Körkort 2008

G.Henrysson

Varför är det sådan kö på körskolan?
Gick med
8 Jun 2007
Ort
Töreboda
Hoj
kollar på olika 600
körskolan i min hemtrakt har tyvärr inte börjat med mc körning än, men såfort den gör det är jag där ;) Ser verkligen fram mot det! :D
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
För kännedom - (flera veckor sedan) efter att ha läst här om folk som lyckats boka uppkörningar ringde jag min trafikskola som sade att det inte gick att boka uppkörningar, jag stod på mig och de ringde samtidigt till VV och där var de bestämda på att det inte gick, då pressade de lite till och provade med systemet och voila så fick jag min uppkörningstid i april.

Snackade just med min trafikskola om annat, han gav mig en klapp på axeln för att jag hade stått på mig om detta för nu var det tydligen helt fullt med uppkörningar hela säsongen i databasen. Hoppas att han har fel för alla som inte har bokat eller inte klarar sin uppkörning......det kan bli tight med fler försök varkar det som.
 

TommyGun

Ny medlem
Gick med
11 Jun 2007
Ort
Vällingby/Sthlm
Hoj
Kawasaki ER6-f -06

fredde832

Ny medlem
Gick med
8 Jan 2008
Ort
Halmstad
Hoj
Kommer våren -08
För kännedom - (flera veckor sedan) efter att ha läst här om folk som lyckats boka uppkörningar ringde jag min trafikskola som sade att det inte gick att boka uppkörningar, jag stod på mig och de ringde samtidigt till VV och där var de bestämda på att det inte gick, då pressade de lite till och provade med systemet och voila så fick jag min uppkörningstid i april.

Snackade just med min trafikskola om annat, han gav mig en klapp på axeln för att jag hade stått på mig om detta för nu var det tydligen helt fullt med uppkörningar hela säsongen i databasen. Hoppas att han har fel för alla som inte har bokat eller inte klarar sin uppkörning......det kan bli tight med fler försök varkar det som.


Ja det e riktigt tajt med både körlektioner och uppkörning. Likaså uppskrivningstid. Får vänta drygt 1 månad för att få skriva upp.
Har bokat 12 körlektioner bara för att.
Kommer ju förhoppningsvis inte behöva ta alla dom men jag vet att jag har så jag förhoppningsvis klarar mig.
Sen får man ju se när man kan boka uppkörningstid.
PÅ "min" körskola ville dom att man skulle boka uppkörningstid så fort man klarat uppskrivningen.
 

brainstorm

Ny medlem
Gick med
25 Jan 2007
Ort
Karlskoga
Hoj
Susuki GSX400
Är regeln fortfarande så att om man tar mellan kort så får man tung efter 2 år?
Läste förra året att reglerna skulle ändras.
 

SpaceCowboy

Magister
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Malmö
Hoj
Hyosung Comet 650GT -04
Då har man åkt MC för första gången idag :)

Wooooo!

Fast krypköra i en timme tog som fan på vänsterhanden :tummenupp

Uppkörning mellan 15e april och 15e maj enligt körläraren!
 

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Snart flera stycken
Hoppas att han har fel för alla som inte har bokat eller inte klarar sin uppkörning......det kan bli tight med fler försök varkar det som.[/QUOTE]

Fel:va......jag är ju din lärare och jag har aldrig fel:) Det kan du fråga Isak om:D Skämt o sido...köerna i Stockholm är sjukligt långa tyvär:huvet och inte blir det bättre av att en av inspektörerna på norra sidan har kommit på kant med vv och ska sluta.150 prov var redan inbokade på han så nu måste dom proven fördelas på dom andra prövarna.Så jag antar att det blir stora grupper på norra sidan i år=lång vänte tid om man hamnar sist i sin grupp:mad:
 
Last edited:

Oan

Aktiv Betraktare
Gick med
1 Sep 2005
Ort
Phoenix
Hoj
Honda CBR 125cc Repsol -06 (Till Salu), + Yamaha R6 -00
Första körkortet för i år taget i går nu väntar jag bara på uppkörning för A den 8 maj, måste dock omboka hälften av lektionerna jag bokade itufall jag skulle behöva 6 (körskolan vill ha så många dubbla bokade trotts att 4 enkla räckte för bil som jag inte gillar o köra)
 

0ddish

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2007
Ort
Sverige
Hoj
KTM 640 Kawasaki kx250 Harley davidsson 750
Fick hem lämpat idag, bokade uppskrivning i morgon!:yoparty
 

#1725

...alltid retar det någon..
Gick med
13 Feb 2008
Ort
Ekerö
Hoj
HD XR1200, -09
Hoppas att han har fel för alla som inte har bokat eller inte klarar sin uppkörning......det kan bli tight med fler försök varkar det som.
Fel:va......jag är ju din lärare och jag har aldrig fel:) Det kan du fråga Isak om:D Skämt o sido...köerna i Stockholm är sjukligt långa tyvär:huvet och inte blir det bättre av att en av inspektörerna på norra sidan har kommit på kant med vv och ska sluta.150 prov var redan inbokade på han så nu måste dom proven fördelas på dom andra prövarna.Så jag antar att det blir stora grupper på norra sidan i år=lång vänte tid om man hamnar sist i sin grupp:mad:

Jahaja, här kan man inte vara anonym och skälla på läraren om man inte klarar sig i april då :D Men du kommer ju se till att jag klarar mig eller hur :) Ses i morgon vid lunchtid....lektion nummer 2 och allt känns bara bra......nu vore det skönt att ha bestämt sig för om det skall bli en Superduke -07 eller en Buell XB12Ss - 06 - 07....snacka om I-landsproblem
 

Generali

Inga konstigheter!
Gick med
20 Aug 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSXR1000 K7
http://www.str.se/Korkort/E-tjanster/ finns det för att vara exakt:tummenupp

klara teorin för B idag 58 rätt och 14m 46s inne

ska gör A imorrn hoppas det går lika bra som idag ;

Varför inte göra för båda på samma gång? Bara 13 frågor extra eller nåt när man skriver för B om man vill ha A samtidigt, eller har jag fel?

Verkar onödigt att skriva två prov på 65 frågor vardera annars :confused:
 

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Varför inte göra för båda på samma gång? Bara 13 frågor extra eller nåt när man skriver för B om man vill ha A samtidigt, eller har jag fel?

Verkar onödigt att skriva två prov på 65 frågor vardera annars :confused:

Går det att göra så alltså?

Edit: Kom på att jag inte behöver skriva någon teori för A :tummenupp Härlig fördel med A1 :) :tummenupp
 

Yellow75

Utbildar på mc Risk1 & Risk2
Gick med
4 Feb 2005
Ort
Tullinge
Hoj
Snart flera stycken
Bra koll

Mitt jobb är ju att ha koll på dig:)* Vilket jag har eller hur:va Skulle du inte klara dig när det är dags så lovar jag att betala ditt omprov:)Har inte hänt än....peppar peppar.*Men kom ihåg att jag inte bara utbildar dig för att klara provet utan för vad som händer när du har fixat det:tummenupp Kolla på Honda cb1000r ist.:yoparty Ses imorgon..
Jahaja, här kan man inte vara anonym och skälla på läraren om man inte klarar sig i april då :D Men du kommer ju se till att jag klarar mig eller hur :) Ses i morgon vid lunchtid....lektion nummer 2 och allt känns bara bra......nu vore det skönt att ha bestämt sig för om det skall bli en Superduke -07 eller en Buell XB12Ss - 06 - 07....snacka om I-landsproblem
 

Aidet

Gasar tills det rasar
Gick med
12 Mar 2007
Ort
Sävedalen
Hoj
R6-00, M1-03
Varför inte göra för båda på samma gång? Bara 13 frågor extra eller nåt när man skriver för B om man vill ha A samtidigt, eller har jag fel?

Verkar onödigt att skriva två prov på 65 frågor vardera annars :confused:

Man måste skriva två separata prov. Så fick jag göra för ett år sen allafall..
 

garion.001

Ny medlem
Gick med
1 Apr 2007
Ort
brastad
Hoj
96 cbr 900rr fireblade
Varför inte göra för båda på samma gång? Bara 13 frågor extra eller nåt när man skriver för B om man vill ha A samtidigt, eller har jag fel?

Verkar onödigt att skriva två prov på 65 frågor vardera annars :confused:

fick inte göra det samtidigt :confused: ... gjorde provet i dag men det sket sig :mad: det va inget av det som jag läst bara en J***A massa skyltar och datumzoner ???? (som jag ska kunna men) och saker som inte stog med i min mc bok jaja nytt försök den 7/4 :D bara att plugga vidare :huvet
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top