Körkort 2007

Hej!

Nej jag kör med skolan Kul på hjul som ligger vid redbergsplatsen och konbanorna finns på Bananpiren bla..finns nog punkter i backen sprayade där =)

/Martin

Var tränar du på konbanan? Körskola i Lerum? Har dom egen körgård?
Anledningen till att jag frågar är att jag är på jakt efter ett bra ställe att öva konbana på själv. Jag bor i Gunnilse som inte är så långt från Lerum (Tar bara vägen via Olofstorp som leder till vattenpalatset ungefär) Grymt kul och kurvig väg btw :tungan

Min första tanke var att köra helt privat... Men jag har ingen bra handledare att köra med som kan ge mig bra tips.. Så jag har tillslut bokat körlektioner på Kramérs inne i stan. Men jag är fortfarande på jakt efter ett bra ställe i närheten att träna konbana på.

/Dom

Det där är lite luddigt skrivet. Det står att du kan beställa ny tid för uppkörning efter några dagar. Men sen kan det vara fullbokat 3v framöver...

Så det är svårt att säga...beror lite på hur hög belastning det är.
Läste nog lite för fort och feltolkade hans inlägg.

Ska köra upp 2 maj. Vad har körkortet kostat för er andra?
Tog mitt förra sommaren, tror det kostade 7500kr, för rubb och stubb.

Tog min första körlektion idag (På skola alltså) Gick grymt bra och läraren var nöjd med i princip allt.
Så nästa lektion så skall vi fortsätta med manöverbanan.

Så nu känns det som om kortet är nära :tungan

/Dom

Tog min första körlektion idag (På skola alltså) Gick grymt bra och läraren var nöjd med i princip allt.
Så nästa lektion så skall vi fortsätta med manöverbanan.

Så nu känns det som om kortet är nära :tungan

/Dom

Kul att höra ! Själv har jag inte lektion förrän 18 April.. vilken låååång väntan. Men det är däremot inte min första ... Hum heh... men hoppas på bara ett fåtal sen är det uppkörning. Tyckte ja körde nog förra säsongen på körskola...

2858074 Kul att höra ! Själv har jag inte lektion förrän 18 April.. vilken låååång väntan. Men det är däremot inte min första ... Hum heh... men hoppas på bara ett fåtal sen är det uppkörning. Tyckte ja körde nog förra säsongen på körskola...
Va fasiken, jag har för mig att de va du som härja i Körkort 2005-tråden? hehe

Kul att höra ! Själv har jag inte lektion förrän 18 April.. vilken låååång väntan. Men det är däremot inte min första ... Hum heh... men hoppas på bara ett fåtal sen är det uppkörning. Tyckte ja körde nog förra säsongen på körskola...

Har min första lektion på lördag. Kör på stooor asfaltsplan på torsvik utanför jönköping, ska bli gött.

kuggade teorin idag:mad: men men får skylla sig själv, hade inte pluggat. men men tar nya tag och skriver nästa torsdag igen. och då har jag pluggat:tummenupp

Körde också första lektionen idag, läraren var riktigt nöjd med uppsikt/placering och trodde inte att jag va en "svår" elev som han utryckte sig. Däremot så la hojen av efter ett kärringstopp på en balansövning :confused: Trodde jag va kass som inte fick igång den men kändes bättre efter att läraren inte fick det heller :gnissla . Hur som helst bra 80 minuters körning! :tummenupp snart får ni akta er!

För övrigt var gsx 750 en riktigt behaglig hoj

Har beställt tid för uppkörning men fick först den 29 Maj, vilket är en påtok för lång tid att vänta...
Nu undrar jag om det finns någon chans att jag kan få köra upp tidigare om jag går via trafikskola istället. Har för mig att jag fick tid snabbt när jag skulle köra upp för 125:a genom trafikskola.
Eller kan man ringa till vv och höra ibland om det är någon som avbokat sin uppkörning?

Kan rekommendera alla att ta sina körkort privat.

Blir Extremt mycket billigare samt att det går betydligt snabbare.

Har beställt tid för uppkörning men fick först den 29 Maj, vilket är en påtok för lång tid att vänta...

På min skola var det så att de bokat upp tider hos VV långt i förväg och la in eleverna där efter hand. Jag hade tänkt ta kortet helt privat först men det gick snabbare att få en tid om jag gick via skola så det är nog ingen dum ide.

Kan rekommendera alla att ta sina körkort privat.

Blir Extremt mycket billigare samt att det går betydligt snabbare.

Varför blir det extremt mkt billigare och betydligt snabbare?
Alla heter inte Rossi.

Last edited:
Även om man heter Rossi så gör det nog inget att man tar ett gäng lektioner
så man lär sig köra i trafiken ibland blindstyren.

Tjena! Klarade teorin för 2 veckor sen och hade första körlektionen idag, så nu känns det definitvt som att man är på gång! Fick krypköra lite och sen ut och brumma på motorvägen direkt! SKITKUL! Han tyckte dock att jag skulle behöva lite för många lektioner tycker jag. Tyckte jag kunde i princip allt men läraren tyckte jag skulle ta 10 lektioner till för att vara på den säkra sidan? Får se hur det blir med det. Hade tänkt försöka klara mig med 5 lektioner :P.. Nästa gång blir det manöverbanan iaf, ska bli spännande!
Ha det nice och lycka till ni med!

Japp!! Då var det dax, har skickat in papper för övnings körning och ett teoriprov väntar :P Hoppas allt går vägen iaf.. Lycka till alla andra iaf..

Nyheter
Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025