Körkort 2010

Men yeltzin skriver att han skall göra risk2 4e maj och köra upp 5maj?

Man kan boka uppkörning om man kan bevisa att man har gjort risk utbildningarna innan provtillfället

Någon mer som ska göra risk2an på Gillinge 29/4?, nästa torsdag dvs. 07.30, brrrr...

Ni som har gjort risk2, behöver man kunna köra bra innan man kommer dit?

Det har tagits upp tidigare men att köra bra är inget krav. Däremot ska du kunna köra. Att ha svårt för att lägga i växel, svänga och bromsa är därmed något som kan få dig "kuggad".

Jag tyckte att kraven var mycket låga. En lektion för en normalbegåvad på körskola räcker...

Jag hade aldrig kört en gathoj och klarade det strålande! Dock så har jag väldigt stor vana på hoj, kört cross i många år.. Om du kan sitta på en hoj alltså växla, bromsa och svänga så är det absolut inga problem för dig! :tummenupp

Jag hade aldrig kört en gathoj och klarade det strålande! Dock så har jag väldigt stor vana på hoj, kört cross i många år.. Om du kan sitta på en hoj alltså växla, bromsa och svänga så är det absolut inga problem för dig! :tummenupp

Kört moppe i snart ett år så växla och svänga kan jag.

Bromsa vettefan :hihi :va

Kört moppe i snart ett år så växla och svänga kan jag.

Bromsa vettefan :hihi :va

Man ska göra en inbromsning i 70 km/h, på gillinge hade dom abs på hojarna så det va inga problem alls! Bara att nita eller så kan man ta det lugnare om man vill :yoparty

Man ska göra en inbromsning i 70 km/h, på gillinge hade dom abs på hojarna så det va inga problem alls! Bara att nita eller så kan man ta det lugnare om man vill :yoparty

Det är väl ingen ABS på 125:orna? :va

Det hade varit kul att testa iaf :)

Kuggade på uppkörningen idag..:arsele

Anledning: Jag körde "för nära" konerna i slalomen på manöverbanan:va

Löjligt? Trodde inte ens det fanns föreskrifter om hur slalomen skulle tas, jag menar är det inte bara att köra.. slalom?? Neej.. skulle tydligen vara med marginaler till konerna också..

Så vilket avstånd skulle man hålla? ..lagom sa han... WTF?:huvet

Krypbanan och bromstesterna gick super fint och så kuggar människan mig på att jag ligger för nära konerna och jag var inte ens i närheten av att nudda dom enligt mitt tycke, blir ju fan lipig..:(

Man får göra om provet ifall ABSen aktiveras..

Last edited:
Kuggade på uppkörningen idag..:arsele

Anledning: Jag körde "för nära" konerna i slalomen på manöverbanan:va

Löjligt? Trodde inte ens det fanns föreskrifter om hur slalomen skulle tas, jag menar är det inte bara att köra.. slalom?? Neej.. skulle tydligen vara med marginaler till konerna också..

Så vilket avstånd skulle man hålla? ..lagom sa han... WTF?:huvet

Krypbanan och bromstesterna gick super fint och så kuggar människan mig på att jag ligger för nära konerna och jag var inte ens i närheten av att nudda dom enligt mitt tycke, blir ju fan lipig..:(

Man får göra om provet ifall ABSen aktiveras..

Var det högfart eller lågfart? Inte för att det ska göra någon skillnad, nyfiken bara. Men märkligt må jag säga :va

Jo alltså hon KAN ju banan o kan köra den riktigt långsamt...
Men eftersom körläraren kan avboka uppkörningen för att HAN tycker hon ska köra långsamare än nödvändigt så vågar man ju inte avboka några lektioner.. vilket innebär att hon ska öva upp 5000kr kr i onödan...
visst låter knasigt... man kan tycka att körläraren borde kunna avgöra om hon kan eller inte kan. Men hon kan banan långsammare o bättre än mig... o MIN körlärare på samma körskola säger att jag e redo.

åh jag hatar sånt där skit från körkolelärare :(
jag är glad att jag hade möjligheten att ta allt privat för jag körde massor och räknade lite på mitt "kort" efteråt och kom fram till att det hade kostat 54000kr om jag gjort allt på skola :död

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman