PiaB
Ny medlem
Ett tips i all vänlighet till dig och alla snart-köra-upp:are...
Ta en paus från den här tråden, typ.. sista veckan innan uppkörningen.
Tråden är kanonbra, och jag fick mkt tips härifrån som var till stor nytta under min körträning.. men det är lätt att man får onödigt mkt ångest och det är lätt att uppkörningen låter som en större grej än vad den egentligen är..
När man läser om en del som kuggat (no offense till er då vissa säkert faktiskt haft otur) så låter det som att vv-inspektörerna är ute efter att sätta dit dig, och att folk gör ETT minimalt misstag och kuggar på det.. Jag har mkt svårt att se att det är så..
Många som kuggar har förmodligen bara för lite timmar i sadeln så att det ser osäkert och okontrollerat ut, även fast de själva anser sig vara mini-rossis, och då är det lätt att peka ut ETT enda misstag som kugganledningen även om det egentligen var helheten som inte var bra.. de har itne varit redo helt enkelt.
Jag vet med mig att jag gjorde en del småmissar på min uppkörning, men det var inget han klagade på, och det gick fint ändå..
Så för att komma till tipset.. istället för att oroa sig över varenda liten grej som kan gå fel, och ställa in sig på att det kommer gå fel och att man är kass..
Tänk istället på att du faktiskt kan köra, du sätter konbanan i 9 fall av 10, så varför skulle den va svår? Fundera på varför du överhuvudtaget skulle kugga när du faktiskt kan köra? (om man kommer på nåt så är d bara öva extra på det), övning ger färdighet. Efter avklarad uppkörning så var jag förbannad på att jag oroat mig för nånting som inte var avancerat eller konstigt alls. Det var bara köra som man alltid gör. (dock med laglig hastighet)
Det är INTE svårt. Lycka till alla!![]()
Håller med dig absolut. Jag hade jätteångest innan uppkörning och sen när det var dags var jag jag tvärnervös och det kändes som det var omöjligt att klara alla krav som jag läst om. Sen när jag körde upp var det "plätt lätt" och en hel del missar men det var inga problem.
Så jag håller med om att läs inte får nära inpå uppkörningen. Jag fick massor med tips här som är superbra inför uppkörningen som jag inte klarat mig utan.
Also Tyresöbo