men det kommer aldrig att inträffa.

Vapor skrev:
Det ända som händer om du förlorar där är att du får böter, indraget KK eller fängelse beroende på grovheten i brottet. Farligare än så är det inte.

skulle du tycka det var kul å sitta i fängelse?

Shit-pommes-frittes! Haha, där vart det fel. Precis som jag skrev, det är mänskligt att fela... vilket meta-post det här vart.

Ja BB skrev så, men jag tror inte hon menar det bokstavligen. Men jag tyckte det var ett bra tillfälle att påpeka det...

//P

Nr:18 skrev:
Ingen har sagt att polisen ska straffa!
.
.
.

Jag förutsätter att du menar att polisen ska ta folk i förvar, inte i försvar. Bara en bokstavs skillnad, men stor skillnad i betydelse :hihi

Edit: såg precis att BB skrev att dom ska straffa. Fel av BB

Zana skrev:
Dom har all rätt att hålla på som dom gör! Det är deras jobb :fakta

- Nope, dom har ingen rätt och befogenhet att nedvärdera andra människor.
Vari består det nedvärderande i att stoppa nån för fortkörning?
Zana skrev:
Dom är på en mänsklig nivå

- Nej, dom flesta poliser verkar tro att dom lever i en hollywoodrulle.
Generalisreingar är aldrig bra! Det finns en j*vla massa bra poliser oxå, tror inte att dom uppskattar din attityd. Inse att du genom att vara sjysst mot polisen får ett sjysst bemötande tillbaka! Dom är som du skrev tidigare i tråden bara mäniskor, och bör behandlas som sådana oxå. Jämför om du sitter i kassan på konsum(vet ej vad du jobbar med) och nån kommer in och gnäller om att mjölken han köpte i en annan konsumbutik var sur: skulle du vara trevlig eller otrevlig mot den kunden?

Zana skrev:
Lag och ordning ska väl gälla alla? Inte bara om man tycker att det är en bra lag?

- Självklart, men man måste ju ta hänsyn till rådande situationer.
Men dom hade ju skrivit i rapporten dom rådande omständigheterna eller? En polis som ser mellan fingrarna med ett brott begår tjänstefel. Varför sa han riskera sitt jobb för någon annans skull? Han har absolut inget att tjäna på det!

Satt o tänkte på det hära med fortkörnigs böter

o kom fram till det e fan billigt o köra för fort

jag kör mycket ca 5000 mil om året (bil o båge då)

brukar få en forkörnigs böter var 2 år som brukar ligga på ca 1000-1200kr

4500 mil kör jag för fort (om man tar i nederkant) o för dom betalar jag ca 600kr

slutsumma ca 13 öre per mil i böter det kan man svälja tycker jag

I sommras då jag skull upp till en skinn/Mc butik och köpa mitt första skinnställ som jag förövrigt skulle få ett ruskigt bra pris på visade det sig att det inte skuklle bli så billigt som jag trodde.

Jag skulle "bara köra om en bil och kom ganska fort upp i 150Km/h på 2 filig 70Km/h väg, jag hann sakta inn då jag såg en polisbil på motsatt sida vägen :va och tänkte "fan vilken tur, dom har laser åt andra hållet" men nej då, det var mig dom stod och pekade på.

Jag körde säkert i 110Km/h och tänkte det var det körkortet (jag skulle även köra upp till A kort tre dagar senare) blev lite skakis då, men som tur var polisen på "gott humör och skrev ner hela historien till 99km/h.

Det blev böter och hej då, var ganska nöjd andå faktiskt :tummenupp

Straffa var kanske ett för brutalt ord. Nej, det är ju inte polisens jobb att straffa dem som bryter mot lagen i slutändan.
Menade mer att det är deras jobb att rycka körkort och dela ut böter och att ja, det är som det är liksom.

Bättre? :va

[/QUOTE]
(inte min idé men en kompis som körde MCbud för ett pa år sen tog oskulden på den) så den fick duga. Visst avgasrören fick betala färden för det va en hög kant ner... men vafa jag greja mej! :yoparty o polisen undrar nog än idag vem som kan komma på en sån idé :lol
/E[/QUOTE]

:rofl :rofl :rofl :rofl :rofl mer maximal knäckning av polis till folket :lol

Fick faktiskt så sent som idag fortkörningsböter inne i malmö.
Körde i 75km/h på 70 väg. Men nejdå, farbror blå vinkar in mig och säger.
- Gick lite fort det där va? 75Km/h. :mattias
(känner inte till stan då jag kommer från andra sidan skåne och bara är på kort visit)
- Nej, det är väl 70 här?? :confused:
- Nej, vägarbete, 50km/h, missade du det? Beror väl på att du snackade i telefon samtidigt som du körde.
- Jasså, jo, det gjorde jag väl då. :7peta
Vad ska man säga. Blir ställd inför en tjock farbror blå med både batong och pistol.

Har ni bra knep nästa gång man kör för fort och blir tagen?

Där rök 1600:- för 25 över. :3freak :gråta

Vapor skrev:
Fick faktiskt så sent som idag fortkörningsböter inne i malmö.
Körde i 75km/h på 70 väg. Men nejdå, farbror blå vinkar in mig och säger.
- Gick lite fort det där va? 75Km/h. :mattias
(känner inte till stan då jag kommer från andra sidan skåne och bara är på kort visit)
- Nej, det är väl 70 här?? :confused:
- Nej, vägarbete, 50km/h, missade du det? Beror väl på att du snackade i telefon samtidigt som du körde.
- Jasså, jo, det gjorde jag väl då. :7peta
Vad ska man säga. Blir ställd inför en tjock farbror blå med både batong och pistol.

Har ni bra knep nästa gång man kör för fort och blir tagen?

Där rök 1600:- för 25 över. :3freak :gråta

Jävlars va mycke stålars! Skaffa handsfree..?

Jag träffade på trafikpolisen idag :mad: Jag insåg att sitter man på motorcykeln är det ingen idé att stanna och prata med dom griniga fjantiga inkompetenta idioterna. :kocko

Rigge skrev:
Jag träffade på trafikpolisen idag :mad: Jag insåg att sitter man på motorcykeln är det ingen idé att stanna och prata med dom griniga fjantiga inkompetenta idioterna. :kocko

Vad hände då??

Zana skrev:
Vad hände då??

600 spänn böter för att jag hade dubbat fram men inte bak, fast jag hade vinterdäck som jag skulle lägga på fälg (som jag ockå hade med) och sen montera på bilen. Jag började byta i morse och sen upptäckte jag att centrumhålet på hjulen jag köpt och skulle ha bak var för litet så jag var å köpte nya hjul. Sen tog dom mig och sa att det var "inte bra... inte bra alls." Vaffan är det bättre om jag hade haft sommardäck fram då? Hade jag haft det skulle jag klarat mig. Torrt ute och däcken skulle på samma dag.... :huvet

Sen fick jag ombesiktning på en glapp styrled + 2 andra skitgrejer, det kan jag ta utan problem för det hade ju lite med trafiksäkerhet att göra.

Sen missade idioten 3 andra rätt självklara grejer som han garanterat borde märkt Tur för mig, puckat av honom.

Last edited:
Vapor skrev:
Det va för fortkörningen jag fick betala för. Inget för telefonsnacket :död

Menade bara att då kanske du uppmärksammat vägarbetet och hastighetssänkningen... Kanske.......... :va

Rigge skrev:
600 spänn böter för att jag hade dubbat fram men inte bak, fast jag hade vinterdäck som jag skulle lägga på fälg (som jag ockå hade med) och sen montera på bilen. Jag började byta i morse och sen upptäckte jag att centrumhålet på hjulen jag köpt och skulle ha bak var för litet så jag var å köpte nya hjul. Sen tog dom mig och sa att det var "inte bra... inte bra alls." Vaffan är det bättre om jag hade haft sommardäck fram då? Hade jag haft det skulle jag klarat mig. Torrt ute och däcken skulle på samma dag.... :huvet

Sen fick jag ombesiktning på en glapp styrled + 2 andra skitgrejer, det kan jag ta utan problem för det hade ju lite med trafiksäkerhet att göra.

Hade dom vaknat på fel sida eller?? Om det inte rådde vinterväglag är det väl skitsamma om det inte är dubbat på alla fyra...

Poliser är svin.

Zana skrev:
Hade dom vaknat på fel sida eller?? Om det inte rådde vinterväglag är det väl skitsamma om det inte är dubbat på alla fyra...

Poliser är svin.

Skojar du att dom hade. Hjulen jag köpt satt det fullt lagliga vinterdäck på men inte bra. Jag sa att jag kunde byta dom på plats om han ville.

Dum polis: Öhhhh... jaa, kan du väl göra om du vill....

jag: :)

Dum polis: Men du får ju ändå böter...

jag: :huvet :huvet :huvet :huvet

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...