Nicotin
Guest
Då var teorin avklarad! Känns riktigt skönt, bara att lära sig köra och uppkörning kvar![]()
grattinerar..
bara det roligaste kvar nu..

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Då var teorin avklarad! Känns riktigt skönt, bara att lära sig köra och uppkörning kvar![]()
okej göttAngående om datum för tung fylls i samtidgit som för begränsad så gör det inte det. På mitt kort står bara datum för begränsad och vid tung är det bara tomt, så jag antar att silopen bara kollar datumet sen när dom kikar.
Är det runt början på maj i alla orter i Sverige som uppkörningarna drar igång?
beror på vädret men brukar vara i maj (enligt min körskola)![]()
har också hört att dom ska ta bort "garagevändningen" på uppkörningen stämmer det? eller den kanske redan är borttagen,
Jag är inte säker något av det jag sa stämmer men det är alltid bäst å fråga![]()
gubbar måste hojjen ha backspegel/glar när man kör upp. Min hoj behöver inte backspegel/glar när man besiktar den men måste jag montera ett par ändå vid uppkörning?
beror på vädret men brukar vara i maj (enligt min körskola)![]()
har också hört att dom ska ta bort "garagevändningen" på uppkörningen stämmer det? eller den kanske redan är borttagen,
Jag är inte säker något av det jag sa stämmer men det är alltid bäst å fråga![]()
Garagevändningen ersattes för ett antal år sedan mot en lågfartsbana där du enbart krypkör, se bifogad bild.
Någon som kört upp på någon utav följande hojar och kan meddela om den är lättkörd/bra svängradie/funkar bra i manöverbanorna;
¤ Honda Hornet 600
¤ Kawasaki ER-5
¤ BMW F650CS
Är inbokad på Körkortsexpress i Hallstahammar till våren. Klarade teorin den 30:e aug i år men hann inte köra upp pga för mkt på jobbet. Har dock hört mycket positivt om körskolan jag är anmäld till så jag hoppas på det bästa.![]()
*körning i och utanför tätort. Nåt speciellt att tänka på för att underlätta?
900 är kattpiss, idag kostar 1500 + att maskinen jag ska ha kliver under 700cc så måste hyra en, så en uppkörning kommer kosta mig ca 2500, så att ta körning med körskola vet jag ej, funderar på att ställa upp banan själv då mått osv står i boken du nämner
Känns så inåthelvete uppenbart att vägverket/staten inte vill ha motorcyklister.
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |