Körkort 2010

Fyfan, inga uppkörningstider med trafikskolan förrän i juni nån gång... och de gör inte riskutbildningarna förrän tiden för uppkörningar börjar närma sig...... ARGH.
 
ang lågfartsdelen.

Är det någon som vet vad som gäller vid lågfartsdelen på uppkörningen?
Speciellt angående på vilken sida man ska ta första konen.

Om man startar från höger, dvs första svängen är en högersväng måste man ta första konen till höger eller vänster? Eller kan man välja själv?
 
Är det någon som vet vad som gäller vid lågfartsdelen på uppkörningen?
Speciellt angående på vilken sida man ska ta första konen.

Om man startar från höger, dvs första svängen är en högersväng måste man ta första konen till höger eller vänster? Eller kan man välja själv?

När jag gjorde det förra året fick man välja helt själv vilken sida av första konen man åkte. Men det kan ju inte skada att kunna båda hållen för säkerhets skull ;) Lycka till med körkortet
 
När jag gjorde det förra året fick man välja helt själv vilken sida av första konen man åkte. Men det kan ju inte skada att kunna båda hållen för säkerhets skull ;) Lycka till med körkortet

tack för snabbt var... har lite svårt med den stora vänstersvängen på slutet och övar som attan.. men bra att veta.
 
En fråga, högfartsbanan, finns det bara en variant numera? För vi har bara övat på en.
 
Så då har man bokat in både risk 2:an och teoriprov 7-8juni. Så hoppas jag har körtkortet innan eller i början på juli.
 
Satan!! Nu närmar det sig! R2 på Gillinge 17/5 och uppkörning 25/5:banana Känns som grejerna inte sitter 100 men jag brukar ha lite höga krav:) Sen skulle ju dom inte släppa iväg nån som dom inte tror klarar det(intalar jag mig iaf) Känns som tiden står stilla och längtar med skräckblandad förtjusning till den 25:e!
 
Vilken underbar månad!! Fyllde år förra veckan o fick en PS3 av tjejen, och nu idag lyckades ja med uppkörningen! Fy fan vilken underbar känsla att köra själv!! Är som barn på nytt!
Bra väder=hojåka
Dåligt väder=lira ps3 o drcka bärs

Gryyym månad!

Lycka till alla som siktar på kort!

Over and out!
 
Gjorde Risk 2:an idag i Luleå (andra gruppen i norra Norrland som fått göra den) och jag blev väldigt positivt överraskad, trots att jag redan före var rätt övertygad om att det skulle bli intressant. Dock tycker jag såhär i efterhand att man helt kunde ha skippat Risk 1:an då 2:an i princip tog upp samma saker, fast då också den praktiska biten och mer djupgående förstå saker och ting.

Blev väldigt mycket körning runt gokartbanan med diverse bromsövningar och kurvtagningsövningar Kändes betydligt mer "verklighetsförankrat" än vad det gör att krypa runt några koner i 2km/h på en parkering. Mycket om positionering bakom bilar, lastbilar och andra motorcyklar och hur man bär sig åt på bästa sätt att göra sig sedd i trafiken.

Stort tack till Stefan och Janne som höll i utbildningen!

Nu återstår bara teori och uppkörning. Får se när det bli av.
 
Inte enligt författningsamlingen
http://www20.vv.se/vvfs/pdf/2008nr253.pdf

En av två lågfartsbanor och endast en högfartsbana

De enda ändringar är namnen vägverket först bytt mot transportstyrelsen(2008:331) och sen bytt mot Trafikverket(VVFS2010:25)


Tyvärr funkar inte länken?

Jag går bara på det jag sett på uppkörningar/hör från provgubbarna och lärare på skolan. :)
 
Är det nån som ska köra risk 2 på Gillinge imorrn?
Jag ska köra kl 10, och är lite små nervös.. men dom flesta verkar ju tycka det är helt lugnt.. Ska bli kul i alla fall :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top