Körkort 2012

YES! klarade nyss teorin här i sthlm, nu är det bara uppkörningen som väntar!!! FAN VA SKÖNT! :D
 
Det sas att den var lätt hanterlig, så jag hoppas att det ska gå bra:tummenupp

En rekommendation från en som har en Daytona.
När jag köpte min så upplevde jag den ruggit svår i lågfart.
Du ska nog inte öva lågfartsbana med den hojen. kan lätt bli en aningen dyrt om du får byta en kåpa eller två.

Mvh
Andreas
 
Last edited:
Kortet ska de bli nu iår! Var på G för många år sen, men ja... ändrade förhållanden vart det och jag flyttade utomlands ist. Nu är jag iaf på hemmaplan och tänker se till o få kortet snarast! Ingen hoj sj ännu dock. Det får bli framöver!
 
Allt är redan fixat GSX-R 1000 k6 och all utrusttning klar! bara kortetnu
 
Jo, här är en iallafall :) och för att svara på frågorna i trådstarten så en bandit 600s tänkte jag försöka mig på. Och ingen ålder här inte så blir en seg bandit de första åren.. :(

Men älskling du vet ju att om du tycker det går för långsamt så får du ju alltid åka bakom mig när du vill <3 ;)
 
Jag började med en er6f tog kortet förra året, men det dröjde inte länge inan jag suktade efter större hoj,körde på den i 4 månader men kunde byta bort den mot en honda vtr1000 firestorm 07,förlorad en del på er6 an som jag köpte fabriksny års mod 09, men ångrar inte att jag började på en 600 den var bra att lära sig köra på.
 
Kommer ta mitt körkort iår, äger en 690 smc, kommer ta mitt kort hos Mårtenssons i Malmö(södervärn) och lektionerna börjar v12, kör stenhårt på teorin just nu för att få det gjort :)
 
Jo, här är en iallafall :) och för att svara på frågorna i trådstarten så en bandit 600s tänkte jag försöka mig på. Och ingen ålder här inte så blir en seg bandit de första åren.. :(

Kul! Då kanske vi ses på rörken eftersom du bor i uppsala? :)
 
Har en KTM Superduke -08 som jag övningskör med. Har inte tagit nån körlektion ännu men 200 mil på landsväg så förhoppningsvis kan man hålla kostnaderna nere :D
 
mina vänner. jag tog mitt kort i höstas. övningskörde mycket privat. kör på en FZ6:a.
när jag skulle köra upp på min FZ6:a godkändes inte denna av instruktören/provledaren pga för dåligt bakdäck (pinsamt...)
som tur var var brossan min med mig (vi hade övningskört dit) med sin GSX1400. jag frågade lite snällt om man kunde få köra upp på denna istället eftersom pengarna ändå hade brunnit inne om man inte provat åtminstone..

sagt och gjort, jag körde upp på GSX1400:an istället, aldrig kört den innan....
jag upplevde den som lugnare och betydligt trevligare att krypköra med runt koner osv, hydraulisk koppling och betydligt mer vridmoment hjälpe säkert till. jag upplevde den som mycket stabilare också, kanske för att den väger sjuhelvetes mycket mer än FZ6:an kanske, mer massa att välta...
däremot bromstesterna gick sådär, fick göra om en gång, men jag fick mitt kort iallafall.

så jag vet inte om jag verkligen kan rekommendera en lätt hoj att köra upp på... men det står för mig, har ni möjlighet att prova en stor fullvuxen maskin innan ni kör upp tror jag att det är en bra sak att göra iallafall. då menar jag inte att ni ska gränsla en R1 eller motsvarande på uppkörningen...
 
Köper man en billig hoj (runt 10 000:-) som man övningskör med och möjligtvis kör upp med, kan man ju antingen behålla den då den inte kostade så mycket, samt kanske är trevlig på något sätt, eller så säljer man den för lika mycket man betalade för eller någon tusenlapp mindre.

Tycker det verkar helt idiotiskt att köpa en ny/nästan ny "mellan" hoj då de flesta vill ha något annat bara efter något år, sämmre affär när man ska kränga den efter 2 år och den tappat 20-30% (har man tur får man det) av värdet går nog inte att hitta.

Kör man en billig gammelhoj med så tror jag man bildar sig en god uppfattning om vad man vill ha ut av en hoj, man måste testa sig fram och då kan man ju lika gärna göra det på något billigt och gammalt än nytt och dyrt, i min mening.
 
Jag skaffade en Fz6 s2 -07 när jag skulle ta kortet och insåg sen att jag inte kunde köra upp på den för tung mc. Körde då upp på polarns zx9r utan problem och fixa kortet på första. Tot ca 2400kr för A-kortet ;)
mkt konkörning på farsans jobb fixade biffen :D
 
Last edited:
För er som bor norr om stan så är st eriks eller lötsjö att rekommendera. båda kör i barkarby flygfält och sen kör man runt i samma områden o vägar som i uppkörningen..sj tog jag kortet med lötsjö
 
Blir att ta kortet så fort säsongen sätter igång.
Har en 625 SMC väntande och såklart är den ostrypt för att svara på trådskaparns frågor.

Blev riktigt sugen på den kursen i hallstahammar blir att kolla in detta lite närmare :)
 
Blir att ta kortet så fort säsongen sätter igång.
Har en 625 SMC väntande och såklart är den ostrypt för att svara på trådskaparns frågor.

Blev riktigt sugen på den kursen i hallstahammar blir att kolla in detta lite närmare :)

Jag tog korten (a och b) i Hallsta för snart två år sedan och är väldigt nöjd. kan varmt rekomendera dem! :tummenuppvtror vi var 5stycken från skolan och alla fixade kortet :tummenupp
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top